Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye muligheder og ændringer for Plus signaturer i debatten

Side 4 ud af 17 (168 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest forstår jeg ikke hvorfor folk brokker sig. Prøv at tænke lidt over det, hvis vi som brugere behandler Amino som vores egen hjemmeside, og ikke udelukkende tænker antal links, men mere tænker den power som kommer til at ligge bag, så ville folk ikke brokke sig så meget som de gør.

Det er et faktum hvis man bibeholder meget power på amino, at der vil blive sendt langt mere power gennem de 3 links som vi plussere gerne må have. Det er også et faktum at Amino så vil stå stærkere på mange flere sider, og dermed får vi igen endnu flere muligheder for at sende mere power afsted til vores egne sider.

Jeg synes bestemt at det er en god ide, ikke kun fordi jeg blandt andet har forslået det til Martin, men også fordi det giver så god mening for alle parter. I ville vel heller ikke skade den virksomhed i havde aktier i?

Og dette gælder selvfølgelig også hastigheden, at et banner der typisk fylder 25-30kb nu skal fylde 10kb, det er en meget god ændring for hastigheden af sitet. I sidste ende vil det skabe et hurtigere amino, og et hurtigere amino betyder gladere brugere, hvad enten det er nye eller gamle.

Selvom der mangler en del af hvad jeg anbefaler med hensyn til hastigheden, så er det vigtig at alle behandler andres hjemmesider som de ville behandle deres egen, og hvis jeres egen side havde en loadtid på 8-10 sekunder, ville i nok også gøre noget for at optimere dette. Jeg ved jeg ville gøre det, og jeg ville til hver en tid anbefale alle at gøre det. Banneret i signaturen er selvfølgelig ikke det der rykker mest, men lidt har også sin ret.

Igen, i sidste ende skaber Amino mere power både til dem selv og brugerne af amino. hvilket er fårmålet som jeg har forstået det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:26

Billedet i min signatur fylder 20 KB. Hvordan får jeg størrelsen reduceret til 10 KB? Skal jeg bare ændre formatet til .gif?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:32

Ja du kan blandt andet ændre det til gif, du har ikke ret mange farver og det burde kunne gøre det. Men du må have gemt det lidt forkert, for jeg kan få det ned som standard på 14kb i PNG, og under 5 i gif

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BZR:
Billedet i min signatur fylder 20 KB. Hvordan får jeg størrelsen reduceret til 10 KB? Skal jeg bare ændre formatet til .gif?

Du kan nappe det her :-)

MVH

Thomas

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:46

Thomas Bang Petersen:

BZR:

Du kan nappe det her :-)

MVH

Thomas

Klasse. Tak til Thomas og Kim!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

KTJ-Media.dk:
Selvom der mangler en del af hvad jeg anbefaler med hensyn til hastigheden, så er det vigtig at alle behandler andres hjemmesider som de ville behandle deres egen, og hvis jeres egen side havde en loadtid på 8-10 sekunder, ville i nok også gøre noget for at optimere dette. Jeg ved jeg ville gøre det, og jeg ville til hver en tid anbefale alle at gøre det. Banneret i signaturen er selvfølgelig ikke det der rykker mest, men lidt har også sin ret.

Jeg har aldrig oplevet at side er 8-10 sekunder om at loade, og hvis den er det, så tror jeg næppe det størrelsen på indeholdet der er skylden. Siden fylder 490 kb, og det tager ikke 8-10 sekunder at loade (medmindre du sidder på et 28.8 modem :-)

Hvis dokumenter, scripts og CSS hentes ind uden det er komprimeret, så er det nok der, der skal sættes ind (som du også har med i dit andet indlæg). Selvfølgelig har billederne også lidt at sige, men 188 kb inkl. reklamer er ikke det største problem, som jeg ser det.

En af mine egne sider www.sjovevarer.dk fylder mere end dobbelt så meget, og er også lidt længere tid om at loade en Amino er, men stadig ikke så lang tid at jeg begynder at lave billeder/grafik i dårligere kvalitet. Så jeg behandler andres som min egen :-)

MVH

Thomas

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:47

Tom Frank Christensen:

Når man bruger  firebug til at se hvad der loader langsomt på Aminos forside - tager hele pakken af filer 10.55sekunder at loade her (ikke cached )

Og hvad tager mest milisekunder?

Alle kald til Amino.dk serveren...

Jep, og netop derfor er det også en god ide at minimere antallet af kald, blandt andet ved at sammenlægge grafik, css og js filer til så få filer som muligt. Og de billeder som brugerne har i deres signatur gør det så ikke bedre kan man sige :) det skaber jo bare flere kald. Og derfor er det vigtigt for både at brugerne kan have den mulighed, men at man samtidig kan prøve at holde loadtiden lidt nede på den konto, at man opsætter en sådan regel som 10kb.

Uanset om det er kald til aminos servere eller andres servere, er det kald som gør Amino langsommere, og det bør man som bruger af amino også gå bare lidt op i.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

KTJ-Media.dk:
Uanset om det er kald til aminos servere eller andres servere, er det kald som gør Amino langsommere, og det bør man som bruger af amino også gå bare lidt op i.

Nu bevæger jeg mig ud på et område, jeg ikke har forstand på, så bær over med mig :-)

Hvordan defineres et kald? Som jeg forestiller mig det, så er det hjemmesiden der sender en stafet afsted med en forespørgsel på et eller andet - i signaturtilfældet en forespørgsel på et stykke grafik. Er hastigheden på dette kald ikke det samme uanset, hvad det kalder på? Jeg tænker at forespørgslen går på et stykke grafik, og så finder den senere ud af, om det er 10 kb eller 40 kb der skal overføres?

Eller hænger det slet ikke sådan sammen?

MVH

Thomas

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er positivtYes Jeg er først og fremmest på Amino for at lære noget, dernæst for at vise mig frem. Jeg er selv lige blevet PLUS bruger i dag, en lille time før jeg fik mailen ind af brevsprækken. Min første tanke var at Amino da kun kunne blive bedre, det kan vel ikke helt undgås at der er nogle der poster indlæg kun for signaturens skyld. Dernæst får vi muligheden for at få signatur i Amino app`en, så er det jo bare at fortælle venner og forbindelser om den..altså jo flere der installerer den jo flere ser vores links til vores hjemmesider.

Udover det bliver Amino hurtigere, og det betyder flere kunder i biksen da der er et kæmpe marked der sidder hjemme med deres 1MB hastighed på mobiltelefonen, og der er Amino lidt svær at læse ind, da den ikke er optimeret til mobilen...men hvis siden kan loades hurtigere er der flere der ser vores links på mobilen og det giver også klik på de links vi har i signaturerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Martin Thorborg:
Det betyder at Amino bliver langsom at bruge og da vi lige nu arbejder som små heste på at gøre Amino hurtigere, så vil det betyde rigtig meget i den sammenhæng.

Når I nu allerede er i gang med at optimere osv., kunne I spare rigtig mange e-mails, hvis I nøjedes med at sende én mail ud, når der har været svaret på en debat. På de aktive debatter får man rigtig mange mails, hvor det kunne være rart at nøjes med en - jeg behøver ikke vide, der er 14 andre der har svaret i debatten efter mit svar, det er nok, hvis jeg ved, der er et enkelt, så går jeg ind og kigger og læser resten.

MVH

Thomas

Side 4 ud af 17 (168 indlæg)