Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agent(ur) - fnidderfnadder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at blive agent/få agentur på et brand fra UK - hvilke krav kan man stille til dem ift. ikke at begynde at sælge til butikkerne uden om mig - det vil jo være temmelig surt at lave en masse benarbejde kun for at opdage at hvis ''mine'' kunder begynder at henvende sig til dem direkte, placerer de ordrer udenom mig så jeg ikke får min del af ''kagen'' - er der nogen der har erfaringer, enten som agent eller producent? Måske endda ligger inde med en skabelon til et juridisk dokument?

Eller har du andre erfaringer ift. det at være agent eller ha'' agentur på varer?

Tak for din tid :-)

Venlig hilsen

Stine

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:15
Hej Stine
Du skal sørge for at få eneforhandler ret i Danmark, og det skal du ha på papir, jeg har selv prøvet at aftale det mundtligt en gang, hvor jeg blev røvrendt så snart salget for alvor gik igang. Så sørg for at få den kontrakt, du kan nemlig ikke rigtigt stille noget op uden papiret. Der står i agentloven at en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig men det holder ikke stik i virkligheden - ihvertfald ikke hvis ikke du har vidner og masser af penge til retsag.

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:29
Hej igen Stine

Jeg fandt lige en standardkontrakt imellem mine word dokumenter, hvis du sender mig din e-mail adresse kan jeg sende den til dig, den er godt nok på dansk men du ka jo prøve at se på den.

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:03
Ej hvor stort!! Du må meget gerne sende den til stine@fruenihellerup.dk

1000 tak for råd og hjælp!!

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:36
Hej

Du skal få en kontrakt og i den skal der være en bestemmelse om godtgørelse hvis englænderne går direkte til "dine" kunder.

Er du agent eller forhandler ? indgår du aftale med dine kunder i eget navn eller i englændernes navn ? Der er lovgivning omkring agenter, mens forhandlere i langt højere grad følger almindelige aftaleregler.

se om det er muligt at få en bestemmelse om lovvalg og værneting i aftalen, sådan at tvister afgøres i Danmark.

mvh Jon Stefansson

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)