Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

engros bil, solgt videre til privat?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo den kan godt, ikke son fri bil,  men som blandet bil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

tror ikke jeg er med KAH - Du mener at personlig virksomheden kan EJE en hvidpladebil hvis bilen ikke indgår i virksomhedsordningen - eller hvordan?

Jeg er med på at man kan bruge sin private bil i virksomheden og få fradrag efter statens takst eller fordeling mellem privat og firma brug - men selve hvidplade bilen kan vel så ikke være EJET af virksomheden når den står uden for VSO - eller? (og har den indgået i VSO som blandet og tages ud af VSO så skal den vel købes ud om jeg har fattet ret - men ikke  mit speciale)

Venlig hilsen John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Du henviser til et afsnit som netop omhandler den juridiske vejledning for VSO. Alt hvad der står i det link er kun gyldigt for virksomheder der anvender VSO.

 

John har ret når han skriver en hvidplade bil for en selvstændig erhvervsdrivende ikke kan indgå i en virksomhed hvor VSO ikke anvendes. Hvis VSO ikke anvendes eller bilen på hvide plader ikke er en del af VSO'en kan der kun i skattemæssigt henseende for en selvstændig erhvervsdrivende bruges 2 modeller, enten fradrag efter Skat's satser eller en faktisk omkostningsmodel.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange svar i denne tråd, men hvad er reglerne hvis:

ApS køber en engrosbil og sælger videre til ejer?

Punkt 1

Hvis det er samme dag til samme pris så er gråzonen at firmaet nu skal yde garanti i tre måneder uden at få noget for det

Punkt 2

Hvis det er senre er det selvfølgelig beskatning af fri bil hvis den bruges privat, nedskrivning og evt salg til ejer til nedskrevet pris

Punkt et er jeg ret usikker på og punkt 2 er ret klar indtil den dag bilen afhændes og der skal man kunne retfærdiggøre pris overfor skat.

Hvordan er det omkring punkt 1?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)