Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bygge et skur i haven og trække det fra?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået bestilt en masse nye varer.

Jeg har indtil videre haft en stor del af det opmagsineret i garagen, men der er ikke plads til de nye varer, så jeg er begyndt at bygge et skur i haven. som jeg ville bruge til at have varerne stående.

Jeg går du fra at jeg egentlig godt kunne trække det fra, da det udelukkende vil være til produkterne, men skuret kommer jo til at stå der længe og varerne kommer jo ikke til at være der hele tiden.(skulle gerne vokse så meget at et skur ikke er nok til at have det hele stående) efter et par år.

Så hvis det kun skal bruges i 3-4 år, hvad gør man så regnskabsmæssigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47

Jeg har præcis samme problemstilling (godt nok til udlejnings materiel), så fik fandt du selv et svar Thomas ? Eller er der andre der kan hjælpe?

Jeg tænker på flg. setup: 

A) 100% firmaejet, så alt trækkes fra. og skuret afskrives så over 4år. Derefter sælges det "tilbage", for en rimelig pris.

B) 80% firma / 20% privat: så 80% af byggeomkostninger trækkes fra, og 80% sælges tilbage efter 4 år - kan man det ?

Forslaget B begrunder jeg med at de kurser jeg har deltaget i hos SKAT, har de f.eks. selv foreslået at en PC kan bruges f.eks. 90/10%, således at man kun fratrækker f.eks. 90% -men kan denne tankegang også overføres til et mindre byggeri/skur ?

Er det helt skævt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43

Uanset hvad - så ville jeg hvis jeg var dig, formulere spørgsmålet klart og bede om bindende svar fra skat.

Du bygger jo på din private grund og et firma skur ind i et villa område kan i sig selv kræve noget tilladelse.

Jeg tror - hvis skat accepterer fratræk af omk. til skur på egen grund ud fra at det bruges til rent firma eller blandet, at du får meget bøvl med at afskrive det og så sælge det til ret meget andet end samme pris det kostede at bygge det - 4 år efter - og så er der jo ingen ide idet - ud over måske bøvlet med hvis du bruger det både privat og til firmaet

Håber andre ved mere om problematiken, men jeg ville rode med det uden at få et bindende svar fra skat omkring dine metoder her. Hvis du gør det, så lad høre hvad skat siger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)