Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til flytning fra scannet til magento uden at miste 10 års google værdi !!!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:

Hejsa.

Jeg har nu fået en deal på ny hjemmeside, men i den forbindelse skal jeg gå fra den gamle scannet 1 shop til magento, og da jeg har haft den gamle shop i 10 år, vil jeg jo nødig miste alt SEO, er der nogen der kan hjælpe mig der?

Hilsen Peter

Hej Peter.

Det er desværre nok dig selv som er nærmest til at hjælpe dig.

Heldigvis er det ganske trivielt at lave 301-redirects for dine gamle indgående links

-Se evt. http://www.wikigento.dk/lav-301-redirects-i-magento

Øvelsen består i at få et overblik over hvor mange indgående links du har og få dem til at redirecte til den nye placering. Afhængigt at hvor mange der er tale om, kan det være en nem eller ganske stor opgave.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis findes der et værktøj så jeg kan se alle indgående links ? for så kan jeg jo oplyse lidt om hvor stor eller lille opgaven er :)

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:

Hej Dennis findes der et værktøj så jeg kan se alle indgående links ? for så kan jeg jo oplyse lidt om hvor stor eller lille opgaven er :)

Jeg mener at googles webmaster tools kan vise dig en del af dem, men det må du ikke lige hænge mig op på :-)

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken side drejer det sig om? 

Men Googles webmaster tools klarer måske tricket til denne opgave - omend jeg ikke vil anbefale det som det eneste pejlemærke.

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må nu sige at jeg klart foretrækker at lave redirects af alle URL´er, indgående links eller ej.

Ved at lave det på alle URL´er får Google med det samme besked om at der er sket en permanent flytning, frem for at få en 404 side næste gang den ønsker at crawle en URL (som så ikke længere eksisterer).

Den mest glidende og ideelle overgang fås ved at lave redirects på alle URL´er.

Hvor mange varer har du? Selvom det er et par tusinde ville jeg stadig foretrække at gøre det.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er hel enig med Thomas. Alle gamle URL's skal redirectes til de nye, så undgår du 404 sider, og sammen med rydder Google sin index efterhånden og dine gamle URLs vil forsvinde fra søgeresultater. Vær også opmærksom på dine internal links. Hvis de er absolute (http://www.dindomæne.dk/underside), så skal de alle sammen rettes til de nye, har du til gengæld relative links (/underside), så slipper du for det arbejde.

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt klart fokusere på at redirecte hver eneste side til den nye destination. Afhængig af hvor mange sider der er på shoppen, kan sådan noget koste fra et par tusinde og faktisk op til 100.000

Så for at pejle dig ind på hvad du skal bruge af budget på sådan en som mig eller mine kolleger, må du oplyse lidt mere til os :)

Ydermere er det nok en rigtig god idé at lade sitet blive gået igennem da Magento har et par fejl i forhold til SEO - og da det er vigtigt for dig, er det nok en god idé at få tjekket dette :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok jeg kan fornemme jeg skal få fundet ud af hvor mange links der er indgående, og så tage dem fra en ende hvis det er noget jeg selv vil begive mig ud i :)

 

Hvad for kendte fejl er der i Magento som jeg og evt. andre skal være opmærksomme på?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Søe:

Ok jeg kan fornemme jeg skal få fundet ud af hvor mange links der er indgående, og så tage dem fra en ende hvis det er noget jeg selv vil begive mig ud i :)

 

Hvad for kendte fejl er der i Magento som jeg og evt. andre skal være opmærksomme på?

Nej, du skal ikke finde de indgående links - ikke i denne omgang i al fald! Du skal koncentrere dig om at få redirectet dine gamle adresser på dit eget domæne, som før hed f.eks. /default.asp?id=32 til den nye URL som f.eks. hedder /category/græsslåmaskiner/

De skal hver især peges fra det den hed før over på det den skal hedde nu

Du kan se lidt mere om Magento søgemaskineoptimering her :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)