Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress vs. Joomla --- Hvilken en af disse 2 hjemmesider vil være bedst til at klare mine ønsker?

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

C S. Sørensen:

Hej Ppehrson

Jeg vil først og fremmeste virkelig takke dig for dit indlæg. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal vælge, men i følge dit indlæg har det givet mig mere blod på tanden at bruge Wordpress. Ved du noget med sikkerhed og Wordpress? Altså alt hvad man skal huske for ikke at blive hacket? Ham der har lavet den der e-bog om Wordpress og adsese, hvis du kender den, er der et punkt hvor han bruger mage links omkring sikkerhed. 

Det var så lidt. Vi er her jo for at bakke hinanden op ;)

Jeg kan ikke henvise på stående fod men Mikael har fortalt mig at flere af de helt store aviser - både danske og udenlandske - bruger Wordpress. Jeg kan prøve at undersøge det nærmere og så komme med eksempler... men mange af os "mindre", og også flere større bureauer bruger både WP og Joomla, alt efter behov.

Mht hacking så er Wordpress (min bedømmelse) lige så sikker som Joomla. Eller måske endda mere sikker. Wordpress opretter, ved installation, nogle hash-keys, som bruges til kryptering af sikre oplysninger, det mener jeg faktisk ikke Joomla gør (det bygger sikkert på MD5), i lyset af dét er WP faktisk sikrere.

MEN intet er helt sikkert. Det helt sikre at gøre er at installere og konfigurere, og så sørge for auto-backup. Det har jeg installeret på www.stripdanmark.dk og det fungerer fint, jeg får en backup ind på min egen lokale server hvert døgn, så det altid kan genskabes inden for ~15 minutter.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 13:06

Jeg syntes der bliver kørt rundt i begreberne.

Et template styre primært hvordan en side ser ud, men kan også indeholde nogle enkelte funktioner i forhold til menuer, zoom på siden osv.

Plugins er programmer der tilføjer funktionaliteter, det kan være alt fra en komplet shop til slideshows, og like knapper.

I grundintsallationen, er Joomla bedre gearet til at håndtere flere brugere.

Jeg har lige lavet en side til en forening, hvor der er en offentlig del med information om foreningen, priser, mail formular, osv. plus en medlemsdel, hvor der er et forum, galleri, download sektion, kontakt formular til bestyrrelsen.

Sitet er sat op sådan at der er nogel der har rettigheder til at redigere, og kan gøre det fra frontenden, og andre der kan redigere fra backend også.

Der er brugt fem plugins, hvoraf de to er et slideshow og en social share funktion.

Resten er lavet udfra funktionerne i Joomla.

Teddy

Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 13:42

Mikael christiansen:
jeg kan anbefale https://meebox.net/da/webhoteller/professionelt-webhotel der skal mere besøgene end de største dating vil jeg sige den skal overstige 500 gb trafik om md og vis du overstiger den skal du nok også have penge nok til kunne betale for den trafik for det er sygt mange besøgene på din side vis du overstiger deres trafik grænse

Mange mange tak for din hjælp! 

Have en rigtig god søndag

Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 13:46

ppehrson:
Jeg kan prøve at undersøge det nærmere og så komme med eksempler... men mange af os "mindre", og også flere større bureauer bruger både WP og Joomla, alt efter behov.

Det skal du virkelig kun gøre hvis du har tid, men mange mange tak! 

ppehrson:
Mht hacking så er Wordpress (min bedømmelse) lige så sikker som Joomla. Eller måske endda mere sikker. Wordpress opretter, ved installation, nogle hash-keys, som bruges til kryptering af sikre oplysninger, det mener jeg faktisk ikke Joomla gør (det bygger sikkert på MD5), i lyset af dét er WP faktisk sikrere.

Mange tak for info.. Det er virkelig nogle guldkorn du kommer med :D

ppehrson:
MEN intet er helt sikkert

Det er jeg helt klar over, i dag er hacker desværre dygtig og bliver bedre og værre! 

ppehrson:
Det helt sikre at gøre er at installere og konfigurere, og så sørge for auto-backup. Det har jeg installeret på www.stripdanmark.dk og det fungerer fint, jeg får en backup ind på min egen lokale server hvert døgn, så det altid kan genskabes inden for ~15 minutter.

Det skal jeg nok have folk til, forstår godt hvad du skriver, meeeen er slet ikke inde i Wordpress endnu. Jeg søger også en der kan klare alt installation og sikkerhed for mig. ;)

Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 13:48

Teddy Carlsen:

He he det har du nok mere styr på end jeg. Men dejligt der er folk der er vågne, og virkelig gider at bruge deres tid på at hjælpe mig. Det skal du have tak for. 

Teddy Carlsen:

Et template styre primært hvordan en side ser ud, men kan også indeholde nogle enkelte funktioner i forhold til menuer, zoom på siden osv.

Plugins er programmer der tilføjer funktionaliteter, det kan være alt fra en komplet shop til slideshows, og like knapper.

Jeg har lige lavet en side til en forening, hvor der er en offentlig del med information om foreningen, priser, mail formular, osv. plus en medlemsdel, hvor der er et forum, galleri, download sektion, kontakt formular til bestyrrelsen.

Sitet er sat op sådan at der er nogel der har rettigheder til at redigere, og kan gøre det fra frontenden, og andre der kan redigere fra backend også.

Der er brugt fem plugins, hvoraf de to er et slideshow og en social share funktion.

Udfra det du skriver overstående, så heller du mere til Joomla end Wordpress korrekt?

Mange hilsner

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 13:59

C S. Sørensen:
Det skal jeg nok have folk til, forstår godt hvad du skriver, meeeen er slet ikke inde i Wordpress endnu. Jeg søger også en der kan klare alt installation og sikkerhed for mig. ;)

Tag en snak med Mikael, og se om han mener jeg kan finde ud af det :) Jeg så han anbefalede mig tidligere i tråden.

Tilmeldt 9. Apr 08
Skrevet kl. 14:01

Teddy Carlsen:

Så forstår du ikke hvordan Wordpress fungerer.

Du kan nemlig sagtens lave et theme (template) i Wordpress, hvor du har programmeret speciel funktionalitet ind. Fx et dating site, et directory, eller en "blå avis".

- Eller et tube site.

Jeg ved godt at det ikke er det samme i Joomla, hvor templates udelukkende styrer det design- og placeringsmæssige, men på dét plan er Wordpress mere avanceret. Du kan indstallere ALT du behøver til en hjemmeside udelukkende ved at aktivere et tema.

-peter

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:03

Teddy Carlsen:

Teddy

jeg har over 6 gange droppet webmaster da de simpelthen ikke kunne finde et system alt kunne være i et system , de laver joomla , men så kommer der problemer da de finder standard og skal både plug in det på side og begge arbejder imod hinanden det er ikke simple og styre og viser ved flere ting både joomla wordpress er siden lang sommer der kommer duplikat

find noget som alt kan være i er bedste , at lave inden på flere ting arbejder mod hinanden

der findes købe version wordpress der har meget mere end standard wordpress og der findes  joomla måske gratis der har lidt mere end standard wordpress har men som standard er wordpress lettere at styre for de fleste

dog findes langt mere til wordpress end til joomla og starte ud med et dyrt themes vil du kunne udvide mere her med plug in ellers skal der udvikles ting og udvikle ting er ikke gratis og vis skal udvikles bliver du afhænging af webmaster vis sker opdatering fejl og alt forsvinder der er wordpress lettere vis findes dette plug in kan anden overtage opgaven

vis webmaster skal udvikle noget skal du være sikker på du ikke mister kontakten , det ved jeg efter dyrt købt erfaring, har før mistet alt og de par gange sket kunne lige hurtigt få kontakt med udvikler men skal jo også holde ferie en gang imellem eller kan være optaget med andet , derved vigtigt anden også kan rette og meget let finde anden til den opgave og der er wordpress super alle kender det og der er udviklet så mange plug in

men det webmaster er bedste at i lave løsninger i er tit det bedste at gøre for det går tid at finde det bedste og du kan sikkert også købe joomla themes der kan meget

kan være du er bedste joomla og kender ikke den anden løsning , men at finde det andet kræver viden hvor er det, man finder det jo ikke bare , man læser og leder konstant for at finde den bedste løsning til den man udvikler en side for

det kan være jeg kræver meget let , søgemaskine venlig med mere og gerne en god pris , men i alt skal søge efter  det der opfylder bedste sine behov

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 14:19

Tusind tak alle 3, dejligt man kan følge med i jeres lille debat, om hvadder er bedt. Jeg lærer meget af jer :D

Men nu må jeg også snart beslutte mig. 

Ppherson - skriv til mig i PB hvis du har en godt pris, på installation og sikkerhed, hvis Mikael godkender dig vel og mærke. Så Mikael, gør du det?Smile

Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 14:21

Jeg undskylder lige min lidt hurtig indlæg, og lidt for mange stave/taste fejl!!!Skype-Giggle

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)