Kære Aminoer Nu har jeg læst og læst og er ved at blive lidt ør i hovedet. Jeg vil rigtigt gerne oprette et selskab som skal stå for udvikling af iOS (iPhone + iPad) apps med dertil hørende backend systemer (cloud). Det skal til at starte med være et hobby projekt så jeg vil stadig have en fulditds indkomst fra mit dagjob som system udvikler. Her har jeg læst mig frem til at SMBA kunne være en mulighed, men jeg synes der er så mange modsættende informationer på nettet, så har rigtigt svært ved at vide om det virkelig vil være en god selskabsform eller om jeg skal punge ud for et ApS. Jeg har det sidste år arbejdet på et koncept / app som jeg håber på at kunne frigive til januar om tid og guderne vil være med mig. Men folk kan jo i udlandet finde på at sagsøge folk for alt mellem himmel og jord, så vil foretrække at min families privatøkonomi forbliver privatøkonomi. Gode råd og vejledinger ønskes og input til et godt sted at få stiftet selskabet. På forhånd mange tak Steffen |
Hej Steffen
Kender ikke meget til, hvorvidt der er nogle der kan sagsøge dig for en app! - men det kan du sagtens bilde mig ind.
Et SMBA er en selskabsform der bygger på en forening (altså flere end en), hvorfor i skal være mindst to personer for at stifte dette.
Et ApS derimod, kan du selv eje