Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Price per click?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne model er også meget pædagogisk:

Proteinpulver-test.dk - Proteinpulver test 2013

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 23:19

Ja, jeg er også enig i at du nok bedst kan få webshops med på ideen ved at få % af salg, i stedet for klik.

Det er meget nemmere at styre og mere troværdigt, da alle i princippet bare kan klikke løs på links.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:27

Dennis Piilgard Nielsen:

Jeg har en hjemmeside med et link til en webshop. En kunde klikker på mit link og kommer til webshoppen. Kunden køber produktet på webshoppen. Hvordan sikrer jeg mig procenter af dette salg?

Det skulle vist være så enkelt skrevet som jeg nu kan :)

Mvh Dennis

Når kunden klikker på dit link til butikken smides der en trackingpixel, der udløses når/hvis der laves et køb.

Hvis du ønsker klikafregning i stedet, så kan du evt. samarbejde med Kelkoo og/eller Pricerunner, der har affiliateprogram hos henholdsvis Tradedoubler og CJ.com.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 08:20

Martin :
Men ideen er vel bare et linkkatalog?

Det er det skam også - måske lidt mere detaljeret, men i grove træk ja :) Mht lettere unikt-delen: Så har vi endnu ikke fundet noget på det danske marked, der tilbyder det, så indtil vi finder noget lignende, beholder vi unik-delen :)

Men det er altså via affiliate-firmaer jeg sikrer mig at jeg nu også får de penge jeg har krav på kan jeg forstå..

Udover det ved jeg godt hvordan selve forløbet foregår, men tak for jeres pædagogiske evner ;)

@ Nicolaj

Jeg er sådan set ikke interesseret i hvordan jeg tracker kunden når personen trykker på linket. Jeg er interesseret i at tracke kunden, når personen trykker på "køb" hos webshoppen - men det skulle vist være sevet ind nu håber jeg.

Tak - I er værdifuld hjælp!

Mvh Dennis

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:38

Dennis Piilgard Nielsen:

@ Nicolaj

Jeg er sådan set ikke interesseret i hvordan jeg tracker kunden når personen trykker på linket. Jeg er interesseret i at tracke kunden, når personen trykker på "køb" hos webshoppen - men det skulle vist være sevet ind nu håber jeg.

Det er netop det jeg har beskrevet Smile Din trackingpixel udløses ved et køb og du kan derefter aflæse det hos affiliatenetværket og hos Google, afhængigt af om der benyttes 3. parts tracking.

Hvis du vil vide hvordan et affiliatelink er bygget op, så synes jeg du skal læse dette indlæg.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 13:44

Alt dette kræver vel selvfølgelig, at kunden køber produktet i samme sekvens? Hvis de først lukker browseren, så er vores tracking vel tabt? :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:52

Dennis Piilgard Nielsen:

Alt dette kræver vel selvfølgelig, at kunden køber produktet i samme sekvens? Hvis de først lukker browseren, så er vores tracking vel tabt? :)

Nej, der bliver smidt en cookie når der klikkes. Cookietiden kan være alt fra 24 timer til typisk 30-45 dage og i nogle tilfælde længere, men det afhænger af forhandleren og den aftale der er lavet.

Hvis brugeren i cookieperioden klikker på et andet affiliatelink til samme forhandler, overskrives din cookie med den anden affiliates cookie, da næsten alle programmer arbejder efter at seneste klik tæller.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 14:38

Så cookieprincippet fungerer således, at det specifikke produkt er knyttet til os? Så selv hvis kunden lukker computeren og går direkte ind på webshoppen senere hen og køber produktet, så vil den oprettede cookie stadig hænge ved kunden og derfor får vi stadig vores del? 

Korrekt? :)

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 14:40

Med den forudsætning altså, at kunden har været igennem vores link først til produktet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:33

Dennis Piilgard Nielsen:

Med den forudsætning altså, at kunden har været igennem vores link først til produktet.

Ja og ikke har slettet sine cookies, samt selvfølgelig benytter den samme PC eller mobil igen.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)