Det var så lidt. Vi er her jo for at bakke hinanden op ;) Jeg kan ikke henvise på stående fod men Mikael har fortalt mig at flere af de helt store aviser - både danske og udenlandske - bruger Wordpress. Jeg kan prøve at undersøge det nærmere og så komme med eksempler... men mange af os "mindre", og også flere større bureauer bruger både WP og Joomla, alt efter behov. Mht hacking så er Wordpress (min bedømmelse) lige så sikker som Joomla. Eller måske endda mere sikker. Wordpress opretter, ved installation, nogle hash-keys, som bruges til kryptering af sikre oplysninger, det mener jeg faktisk ikke Joomla gør (det bygger sikkert på MD5), i lyset af dét er WP faktisk sikrere. MEN intet er helt sikkert. Det helt sikre at gøre er at installere og konfigurere, og så sørge for auto-backup. Det har jeg installeret på www.stripdanmark.dk og det fungerer fint, jeg får en backup ind på min egen lokale server hvert døgn, så det altid kan genskabes inden for ~15 minutter. |
Jeg syntes der bliver kørt rundt i begreberne.
Et template styre primært hvordan en side ser ud, men kan også indeholde nogle enkelte funktioner i forhold til menuer, zoom på siden osv.
Plugins er programmer der tilføjer funktionaliteter, det kan være alt fra en komplet shop til slideshows, og like knapper.
I grundintsallationen, er Joomla bedre gearet til at håndtere flere brugere.
Jeg har lige lavet en side til en forening, hvor der er en offentlig del med information om foreningen, priser, mail formular, osv. plus en medlemsdel, hvor der er et forum, galleri, download sektion, kontakt formular til bestyrrelsen.
Sitet er sat op sådan at der er nogel der har rettigheder til at redigere, og kan gøre det fra frontenden, og andre der kan redigere fra backend også.
Der er brugt fem plugins, hvoraf de to er et slideshow og en social share funktion.
Resten er lavet udfra funktionerne i Joomla.
Teddy