Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg investorer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går og fifler lidt med nogle iværksætter-idéer. Jeg har forholdvist klare visioner om hvad jeg vil og hvorledes det skal gå til, men hvordan anskaffer jeg investorerne til den (forhåbentligt) fremtidige virksomhed?

Jeg har absolut ingen forstand på dette, men tænker selv noget skriftlig kontakt til diverse producenter med eksempler som nedenstående:

• Beskrivelse af produkt
  • Strategi - hvordan vil jeg adskille mig fra konkurrenter og hvilke strategiske udfordringer vil jeg møde?
  • Hvilke konkurrenter vil jeg møde?
  • Indskudt pengebeløb i projektet, omsætning
  • Beskrivelse af mig selv
Altså en detaljeret og grundig virksomheds beskrivelse og sende den videre til de ønskede investorer
Hvis nogle succesfulde iværksættere evt. kan tage en lille rådgivningsrunde i en private chat, så ville det også være fint! 
- JKrintel

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:10
Hej Hej
Jeg er altid på udgik efter spændende projekter, smid mig en besked med lidt flere data så kan vi se om vi kan hører noget..
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 00:25
Du skal starte med at udarbejde en forretningsplan. Når den er færdig laver du en "teaser" der er et meget kort sammendrg af forretningsplanen, som du bruger som døråbner.

Hvordan får du fat i investorerne? Via netværk, rådgivere, events m.v.

Skabeloner til forretningsplan finder du på steder som Amino, Startvækst eller ved at søge via feks google.

Er du ikke i stand til at udarbejde forretningsplanen selv, kan du søge hjælp til dette hos undertegnede og en hel del andre rådgivere :-)
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:11

Hej,

Hvilket materiale du skal bruge for at skaffe investorer, afhænger igen af hvilke type af investorer du går efter (business angels vs venture kapital vs eksisterende virksomheder andre former). Hvilke investorer der er interesserede, afhænger igen af hvilken type virksomhed du er ved at starte. Der er kort fortalt forskel på hvilket materiale du skal bruge for at skaffe finansiering til at åbne en pølsevogn i forhold til at skulle åbne en global fastfood kæde :-)

mvh

Nicolaj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)