Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fanget i fælden!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I en rus af dumhed bestilte jeg et sæt der påstår at kunne gøre tænder hvidere!

De reklamerede med at man kunne prøve det gratis i en tidsperiode og jeg bestilte det,

og jeg betalte kun for porto. Lækkert...... Men jeg skulle da lige læse betingelserne helt færdigt, jeg tænkte jo

at man jo nok skulle sige om man ville være i et abbonoment med produktet efter prøveperioden..

Og der faldt over dette langt inde i en forvirrende betingelsesside:

"Du er bundet til minimum én fuld betaling efter special tilbudet." - Der går 'Gratis' prøveperiode konceptet ldit af.

Inden købet havde jeg kort skimtet teksten og læst:

"Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab."

Dette undre mig, og jeg kan ikke lige stille det op imod hinanden som i matematik hvor - er stærkere end plus.. Så kan jeg opsige dette med det samme?

Længere nede i et andet betingelses afsnit står der:

"Kunder kan til enhver tid opsige efter gældende regler – man er dog bundet til at modtage 1 pakke til fuld pris, kr. 299 + porto på 25 kr. Derefter kan du når som helst ændre eller pause dit abonnement efter gældende regler."

Så tænker jeg jo at jeg bare sender pakken tilbage som de sender, men så faldt jeg over dette der lige pludselig fjerner den 14 dages fortrydelsesret(Er det okay) igen i et andet afsnit i betingelser:

"Til dit medlemskabs køb, som betegnes som et abonnements køb, er der knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du IKKE har taget dit abonnement i brug indenfor de 14 dage. Du tager dit abonnement/din serviceydelse i brug i samme øjeblik du gennemfører købet hos Nordic Pharma 2011 ApS "

Jeg synes personligt det er falsk markedsføring, og jeg er sikker på det er med vilje at de har stillet betingelserne op som de har, en doven hund som mig falder først over at man kan opsige det nå man vil, og lukker betingelserne ned.

Men hvad ville I gøre i dette tilfælde? 

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville betale og holde mig fra den slags tilbud fremover. Ja, du kan sikkert godt vinde i en retsag, men beløbet er for lavt til at du kan få hjælp fra forbrugerrådet og du vil ganske sikkert modtage både rykkere og trusler om RKI, inden du når i retten.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:48
Den er grim!
Jeg ville nok henvende mig til Forbrugerombudsmanden ASAP! Det der kan da ikke være helt lovligt...
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:52

Forbrugerkøb mht fortrydelsesret er ufravigelig, med mindre produktet er taget i brug etc.

Klag til forbrugerombudsmanden og/eller skriv til firmaet at du nægter at betale.

Henfør til de misvisende oplysninger.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 00:08

Rasmus Jørgensen:

Forbrugerkøb mht fortrydelsesret er ufravigelig, med mindre produktet er taget i brug etc.

Klag til forbrugerombudsmanden og/eller skriv til firmaet at du nægter at betale.

Henfør til de misvisende oplysninger.

Enig, man må ikke stille private forbrugere dårligere end købeloven tillader, også selv om man skriver det i sine købsbetingelser, det er kun overfor virksomheder man må forringe den gældende lov.

Så tror da bare jeg ville ringe til dem/sende dem en mail, og forklarer dem det, og hvis de ikke vil eftergive, så må du jo overveje med dig selv om du vil betale dem pengene og ligge det bag dig, eller om du vil tage den til forbrugerombudsmanden..

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:11

Som hovedregel, ja - men er der eks. tale om specialstøbte tandskinner, så kan du sagtens fraskrive fortrydelsesretten. Kender dog ikke det omtalte produkt, men vil blot påpege, at der er lovlige undtagelser.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:14

Jacob Becker:

Som hovedregel, ja - men er der eks. tale om specialstøbte tandskinner, så kan du sagtens fraskrive fortrydelsesretten. Kender dog ikke det omtalte produkt, men vil blot påpege, at der er lovlige undtagelser.

Hvor mange special tilpassede produkter sælges på abonnement? Mit gæt er 0,00...

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:18

Sidst jeg rodede med tandblegning, så fik jeg en skinne tilsendt. Selve abonnementet bestod i det produkt, der skulle påføres skinnen.

Tilmeldt 11. Jul 11
Skrevet kl. 00:18

Tak for alle svarene. 

Jeg retter igen en email til firmaet(Jeg forventer dog intet svar), og jeg skriver en email til forbrugerombudsmanden.

Jeg har ikke i sinde at betale. Derudover, kan man komme i RKI i for 300 kr ~, som er den første måneds abbonement?

Tilmeldt 11. Jul 11
Skrevet kl. 00:19

Jeg har ikke fået nogle speciallavede ting, alt skete i løbet af få sekunder, da jeg bestilte ;) Så kan umuligt tro at de har fået noget special lavet til mig uden at kende mig ;)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)