Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastholde brugere på medlemsside?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa,

Jeg er i gang med at udvikle en ny portal hvor indtægtskilden skal findes via betalende medlemmer. Emnet er omkring cykler, men jeg kan ikke komme nærmere ind på hvad det helt specifikke emne er.

Som sagt, så vil hele hjemmesidens omsætning blive genereret ved at brugerne skal være betalende medlemmer for at have adgang til en en meget vigtig funktion som næsten er uundværligt for brugerne. Det er dog også muligt at benytte hjemmesiden gratis, men så er den allervigtigste funktion ikke tilgængelig.

Men jeg vil nu gerne tilbyde mine betalende brugere lidt mere end blot en vigtig funktion og nogle lidt mindre vigtige, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. Jeg er ligeledes i tvivl om hvordan jeg kan fastholde brugerne så de også fornyer deres adgang når deres medlemsskab er ved at løbe ud.

Jeg har naturligvis tænkt over at tilbyde mine medlemmer en række værdikuponer eller lignende til nogle forskellige webshops indenfor området, men denne løsning er nu nok mest til at lokke brugerne til at købe medlemsskab i første omgang..

Har i nogle gode forslag til hvad man kan gøre for at få de eksisterende medlemmer til at fornye når deres adgang er ved at løbe ud?

Jeg skal i øvrigt lige indskyde at hjemmesiden løbende vil blive opdateret med nyt indhold, ikke fra brugerne, men fra mig selv. Det vil dog ikke være hver uge der kommer nyt indhold..

Jeg ser frem til et par gode forslag :-)

Venligst,

Morten

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:22

Det er noget jeg falder over. Du skriver at produktet er unikt og det vil de købe men de kan kun købe det hvis de tegner et medlemskab. Men hvis det er så unikt hvorfor skal de så ikke gentegne for dette unikke produkt kan de jo ikke få fat i hvis de ikke er medlem. Og hvis du løbende med dit unikke produkt giver dine medlemmer godt tilbud og gode nyheder som er spec for medlemmer så vil de jo også gentegne.

Men hvis man ved at købe det første medlemskab får sit unikke produkt for altid så er det jo ikke hjemmesiden men produktet du skal forbedre og dermed give ekstra funktioner så medlemmerne vil have disse og gentegner.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:30

Hej Lykkebjerg,

Og tak for dit indspark Big Smile

Det er meget svært for mig at forklare det nærmere, da jeg ellers vil komme til at røbe hele ideen. Ideen er nemlig den eneste af sin art...

Jeg kan forsøge at præcisere det lidt. En almindeligt besøgende vil få en del af produktet, og det er nok til at hjælpe dem. Men hvis de skal have gavn af den sidste del af produktet, kræver det medlemsskab. Den sidste del af produktet, kan for langt de fleste være nødvendig for at de forstår det hele korrekt.

Hvis man nu siger at man kommer til at kunne købe adgang i en uge, en måned og et helt år, så er det jo meningen at jeg også skal have disse medlemmer til at fornye deres medlemsskab når perioden er ved at udløbe. Når de er medlem - om det så er en uge, en måned eller et år - så får de adgang til den sidste og vigtige del af produktet i den periode de har tegnet medlemsskab for. Men når deres medlemsskab er udløbet, vil jeg naturligvis gerne have dem til at forlænge medlemskabet. Og det er egentligt her hele spørgsmålet udspringer, for hvad kan jeg gøre for at de fornyer?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette er en generel udfordring med medlems sites - og der er flere forskellige "retention" strategier.

Nogen af dem som jeg selv bruger eller kommer til at bruge er:

Dryppende indhold

Folk får indhold dryppet ud lidt af gangen. Fx. noget nyt indhold hver uge eller hver måned. Jeg giver bland andet et wordpress plugin der kan dette gratis på min side her: http://my4hours.com

Community forum

Hvis du kan få folk til at engagere sig i et forum mens de er aktive bliver de del af et fællesskab. Det kan folk have lidt svært ved at vende ryggen til, især hvis man er vellidt derinde. Se bare på hvad du ville sige til hvis du fra den ene dag til den anden ikke kunne bruge Amino (uden at betale et par basseøre)

Nyt månedligt indhold

På et medlemssite jeg er med på - holder vi månedlige webinarer som gør at vi hele tiden har noget frisk indhold også selvom medlemmerne har været gennem hele træningsforløbet. De bliver også lagt ind i et arkiv så man kan gå tilbage og se dem hvis man ikke havde mulighed for at se dem live. Det er typisk en kort præsentation og noget Q&A

Du kan selvfølgelig også bare lave noget nyt indhold i en eller anden form hver måned/uge etc.

Bonusser

Noget jeg selv kommer til at bruge på mit næste projekt er bonusser der først bliver gjort aktive når de har været med i to måneder (og har været igennem den primære træning). Efter dette får de så adgang til bonusserne og dette kan så forhåbligt få dem til at blive lidt længere (eller i det mindste få dem til at investere mere tid i forummet, som så igen kan gøre det sværere for dem at kvitte).

Det er dog svært at vide om dette input er relevant ift din ide da du ikke skriver så meget :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:46

Hej Rasmus,

Mange tusinde tak for dine input Smile

Jeg er klar over at det er lidt svært at komme med forslag da jeg ikke siger så meget, men jeg tør nu ikke åbne for meget op... Jeg kan dog sige så meget at det i starten ikke er et community, selvom missionen på sigt er at det skal udvikle sig til sådan et.

Men jeg har i hvert fald fået nogle input jeg kan tænke videre over, så tak for det Big Smile

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:31

Jeg er også med på Rasmus Lindgrens hold: Det er svært at give dig konkret råd, når du er så sparsom med info omrking dit koncept. Det ville hjælpe hvis du i det mindste kunne fortælle lidt om dit værktøj, For lige nu er det svært at se, om der overhovedet er grundlag for at medlemmer skal forlænge ud over deres første periode. Du kunne måske skrive noget om, hvad dit værktøj hjælper brugeren med, uden at fortælle præcist hvordan det gør det?

That being said, så er en god måde at få folk til at blive hængende, at give dem en teaser på hvad de kan forvente i næste periode, så dine medlemmer rent faktisk kan se guleroden foran dem. Det vil hjælpe gevaldigt på at holde på dine medlemmer. (=de vinder noget ved at forblive medlemmer)

Du kan også låse dine første medlemmer fast i en lav(ere) medlemspris i starten, hvor du ikke har så meget indhold og lade disse medlemmer fortsætte i denne lave pris lige så længe de bliver ved med at være medlemmer. Hvis de opsiger deres medlemskab og bagefter vælger at melde sig ind igen, bliver det til den nuværende, højere pris.  (=de taber noget ved at opsige medlemskab)

Du kan også prøve at få medlemmerne ind i et forløb, de skal gennemføre (igen er det svært at komme med et eksempel på et sådant, når du er så relavtivt vag omkring din idé). Det kunne f.eks. være "Sådan kommer du til at cykle 10% hurtigere på 3 mdr. Vi viser dog hvordan og giver dig værktøjet til at holde dig motiveret og muligheden for at følge din fremgang uge for uge og snakke med andre medlemmer der er på samme niveau som dig.". Dette vil give dine medlemmer en god grund til ihvertfald at blive i dit medlemssite i de 3 mdr. og så kan der tilbydes andre projekter der skal gennemføres bagefter?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:47

Bjarke Klüwer:

Jeg er også med på Rasmus Lindgrens hold: Det er svært at give dig konkret råd, når du er så sparsom med info omrking dit koncept. Det ville hjælpe hvis du i det mindste kunne fortælle lidt om dit værktøj, For lige nu er det svært at se, om der overhovedet er grundlag for at medlemmer skal forlænge ud over deres første periode. Du kunne måske skrive noget om, hvad dit værktøj hjælper brugeren med, uden at fortælle præcist hvordan det gør det?

That being said, så er en god måde at få folk til at blive hængende, at give dem en teaser på hvad de kan forvente i næste periode, så dine medlemmer rent faktisk kan se guleroden foran dem. Det vil hjælpe gevaldigt på at holde på dine medlemmer. (=de vinder noget ved at forblive medlemmer)

Du kan også låse dine første medlemmer fast i en lav(ere) medlemspris i starten, hvor du ikke har så meget indhold og lade disse medlemmer fortsætte i denne lave pris lige så længe de bliver ved med at være medlemmer. Hvis de opsiger deres medlemskab og bagefter vælger at melde sig ind igen, bliver det til den nuværende, højere pris.  (=de taber noget ved at opsige medlemskab)

Du kan også prøve at få medlemmerne ind i et forløb, de skal gennemføre (igen er det svært at komme med et eksempel på et sådant, når du er så relavtivt vag omkring din idé). Det kunne f.eks. være "Sådan kommer du til at cykle 10% hurtigere på 3 mdr. Vi viser dog hvordan og giver dig værktøjet til at holde dig motiveret og muligheden for at følge din fremgang uge for uge og snakke med andre medlemmer der er på samme niveau som dig.". Dette vil give dine medlemmer en god grund til ihvertfald at blive i dit medlemssite i de 3 mdr. og så kan der tilbydes andre projekter der skal gennemføres bagefter?

Hej Bjarke,

Ja, jeg kan godt se at det er problematisk at give gode råd når info er så begrænset, men jeg ønsker ikke at min ide skal spredes ud over hele internettet endnu. Jeg opretter nu derfor en tråd i Plus-forummet, så har Google da i hvert fald ikke adgang - endnu ;-)

Jeg smider et link over i plustråden når den er oprettet...

Men ellers mange gange tak for input :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:56
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)