Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Summasumarum Am-bidrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer der kender til programmet summasummarum?

Når jeg skal føre Am-bidrag ind i regnskabet er det så korrekt at bruge følgene?

64160 skyldigt Am-bidrag

Når jeg sætter 100kr ind og tager 8% = 8kr og smider det ind under 64160 så står der udfra det 8 kr

Men samtidigt skriver den at der er 8kr i passiver nederst på regnskabet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Hej.

Ikke for noget, men tror at du trænger til et elementært kursus i bogføring, før du kaster

dig ud i SummaSummarum.

MvH

Peter

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 16:34

Men det er ikke den helt store "pakke" kun den som hedder standard? det virker da rimelig simpelt ellers.. for de regnskaber jeg skal lave er kun "kontant" salg altså salg fra paypal så ved ikke hvad jeg ellers skulle bruge? synes det er nemt at sætte moms osv. op i det og selve salget i kladden...

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 16:36

Men nu kan jeg se du er Revisor, kunne du evt. hjælpe mig med at føre regnskab for en datingside det er små beløb ihvertfald i starten..

kunne du evt. sende mig en privat mail?

kasgrun@hotmail.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Det var ikke for at være overlegen, jeg skrev det.

Men såfremt det er en enkeltmandsfirma uden ansatte, så er det den forkerte konto du henviser

til.

Kan sikkert nok hjælpe dig, dog er det ikke gratid.

Har sendt dig en PM.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47

Du behøver som Peter skriver mere hjælp end du kan få her. Hvordan du bogfører her virker som hvis du var ansat mere end som enkeltmandsselskab men for at gi dig et lille indblik:

NÅR du bogfører 8 kr skyldigt am bidrag på 64160 - i kredit formoder jeg - så skal du jo gerne ha en modpost på 8 kr i debet - eller vil du jo ikke ha balance. Du skal altid ha præcist det samme i kredit og debet ved alle posteringer.

Jeg ved ikke hvad de 100 kr du sætter ind er - men lad os nu bare for at illustrere, lege det er en ansats løn, så

Debet løn konto 4110 100 kr

Kredit Nettoløn 64100 92 kr (og der er i balancen og hvis du betaler med det samme så istedet kredit bank)

Kredit Skyldig am 64160  8 kr

Nu kan du se, at du har 100 kr i debet og 92+8 kr i kredit - og der er balance. 

Du behøver dog givet hjælp, og må nok betale dig fra det, og så koncentrere dig om den del af din forretning der trods alt tjener pengene. Se at få et godt tilbud på en bogholder og en aftale om at du sender bilag 1 gang om måneden eller andet.

Din summa kan allerede nu være ganske ude af balance - og så må du hente en af dine sikkerhedskopier "Filer - sikekrhedskopi - gendan fra sikkerhedskopi" og du kommer til et sted du kan se dine sikkerhedskopier og du kan se hvilken dato og klokke de er lavet, og så vælge en hvor du har balance i summa = balancekontrol nederst viser 0  - og så forfra med bilag derfra - men med hjælp

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)