Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO konkurrence - Hjælp Amino

Side 2 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

John Nielsen:

Behold noget mere af Aminos store linkjuice: Sæt nofollowalle links i alle indlæg i Testeren, Giv mig feedback på mit website/webshop, Cafe og hyggeJeg søger et godt tilbud fra dig! og Jeg har et godt tilbud til dig!. Er der andre kategorier, som ikke er relevant for iværksættere, så giv dem samme behandling.

I øjeblikket drypper det ikke bare ud af Amino med ikke-iværksætterrelevant linkjuice. Det fosser simpelthen ud. Skype-Smile

Hej John,

Du skal vist lige læse op på http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/.

Især:

"So what happens when you have a page with “ten PageRank points” and ten outgoing links, and five of those links are nofollowed? Let’s leave aside the decay factor to focus on the core part of the question. Originally, the five links without nofollow would have flowed two points of PageRank each (in essence, the nofollowed links didn’t count toward the denominator when dividing PageRank by the outdegree of the page). More than a year ago, Google changed how the PageRank flows so that the five links without nofollow would flow one point of PageRank each."

Hej Frank,

Nu tænker jeg ikke på interne links. Det er udgående links, jeg mener.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

* Debat:

Behold noget mere af Aminos store linkjuice: Sæt nofollowalle links i alle indlæg i Testeren, Giv mig feedback på mit website/webshop, Cafe og hyggeJeg søger et godt tilbud fra dig! og Jeg har et godt tilbud til dig!. Er der andre kategorier, som ikke er relevant for iværksættere, så giv dem samme behandling.

I øjeblikket drypper det ikke bare ud af Amino med ikke-iværksætterrelevant linkjuice. Det fosser simpelthen ud. Skype-Smile

Dbh. John

 

Mener jeg læste et sted, at man også giver linkværdi væk med no follow, modtageren får bare ikke værdien. Hvis det er korrekt, så får du kun værdi ud af dette forslag, ved at folk begynder at linke mindre, fordi der er no follow.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:

Hej Frank,

Nu tænker jeg ikke på interne links. Det er udgående links, jeg mener.

Dbh. John

Det gør ingen forskel. Se også Nicolajs svar, hvor han i to sætninger på dansk opsummerer meget af, hvad Cutts skriver i sit blogindlæg.

(Og så skal jeg nok lade være med at hijacke tråden yderligere og i stedet bruge fem minutter på at komme med noget konstruktivt input til Amino i stedet).

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit forslag til debatten er, at lave en meget strammere politik for hvordan der må linkes ud fra Amino, for at højne kvaliteten af indlæg.

I mine øjne, bliver debatten forringet væsentligt, af at uendelig mange indlæg udelukkende skrives, for lige at kunne få stukket et link med ankertekst ind (især kategorierne som John nævner, er hårdt ramt). Jo ringere debatten bliver, jo færre mennesker vil betragte indlæggene som en brugbar resurse, og jo færre mennesker vil gide at linke til dem. Den samlede effekt bliver i sidste ende, at de forskellige debatindlæg ikke vil blive placeret så godt i SERPs, som hvis folk linkede til dem.

Det vil være svært at måle de umiddelbare resultater af denne ændring. Men jeg kan ikke forestille mig andet, end at det i længden ville gavne Amino Debats placeringer, at kvaliteten af indlæggene steg.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Tre hurtige sidetitel-skud fra hoften:

Title tag på forsiden til Freelancer-afdelingen må kunne forbedres. Lige pt. hedder det: "Find Freelancer til din opgave på Amino Freelancer | Amino Freelancer". Lidt rigeligt Freelancer og Amino. Der må I kunne grave lidt i statistikken i Analytics og hente noget input til, hvilke andre kombinationer af ord, der kunne være interessante.

På de enkelte freelancer-profiler kan I overveje at gøre "overskrift" obligatorisk eller i hvert fald promovere den mere, så I ikke får helt så mange profiler med "Freelancer med ekspertise indenfor.." som deres sidetitel.

I kan også overveje title tags på de enkelte debatindlæg. De slutter pt. alle med "- Iværksætter Debatten Amino". 28 tegn, der kunne bruges til at øge jeres synlighed på en stribe longtails, når en større del af folks overskrifter kan komme med som title. På den anden side har Amino selvfølgelig en ikke uvæsentlig brand-værdi, som måske medvirker til at øge CTR i visse typer af søgninger.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke... I ligger helt i top på de ord , som du nævner her. Fik dog ikke lige tjekket allesammen.

Hvis i vil have nogle andre ord , der kan få kunder i butikken, kunne det måske være noget med : " tjen penge ", " tjen penge online " , " hvordan får jeg succes "

Og så kan i give den en skalle med Bizz, så firmaerne ranker super godt i Google, og konverterer godt fra jeres side af. Så bliver det langt mere attraktivt.

I kan dele firmaerne op i små grupper, der har hver deres enkelte side. På den side er der så kun 5-10 firmaer indenfor samme branche. Disse firmaer betaler så jer et beløb, som er betragteligt højere end 1000,- kr per år. DGS er lige gået konkurs, se hvad de tog af kroner.

Meget af det kan klares med intern linkbuilding, resten er seo as usual.

Nogle vil blive sure over at de ikke ligger i den gruppe af 5- 10 firmaer, men hey andre er også sure over at de ikke havde råd til at ligge i top på DGS, krak eller Google

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps:

Og de 5-10 firmaer som ligger på disse sider, kan i skaffe gode tilbud til, indkøb, samrabejdsaftaler osv. Virkelig kræse for dem. Dermed kan i skabe et elitemiljø, med super god rankings, kanon netværk og super interne tilbud.

Der er der jeg altid har ment at dit seriøse guld har ligget Martin. Grav det op ;)

Nogle vil blive pissed, men Amino er der jo stadig for dem.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Hvis du er på denne URL og klikker på Buzz, så hedder den URL stadig http://www.amino.dk/nyt/, men redirecter til Buzz. Ligeledes har I valgt at kalde URL´en på lokalebørsen for lokalebors/home, men linker alligevel til http://www.amino.dk/lokalebors/, som så viderestilles.

For at supplere Nicolajs glimrende fund, så bliver sidstnævnte URL endda viderestillet med en 302 redirect. Det bør fluks ændres til en 301 - og så bør I nok overveje at trawle sitet igennem for flere forekomster af 302 redirects. Det er lidt ærgerligt, hvis I har for mange af dem rundt om på sitet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

... og det med nofollow på bestemte kategorier, og at det fosser ud..

Ja slå ned på hardcore spam, som i altid har gjort.

... men det fosser altså også ind med indgående dofollow links, fra taknemmelige brugere, som har fået god gavn af Amino. Det er god linkkarma.

Og det er ikke sagt, så jeg selv kan beholde nogle links, men prøv at følg lidt med på nettet, så ser du 1000 vis af taknemmelighedslinks til Amino, specielt fra seo folk.

Det er noget som " ikke -seo " folk ikke helt forstår :)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 2 ud af 11 (101 indlæg)