Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright paa TV reklamer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Ved i om der er Copyright pä TV reklamer? Mä man offentligtgöre dem pä ens website, og bruge dem som et delt af ens indhold?
Der er naturligvis ikke lavet om pä dem, og brugeren er ikke i tvivl om, at de ikke er min egen reklame eller produktion.

Eller skal man indhente tilladelse fra firmaet?

Mvh
Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:34
Der er som udgangspunkt ophavsret på alting der kan kaldes et værk, herunder også reklamefilm.

Du må derfor ikke anvende en reklamefilm uden at have fået tilladelse af indehaveren af ophavsretten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Skrevet kl. 15:00
hmm. Sä man mä heller ikke, hvis man skriver at firmaet xyz har copyright pä reklamen?

Mä man sä heller ikke oploade billeder af udendörs reklamer? jeg mener, man mä jo godt tage et billede af det produkt reklamen vil sälge, mä man sä ikke ogsä af reklamen?

Mvh
Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 16:13
Nej, du skal have tilladelse for at kunne bruge deres materiale lovligt.
Lige netop med reklamefilm tror jeg ikke det er noget der er svært at få lov til at bruge, så længe det ikke er for at nedgøre producenten eller varen.

Du må gerne tage billeder af motiver og lægge online, da du her selv er ophavsmand til billedet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Skrevet kl. 16:22
Mange tak :)

Tror jeg vil satse pä at offentligtgöre indholdet, og sä have en copyright side, hvor man kan bede om at fä det fjernet, sä fremt man ikke önsker at sin reklame när et större publikum .

Mvh
Tranberg

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 16:31
Det styrer du jo selv, vær blot opmærksom på at du bryder loven og risikerer at blive mødt med krav om betaling+erstatning for den ulovlige anvendelse af materialet.
Ved sådanne krav plejer sagsøger normalt at få medhold ved i retten, så det kan nemt koste dig en sum penge hvis der er folk der ikke mener du skal vise deres materiale.

Så må du selv opveje risikoen for at få ballade kontra glæden for producenten ved at få vist reklamen

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Skrevet kl. 18:00
Det jo rigtigt nok, mä nok hellere lave en lösning, hvor siden ikke er offentligt, og derefter indhente en tilladelse.
Isär hvis der er tale om advokat-gale amerikanere :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:50
Ophavsretten på reklamer (trykte som film) ligger ikke nødvendigvis hos dem som afsender reklamen, den kan ligesåvel ligge hos dem som har produceret den. Eller der kan være lavet aftaler om hvordan reklamen må bruges, fx. at den kun må bruges x antal gange, ikke må bruges til andet end det oprindelige formål og meget andet.

Derfor er det ikke engang sikkert at selv om du tager kontakt til dem som reklamen annoncerer for, at de kan give dig tilladelse...

Hvis du kaster dig ud i noget som fx Youtube gør, hvor rettighedsindehaverne skal tage action for at få noget fjernet, så skal du være parat til at kaste nogle store summer efter advokaterne der skal forsvare dig over for nogle sure mennesker. Og her er det altså ikke kun amerikanerne som kan finde på den slags, også vi europæere kan lide at beskytte vores ophavsret...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Skrevet kl. 11:57
Tak for et godt svar!

Mä jeg sä godt indbygge en youtube video, indtil jeg selv har hentet en tilladelse, eller vil det ogsä blive set som misbrug?
Hvis det sä bare er Youtube som fär problemet, sä gör det ikke mig noget
... og hvad hvis jeg oploadede videoerne til Youtube, ville det sä göre en forskel?

Mvh
Tranberg

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:55
Ja højst sandsynligt, for du har jo stadig ikke nogen ophavsret eller tilladelse og det at du kører det gennem youtube gør det ikke lovligt. I værste fald betyder det blot, at youtube også bliver sur på dig og sender advokater efter dig...

Du er nok nødt til at acceptere, at hvis du vil lukrere på andres arbejde så skal du have en forhåndtilladelse eller forvente erstatningskrav.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)