Halløjsa, Jeg er i gang med at udvikle en ny portal hvor indtægtskilden skal findes via betalende medlemmer. Emnet er omkring cykler, men jeg kan ikke komme nærmere ind på hvad det helt specifikke emne er. Som sagt, så vil hele hjemmesidens omsætning blive genereret ved at brugerne skal være betalende medlemmer for at have adgang til en en meget vigtig funktion som næsten er uundværligt for brugerne. Det er dog også muligt at benytte hjemmesiden gratis, men så er den allervigtigste funktion ikke tilgængelig. Men jeg vil nu gerne tilbyde mine betalende brugere lidt mere end blot en vigtig funktion og nogle lidt mindre vigtige, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. Jeg er ligeledes i tvivl om hvordan jeg kan fastholde brugerne så de også fornyer deres adgang når deres medlemsskab er ved at løbe ud. Jeg har naturligvis tænkt over at tilbyde mine medlemmer en række værdikuponer eller lignende til nogle forskellige webshops indenfor området, men denne løsning er nu nok mest til at lokke brugerne til at købe medlemsskab i første omgang.. Har i nogle gode forslag til hvad man kan gøre for at få de eksisterende medlemmer til at fornye når deres adgang er ved at løbe ud? Jeg skal i øvrigt lige indskyde at hjemmesiden løbende vil blive opdateret med nyt indhold, ikke fra brugerne, men fra mig selv. Det vil dog ikke være hver uge der kommer nyt indhold.. Jeg ser frem til et par gode forslag :-) Venligst, Morten |
Det er noget jeg falder over. Du skriver at produktet er unikt og det vil de købe men de kan kun købe det hvis de tegner et medlemskab. Men hvis det er så unikt hvorfor skal de så ikke gentegne for dette unikke produkt kan de jo ikke få fat i hvis de ikke er medlem. Og hvis du løbende med dit unikke produkt giver dine medlemmer godt tilbud og gode nyheder som er spec for medlemmer så vil de jo også gentegne.
Men hvis man ved at købe det første medlemskab får sit unikke produkt for altid så er det jo ikke hjemmesiden men produktet du skal forbedre og dermed give ekstra funktioner så medlemmerne vil have disse og gentegner.