Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA til app udvikling?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bennie

Tak for dit svar!

Jeg forventer ikke at blive sagsøgt, for så ville jeg aldrig kaste mig ud i det. Men muligheden er der og det vil være træls hvis det skete.

Jeg er klar over at vi skal være to og så vidt jeg kan forstå var reglerne tidligere at man godt kunne have en passiv partner, men at der nu skal være lige fordelt.

/Steffen

Tilmeldt 27. Nov 11
Skrevet kl. 21:12

Hej Peter

Er godt klar over at man skal være to. Kan en evt kæreste godt blive medstifter eller kræver det at hun reelt set også udfører arbejde i virksomheden. Bogføring / marketing/ ideudvikling/ test??

Skatteteknisk bilder jeg mig ind at det også kan være en fordel med et SMBA, jeg ligger i forvejen godt oppe i topskat, så enkeltmandsvirksomhed vil vel gøre at firma indkomst vil blive beskattet hårdt?

Har du evt link til dine priser med hensyn til SMBA oprettelse og måske lidt vejledning i hvordan jeg får startet processen?

På forhånd tak

Steffen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

Hej Steffen.

Såfremt du er interesseret, stifter vi en del SMBA`er.

Vi har selv haft 4, og jeg har tidligere været indkarneret modstander af SMBA.

Jeg forstår ikke, at du vægter et indlæg fra Nicolaj så højt, idet har nok ikke rigtig ved, hvad et

SMBA er og hvordan det fungerer. Sorry Nikolaj..er ikke ondt ment.

Om du nu har SMBA, der er stiftet på 0 kr. eller et APS med 80tkr., hvor kapitalen hæves til privatforbrug

et sekund efter at et ApS et stiftet,  er principielt underordnet.

Det er substansen og personerne bagved selskabsformen, der er relevante.

Håber, at du kan bruge mine kommentarer.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Hej igen.

Jamen prisen er 2tkr.+moms + 2.150 kr til EoS i gebyr.

Der ligger en udmærket vejledning fra oktober 2011 på EogS hjemmeside samt et notat af

13/9-2011, som er ret vigtigt(findes under nyheder).

Skaatemæssigt får du næppe den store fordel, idet du jo kunne bruge VSO i dit enkeltmandsfirma.

MvH

Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Glemte lige..Din kæreste skal være aktiv medstifter så.

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Nov 11
Skrevet kl. 21:29

Hej Peter

Mange tak for hurtig feedback. 

Jeg vil straks ind og læse om det og prisen er der ikke noget at sige til.

Kan forstå at ved VSO vil der være større fokus med hvad "firmaet" investere i. Og det vil måske give mere bøvl over tid ind at starte ud med et SMBA.

Nu når jeg er i gang med at forstyrre, kan man så konvertere et enkeltmandsvirksomhed til SMBA/ApS. Da jeg synes det ser ud til at det tagere mere end 6 uger at få sit SMBA firma stiftet. Og jeg ville være ret glad hvis jeg kunne komme i gang midt december med registreringer på Apples Appstore, diverse sociale medier og i banken med hensyn til virksomheds konto osv.

Sidste dumme spørgsmål, vil man med et enkeltmandsvirksomhed der er startet nu have skattefordele af køb af iPhone+computer eller er det kun positivt resultat der kan komme på selvangivelsen for i år? (altså bliver firmaunderskud modregnet i min skat?)

Endnu engang tak

Steffen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Hej igen.

Konvertere til SMBA..Nej

Konvertere til ApS..Ja..Dog kun akattefrit i 1. halvår af kalenderåret.

Du skal have værdier for 80tkr. for at konvertere til ApS(kan være både værdier+kontanter).

Et SMBA kan du ikke konvertere til et ApS.

Ja..ved køb i dette kalenderår, vil dine køb blive modregnet dit resultat.

MvH

Peter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)