Jeg har et enkeltmandsfirma, og har den seneste tid købt et domænenavn af en anden, men samtidig skal jeg bestille en ordre på omkring 10.000 kr. hjem fra Kina.
Er der ikke noget med, at man kan trække det fra i SKAT?
Det kunne godt lyde som om du lige skal bruge et par aftener på at sætte dig ind i reglerne om opstart af firma, osv.
Et godt råd er, at uanset hvor lille dit regnskab end måtte være, så sørg for at holde styr på det hele i excelark, og nummerer alle bilag fra dag 1. Den dag det pludselig griber om sig, og man står og skal have lavet årsopgørelse, indberette moms m.m. bliver det rigtig træls og lidt dyrt, ikke at have styr på tingene.
Et andet godt råd! Modtager du mange fakturaer, og ikke betaler løbende ved modtagelse, så lav en "fakturabog" i excel hvor du løbende noterer fakturaer ved modtagelse. Hermed har du et hurtigt og godt overblik på ikke betalte fakturaer, samt alle oplysninger der skal til ifm faktura.
Føler du at dette kunne være en hjælp, men ikke selv helt ved hvordan den skal udarbejdes, så send en PM, og jeg sender dig en kopi ganske gratis :-)