kan google også godt lide korte artikler på 50?
I princippet ja, men det er svært at lave en tekst på 50, som tilføre læseren så meget værdi, at læseren vil linke og omtale teksten.
Det vil heller ikke tage lang tid at læse 50 ord og dermed vil læseren ikke være så længe på siden.
Så i princippet ja, men i praksis nej 
Hvor langt skal en artikel så mindste være, med antal ord ?
Sådan må du virkelig ikke gøre det op! Eller jo, det må du :-) Men det vil jeg ikke anbefale. Det du skal gøre når du skriver en tekst er simpelthen at skrive til læseren! Fuck google - undskyld - men.. at skrive tekster ene og alene fo Google's skyld - det vil aldrig holde i længden. Hvis du kan skrive en artikel på 50 ord, som læseren får noget ud af, så er 50 ord fint! Hvis du kan skrive en artikel på 400 ord - til læseren - og læseren kan bruge det til noget, så er det den vej du skal gå!
Skriv til læseren, dine brugere, dine besøgende - skriv ikke til Google. Man kan selvfølgelig skrive til læseren, og samtidig optimere den lidt til Google, men hvad angår selve "ordantallet", så er jeg ganske meget imod denne, da det simpelthen er irriterende at læse en artikel på 400 ord, som kunne være blevet forklaret på 100 ord - men fordi forfatteren skriver til Google, så har de udstrakt artiklen i sådan en grad, at den er pivringe, og til sidst ingen mening giver.
Mit råd: Skriv til læseren, ikke Google. Ordantallet er irrelevant så længe læseren får noget ud af det.
God fornøjelse, og undskyld mit "fuck Google" - for i virkeligheden elsker jeg Google hehe ;-)
Med Venlig Hilsen
Morten