Jeg er igang med at blive agent/få agentur på et brand fra UK - hvilke krav kan man stille til dem ift. ikke at begynde at sælge til butikkerne uden om mig - det vil jo være temmelig surt at lave en masse benarbejde kun for at opdage at hvis ''mine'' kunder begynder at henvende sig til dem direkte, placerer de ordrer udenom mig så jeg ikke får min del af ''kagen'' - er der nogen der har erfaringer, enten som agent eller producent? Måske endda ligger inde med en skabelon til et juridisk dokument? Eller har du andre erfaringer ift. det at være agent eller ha'' agentur på varer? Tak for din tid :-) Venlig hilsen Stine |
Hej Stine
Du skal sørge for at få eneforhandler ret i Danmark, og det skal du ha på papir, jeg har selv prøvet at aftale det mundtligt en gang, hvor jeg blev røvrendt så snart salget for alvor gik igang. Så sørg for at få den kontrakt, du kan nemlig ikke rigtigt stille noget op uden papiret. Der står i agentloven at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig men det holder ikke stik i virkligheden - ihvertfald ikke hvis ikke du har vidner og masser af penge til retsag.
Du skal sørge for at få eneforhandler ret i Danmark, og det skal du ha på papir, jeg har selv prøvet at aftale det mundtligt en gang, hvor jeg blev røvrendt så snart salget for alvor gik igang. Så sørg for at få den kontrakt, du kan nemlig ikke rigtigt stille noget op uden papiret. Der står i agentloven at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig men det holder ikke stik i virkligheden - ihvertfald ikke hvis ikke du har vidner og masser af penge til retsag.