I en rus af dumhed bestilte jeg et sæt der påstår at kunne gøre tænder hvidere! De reklamerede med at man kunne prøve det gratis i en tidsperiode og jeg bestilte det, og jeg betalte kun for porto. Lækkert...... Men jeg skulle da lige læse betingelserne helt færdigt, jeg tænkte jo at man jo nok skulle sige om man ville være i et abbonoment med produktet efter prøveperioden..
"Du er bundet til minimum én fuld betaling efter special tilbudet." - Der går 'Gratis' prøveperiode konceptet ldit af. Inden købet havde jeg kort skimtet teksten og læst: "Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab." Dette undre mig, og jeg kan ikke lige stille det op imod hinanden som i matematik hvor - er stærkere end plus.. Så kan jeg opsige dette med det samme? Længere nede i et andet betingelses afsnit står der: "Kunder kan til enhver tid opsige efter gældende regler – man er dog bundet til at modtage 1 pakke til fuld pris, kr. 299 + porto på 25 kr. Derefter kan du når som helst ændre eller pause dit abonnement efter gældende regler." Så tænker jeg jo at jeg bare sender pakken tilbage som de sender, men så faldt jeg over dette der lige pludselig fjerner den 14 dages fortrydelsesret(Er det okay) igen i et andet afsnit i betingelser: "Til dit medlemskabs køb, som betegnes som et abonnements køb, er der knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du IKKE har taget dit abonnement i brug indenfor de 14 dage. Du tager dit abonnement/din serviceydelse i brug i samme øjeblik du gennemfører købet hos Nordic Pharma 2011 ApS " Jeg synes personligt det er falsk markedsføring, og jeg er sikker på det er med vilje at de har stillet betingelserne op som de har, en doven hund som mig falder først over at man kan opsige det nå man vil, og lukker betingelserne ned. Men hvad ville I gøre i dette tilfælde? |
Jeg ville betale og holde mig fra den slags tilbud fremover. Ja, du kan sikkert godt vinde i en retsag, men beløbet er for lavt til at du kan få hjælp fra forbrugerrådet og du vil ganske sikkert modtage både rykkere og trusler om RKI, inden du når i retten.