Hej Er der nogen der har erfaring med Exspecto´s "no cure / no pay" markedsføring? Kort fortalt går det ud på at markedsføre en webshop, ved at "clone" den. De laver altså en shop som sælger dine varer, med dine kontaktinfo, salgebetingelser mm. Deres fortjeneste er en procentsats, lidt ligesom Partner-adds, som de så også skal bruge til at markedsføre den nye butik, bla.a. ved andre affiliates og e-mail marketing. Netop markedsføringen er det som de er meget dygtige til, iflg. dem selv selvfølgelig. Kan ikke rigtigt gennemskue om der er minusser ved dette setup!!! Umiddelbart er jeg "bange" for at eksisterende/kommende kunder bliver forvirret over 2 ens butikker!. Altså samme varelager, samme info mm. Og vil "brandingen" af ens navn, tage skade af sådan et setup? Hvis du opdagede 2 "ens" butikker, med samme ejer, ville du så trække følehornene til dig? Ville du overhovedet bemærke sådanne ligheder? Er der andet at tage stilling til? Ville du springe på konceptet hvis det var dig? På forhånd tak ![]() |
markedsføring af webshop / no cure no pay
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
... vil ikke ligge hovedet på blokken for at det er nok, men det er i hvert fald minimum. |
Det er ikke risikoen værd at få slettet sit hoveddomæne. Hvis de er så "gode" så få dem til at lave arbejdet på din shop og server - mod samme procentsats af omsætningen (giv dem et login til shoppen). Mit allerbedste råd er at lade være med at kopiere indhold - det bliver straffet hårdere og hurtigere af Google end nogen sinde. Ellers er vi op til flere herinde der er skrappe til at markedsføre webshops ![]() |
|
Hvis nogen har varer der er spændende nok, vil jeg gerne sælge dem på "No Cure no pay". Så får shoppen unikt design, og ingen vil kunne se ligheden mellem din og min shop på nær varerne. Det er i mine øjne en bedre måde at gøre det på. Cloning bryder jeg mig ikke så meget om af samme årsager som er nævnt ovenfor, men grundideen er ikke så tosset. Især omkring Brand-management skal man dog være påpasselig hvem man lader markedsføre sine produkter. |
I forhold til søgemaskiner behøver du ikke være så bange - i hvert fald ikke hvis din løsning kommer til at ligne dem de selv fremhæver på deres website som referencer. For de er så elendigt skruet sammen i forhold til søgemaskinerne, at de faktisk stort set ikke kan indeksere dem - f.eks. har Nicekids.dk kun 11 sider indekseret i Google hvoraf flere ligger i supplemental. Men det er nu heller ikke så underligt (til alle SEO''ere - tjek sitet, det er et brandgodt eksempel på hvordan man IKKE gør). Men det kan naturligvis ændre sig - måske lærer de det en dag, og SÅ kan det give dig problemer i søgemaskinerne, som andre pointere. I praksis kan det i værste fald betyde at f.eks. Google beholder deres version og sletter din. Hvis du så på et tidspunkt stopper aftalen med dem mister du al Google trafik. Med hensyn til no-cure-aftaler er der flere andre der tilbyder dette. Vi har også tilbudt den type aftaler i mange år. Men, du skal være opmærksom på at jo mere af markedsførings-risikoen du flytter til din leverandør jo dyrere bliver markedsføringen for dig - hvis det går godt. For der er naturligvis en pris for den risiko din leverandør skal løbe. Løber du den selv, sparer du den udgift. |
Søgemaskinerne vil nok blive noget forvirret og slette den ene af jer fra indexet. Så de skal tvinges til at lave en robot.txt der forbyder enhver søgemaskine-robot at tilgå nogensom helst side ved deres klonede udgave af din shop :) Point taken ... Mit allerbedste råd er at lade være med at kopiere indhold - det bliver straffet hårdere og hurtigere af Google end nogen sinde. Ellers er vi op til flere herinde der er skrappe til at markedsføre webshops ![]() Rådet er taget - vedr. markedsføring, kan jeg rigtigt godt lide no cure - no pay konceptet ![]() Persnoligt ville jeg ikke bryde mig om, at hele min shop blev replikeret på et andet website, under andres kontrol, og i mit navn. Jeg tror det vil skabe forvirring hos forbrugerne og skade dit brand. Branding af navn var også min største bekymring og grunden til mit indlæg. Har en forestilling om at "forvirringen" over 2 ens shops, ville få uheldige konsekvenser ... I forhold til søgemaskiner behøver du ikke være så bange - i hvert fald ikke hvis din løsning kommer til at ligne dem de selv fremhæver på deres website som referencer. For de er så elendigt skruet sammen i forhold til søgemaskinerne, at de faktisk stort set ikke kan indeksere dem - f.eks. har Nicekids.dk kun 11 sider indekseret i Google hvoraf flere ligger i supplemental. Men det er nu heller ikke så underligt (til alle SEO''ere - tjek sitet, det er et brandgodt eksempel på hvordan man IKKE gør). Men det kan naturligvis ændre sig - måske lærer de det en dag, og SÅ kan det give dig problemer i søgemaskinerne, som andre pointere. I praksis kan det i værste fald betyde at f.eks. Google beholder deres version og sletter din. Hvis du så på et tidspunkt stopper aftalen med dem mister du al Google trafik. Av av. Eftersom de betegner sig selv som eksperter på SEO og markedsføring generelt, har de da noget af et problem. Hvordan fandt du frem til 11 indekseret sider på referencen? Jeg får kun 3 på "www.nicekids.dk"! Til sidst: tusind tak for jeres indlæg |
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
svare på dit indlæg - og udrydde nogle misforståelser. Først lidt baggrund: Vi har udviklet vores produkt gennem det sidste år (selvfinansieret, bank, sparepenge, mv :-), og er netop gået på markedet - det er derfor helt nyt, som I sikkert har lagt mærke til, og produktet er under løbende udvikling og forbedring Der er IKKE tale om kloning af et eksisterende site - det har du altså fået helt galt i halsen. Konceptet er, at vi opretter en virtuel sælger, dvs. en slags webshop, der indeholder de samme varer, som den oprindelige shop. Disse varer hentes og opdateres jænligt via webintegration – dvs. kataloget er hele tiden opdateret. Vores mål er, at skabe en mer-omsætning for vores kunder (webshops), ved at sende den virtuelle sælger ud på markedet – både gennem Google, kampagner, samarbejdspartnere mv. Konceptet er baseret på no cure / no pay princippet, da vi har stor tiltro til vores idé! Til forskel fra almindelige affiliates løsninger, så afslutter vi også salget for vores kunde. Vi sender altså både ordre og penge til kunden – fuldstændig som en ”rigtig” sælger ville gøre, og får så en provision baseret på vores salgsresultater. Hvis dette vil forvirre kunderne, Mikkel deMib, så har du hermed dødsdømt affiliating – så hér er du altsa lidt galt på den! Mht. SEO og Google, så er der ikke tale om replikering af indhold, da varerne jo bliver præsenteret i en helt ny context. Håber det kan hjælpe til afklaring. |
|
Den virtuelle sælger fra Exspecto er simpelhen næste generation af affiliates, men du må selvfølgelig mene om det hvad du vil, det er jo et frit land :-) Der er så mange kloge mennesker, der tror de ved alt om SEO, søgemaskiner, replikering, online markedsføring, salgsoptimering, e-handel, etc - der er bla. derfor vores nye idé bygger på no cure / no pay: Fordi vi tror på, at det er en unik idé, som andre med tiden vil kopiere - simpelthen fordi den vil give resultater. Og der er resultaterne der tæller, ikke hvor klog man kan lyde, eller hvor mere eller mindre subtilt man kan håne andres idéer / produkter - og fremhæve sine egne ;-) |