Hej Amino'er Der er tit tråde herinde omkring hvilken betalingsgateway der er bedst - jeg har endda selv lavet en - for det er jo virkelig vigtigt at få en godbetalingsgateway. Men er der nogen der ved / har testet / har læst om hvorvidt det er bedst at have selve betalingsvinduet integreret på sin side eller eksternt. Som jeg ser det rammer hver løsning måske forskellige grupper af brugere: Positivt: - Integreret løsning: Bekræfter folk meget i at de er "det rigtige sted" - de har ikke forladt siden - alt ser ud som om det er meningen, og der er ikke noget der fortæller mig at jeg skal være "mere nervøs" end jeg allerede er ved at taste mine kontooplysninger ind på en hjemmeside. - Ekstern løsning: Giver "net-gengangere" en god følelse, af at blive sendt over til nogen de kender - E-pay/QuickPay eller andre. De ved at disse gateways har styr på sikkerheden, og hvis de ikke var sikre før, bliver de det i hvert fald nu. Negativt: - Integreret løsning: Er sikkerheden nu også så god, på en integreret løsning, som den er når jeg bliver sendt over på betalingsgateway'ens hjemmeside? - Ekstern løsning: Uerfarne netbrugere kan måske blive ret forstyrrede af at blive sendt over til en hel anden side. Jeg er klar over at man kan afhjælpe meget af dette, ved at kommunikere ordentligt med brugerne - men jeg er i dette tilfælde mest interesseret i decideret statistik. Spørgmål: 1. ER sikkerheden ved integrerede løsninger dårligere? 2. Er der nogen undersøgelser for hvad der konverterer bedst (integreret eller ekstern)? Mvh Nkara |
Nej sikkerheden vil ikke være dårlig for du vil aldrig få godkendt en internt løsning hvis ikke sikkerheden er i top.
Det er jo det som de eksterne service tilbyder af service. Du skal være stor for at det kan betale sig at køre en intern løsning.