Har købt en computer til 12000,- med moms som jeg godt vil ha taget fra i skat hvordan gør man det? |
Hvis du har registreret virksomhed trækker du computeren - moms fra i dit driftsregnskab
som en småanskaffelse.
MvH
Peter
Hvis du har registreret virksomhed trækker du computeren - moms fra i dit driftsregnskab som en småanskaffelse.
MvH Peter |
så jeg skal ikke inde og skat og gøre noget? |
Nej..først når du skal lave din selvangivelse.
MvH Peter |
super tak for hjælpen |
Ved godt jeg er lidt bag ud.. men sidder og laver min selvangivelse hvor skal jeg trække min computer fra ? VirksomhedsoplysningerHusk også at udfylde regnskabsoplysninger Rubrik Beløb Overskud af selvstændig virksomhed før beløb overført til medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag og før renter 111 Underskud af selvstændig virksomhed før renter og før overførsel fra konto for opsparet overskud 112 |
Øh??? Du har vel udgiftsført den i dit regnskab? Dermed har du formindsket dit resultat og dermed grundlaget for din skat. /Henrik |
![]() Skat og stress hænger ikke sammen. Men hellere spørge som du gjorde end at misse noget. Intet ondt ment kun dril! /Henrik |
Hvis du er selvstændig så ville jeg nok hyre en bogholder eller revisor til at hjælpe dig bare nogle få timer. Så kan du også få forklaret de mest basale ting. Det lyder som om der er en del du ikke har helt styr på:) Det er bare ment som et godt råd. Vh Rasmus |