Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længde på en artikel?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Kan google lide meget tekst ?

Jeg har nemlig lavet nogle faste sider på min lille prøve hjemmeside, som er ret lange (2,5 side i word).

Dem ville jeg gerne have på en side.

Min konkurrent gør faktisk det samme, men kan google magte så meget tekst ? Var det bedre at lave nogle underpunkter på selve siden (ikke i menuen)

Håber i kan følge min tankegang.

På forhånd tak.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 11:54

Ja, Google kan sagtens magte alt den tekst - Google ELSKER tekst. Om du skal lave nogle underpunkter på selve siden kan du selv bestemme. Men hvis teksten passer på din forside f.eks. kan du have nogle h1, h2 tags, nogle billeder med alt tekst, en SEO optimeret tekst, m.m.

Men ja, Google elsker tekst

.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:12

Google er vilde med tekst!

Men måske er dine læsere ikke glade for alt for meget tekst...

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 12:16

Next.man:
Kan google lide meget tekst ?

Google kan lide både kort og lang tekst.
Google kan lide den samme tekst som dine besøgende.

Bliver dine besøgende længe på dine side og endnu bedre læser flere af dine tekster, så kan Google se at det er guf og du bliver belønnet.

Sørg for at opdele dine tekster med relevante underoverskrifter. Brug punktopstilling osv. 
Det gør det nemmere at læse for dine besøgende.

Finn

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:17

Tusind tak for jeres svar !

Siden der er lang, er nemlig bygget til brugeren. Var bare i tvivl om google ville kunne lide det :)

Tak for jeres svar ! :)

God weekend til jer alle.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 13:36

kan google også godt lide korte artikler på 50?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 13:40

Nesuz:

I princippet ja, men det er svært at lave en tekst på 50, som tilføre læseren så meget værdi, at læseren vil linke og omtale teksten.
Det vil heller ikke tage lang tid at læse 50 ord og dermed vil læseren ikke være så længe på siden.

Så i princippet ja, men i praksis nej Big Smile

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 14:02

Finn Bennetsen:

Nesuz:

I princippet ja, men det er svært at lave en tekst på 50, som tilføre læseren så meget værdi, at læseren vil linke og omtale teksten.
Det vil heller ikke tage lang tid at læse 50 ord og dermed vil læseren ikke være så længe på siden.

Hvor langt skal en artikel så mindste være, med antal ord ?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 14:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nesuz:

Finn Bennetsen:

Nesuz:

Hvor langt skal en artikel så mindste være, med antal ord ?

Sådan må du virkelig ikke gøre det op! Eller jo, det må du :-) Men det vil jeg ikke anbefale. Det du skal gøre når du skriver en tekst er simpelthen at skrive til læseren! Fuck google - undskyld - men.. at skrive tekster ene og alene fo Google's skyld - det vil aldrig holde i længden. Hvis du kan skrive en artikel på 50 ord, som læseren får noget ud af, så er 50 ord fint! Hvis du kan skrive en artikel på 400 ord - til læseren - og læseren kan bruge det til noget, så er det den vej du skal gå!

Skriv til læseren, dine brugere, dine besøgende - skriv ikke til Google. Man kan selvfølgelig skrive til læseren, og samtidig optimere den lidt til Google, men hvad angår selve "ordantallet", så er jeg ganske meget imod denne, da det simpelthen er irriterende at læse en artikel på 400 ord, som kunne være blevet forklaret på 100 ord - men fordi forfatteren skriver til Google, så har de udstrakt artiklen i sådan en grad, at den er pivringe, og til sidst ingen mening giver.

Mit råd: Skriv til læseren, ikke Google. Ordantallet er irrelevant så længe læseren får noget ud af det.

God fornøjelse, og undskyld mit "fuck Google" - for i virkeligheden elsker jeg Google hehe ;-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 14:55

Når man spørgere om, hvor mange ord en artikel bør have, kan man ikke forvente et godt svar, for det er der simpelthen ikke, til det spørgsmål. Du kan heller ikke sige, hvor lang en bog burde være - det kommer helt an på, hvor meget den kommer til at fylde, når forfatteren synes at det hele er gennemgået i bogen. Så kan den ende med at blive flere tusinde sider, eller kun nogle få sider - det kan man ikke ændre på - eller jo, det kan man godt, men det er en dum ide at gentage sig selv i en bog, såvel som det er en dum ide at gentage sig selv i en artikel.

Vær dog opmærksom på, at artikeldatabaser har et krav om længde på de artikler de skal godkende. Men når det er til en hjemmeside du selv driver, er det helt op til dig, hvor lang en tekst bør være.

Håber du kunne bruge det.

.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)