Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel i opensource

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærede med-Aminoer

Jeg kunne godt tænke mig at starte en tråd, hvor der udveksles erfaringer med dansk e-handels forsk. opensource-systemer helt generelt. Hermed gjort.

Her følger min intro og problemstilling:

Jeg har selv været glad for Zen Cart på mange måder. Det kan se lidt gammeldags ud og diverse SEO-add ons fungerer ikke ordentligt, men grundlæggende virker tingene. Jeg overvejer dog at starte en ny butik op snarligt i et nyt system, men hvad skal det være?

Prestashop ser simpelt og godt ud og roses ofte, mens en del andre med mere komplekse shops med mange varenumre anbefaler Magento eller Unbraco. Faren ved Unbraco er formentlig, at det er et danskudviklet system, hvorfor der måske ikke udvikles nok på det? Hvad synes I, jeg skal vælge
Geeked   

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 18:11

Jeg har, baseret på osCommerce, lavet et dansk shopsystem der findes på nettet under navnet Unique Free. Der bliver løbende udviklet på det og det har sit eget danske support forum. Unique Free er downloadet mere end 3500 gange så det er efterhånden ved at være rimelig udbredt og dermed også gennemtestet. Der er lavet en del SEO på shoppen som standard og med et minimum af indsats burde man kunne få pæne søgemaskine placeringer, med mindre man skal sælge ting som EDB, hvidevare o.li. konkurrenceprægede produkter.

Du kan se en demo-shop på www.uniquefree.dk Men den viser lagt fra alle muligheder da der kan aktiveres og deaktiveres mange ting fra kontrolpanlet. Ligesom man selv har mulighed for at byggge videre på den. Der findes bogstaveligt talt tusindevis af udvidelser til osCommer.

Det bedste ved den er at den er 100% gratis at downloade og bruge, og den bygger på php og MySQL så den kan køre på stort set alle webhoteller. Hvis man ikke gider slev at rode med det tekniske så kan man købe sig til den hjælp man har brug for

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:14

sorenfl:
Prestashop ser simpelt og godt ud og roses ofte, mens en del andre med mere komplekse shops med mange varenumre anbefaler Magento eller Unbraco. Faren ved Unbraco er formentlig, at det er et danskudviklet system, hvorfor der måske ikke udvikles nok på det? Hvad synes I, jeg skal vælge
Geeked   

Hej Sorenfl.

Vi mener naturligvis at Magento er det eneste sande og skønne Wink (Vi er muligvis farvede i vores holdning)

Personligt mener jeg at det er ganske vigtigt at vælge en platform som:

• Er åben (både licens og kildekdoe)
  • Bliver vedligeholdt aktivt
  • Har kritisk masse i dens user-base
  • Aktivt community
  • Adgang til 3.parts moduler etc.

Desuden mener jeg også at det er væsentligt at selskabet bag applikationen har en fornuftig forretningsplan og har tænkt over hvordan der skal tjenes penge. Udvikling koster.

Håber det kan hjælpe din beslutning lidt på vej, god weekend!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)