Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside der hjælper studenters fravær.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino
En ven og jeg har startet en ny hjemmeside der hedder: ''hvormegetfravær.dk'' - hjemmesiden er til for at hjælpe studenter med enkelt og nemt ''skemalægge'' deres fravær.
Ved hjælp af udregneren kan man finde ud af præcist hvor mange moduler man må tage fri før at man bliver sendt til samtale.
Umiddelbart kunne man tro den bare hjælper unge til at ''pjække'' men det er slet ikke det den er til for!
Vi ved at unge pjækker - også på i Gymnasiet/Universitetet, og det bliver man nødt til at se i øjnene - dette er blot en hjælp til de unge så de ikke får et ''overforbrug af pjækning'' og ender på skolens kontor eller i værste fald bliver smidt ud.
Lectio som de fleste gymnasier bruger har en ''Fraværs sektion'' men det bliver altsammen vist i procenter, og det kan derfor være uoverskueligt for den enkelte student at finde ud af. Dette er kun en nem og overskueligt løsning. 

Hvad siger i til hjemmesiden, Amino? Har i nogen gode ideer?

Det er første gang jeg skriver herinde, har lige oprettet min bruger - bær over med mig i starten, jeg ved ikke helt hvad 'cotumen' er.

Fortsat god dag! 

Find de bedste apps her!

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 15:31

En meget dårlig ide..

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 15:35

Uddannelsesinstitutionerne plejer at oplyse hvor meget fravær eleverne må have før 1., 2. og 3. samtale. Kan ikke helt se det smarte så. 

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:47

Den fortæller jo præcist hvor mange MODULER du må tage fri før samtalen...

Find de bedste apps her!

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 16:48

nogle fag gider mere fravær end andre fag jo, kan det også regne det ud ?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg gik i gymnasiet var vi ret dygtige til at regne de procenttal ud selv  Embarrassed

Og kan man ikke regne med procenter er mere fravær vist under alle omstændigheder en dårlig idé Wink

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:14
På Roskilde handelsskole er det x antal timers fravær og så samtale.. Og man kan altid se på www.elevplan.dk hvor mange timers fravær man har, og hvor mange procent.. Så det var ikke noget jeg ville bruge.

Mvh Tobias.
Fra Odense
Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 78
Fra  Freelance grafiker Jakob Nissen Skrevet kl. 17:27

Har i undersøgt hvad de forskellige gymnasiers grænser er? Umiddelbart vil jeg tro at der er mange som ikke oplyser hvor meget fravær man må have, da to elevers fravær aldrig kan sammenlignes. På det gymnasium jeg går på, kender vi ikke til grænserne for hvornår man kommer til samtale, det er helt forskelligt. Det kan være for meget fravær i et enkelt fag, en bestem dag, et bestemt modul, skriftligt fravær osv osv. 

Fra København
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:47

Hej,

jeg tror nu nok at lectio er nok i sig selv ellers har de fleste jo en ide om hvor slemt det står til med deres fravær.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Fra  BLOK18 Skrevet kl. 17:56

Personligt synes jeg det virker som en super dårligt idé - sorry!

Som nævnt af andre, er det ikke det sværeste regnestykke - for de fleste gymnasie/universitets studerende.

Derudover mener jeg det er en helt forkert måde at gribe "problemet" pjæk/fravær an på :) Men det er bare min mening!

Man kunne i stedet arbejde hen imod at motivere studerende til at komme til timerne, man snyder jo kun sig selv ved at blive væk. (har jeg hørt en klog lærer sige engang!) 

Er man fraværende pga. længerevarende sygdom kan man de fleste steder nu om dage tage en snak med uddannelsesstedet vedr. sagen, og hvis man ikke i forvejen har en meget høj fraværsprocent, lave en aftale med uddannelsesstedet.

God weekend! Husk nu at smut i skole på mandag! ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)