Hej vi har i oktober måned haft en pakke som ikke er kommet frem til modtager (en kunde) og har efter at kunden ringede til os kontaktet Postdanmark for at få erstattet pakken. Her starter problemerne så! efter at have tracket pakken kan jeg se den står som udleveret i postens system, har så udfyldt diverse blankettet via nettet og får en mail tilbage at man kigger på sagen. Efterfølgende kommer der så en mail at den er afleveret hos kunden, det kan man se når man søger på pakkenummeret!!! ja hvor dumme tror de lige deres kunder er, som om at det ikke har været prøvet, og det var iøvrigt også skrevet i den blanket jeg jo havde udfyldt! Venter på nyt fra dem igen og får så efter et "par uger" endelig et svar at de hvis de skal erstatte pakken vil have en faktura på varen, altså med min indkøbspris på, da det jo så er kun min indkøbspris de vil dække! Hvad er det for noget, kan de tillade sig at spørge efter min indkøbspris, og så kun dække den? jeg syntes det er uhørt hvis det er tilfældet? Jeg sendte så istedet kundens faktura til dem, og skrev at de gerne måtte erstatte pakken direkte til ham istedet, hvis det var lettere for dem. 3 uger senere får jeg så et standartsvar fra dem, at de mangler oplysninger for at komme videre med sagen, og spørger igen efter en faktura med min indkøbspris!! Jeg har solgt en vare til 499.- til min kunde, og nu vil de have min indkøbspris som jeg skal gennem 3 år gamle papirer for at kunne finde!! Jeg syntes simpelthen det er dårlig service, vi sender for melllem 60-90 tusinde med postdannmark årligt, og så kan de ikke bare ordne sådan en bagatel. Har jeg grebet dette forkert an? er det istedet min kunde der skal slås med posten, og kan de tillade sig at bede om min indkøbsfaktura før de dækker mit tab? En ting er sikkert, når engang vi får et bedre alternativ end posten, er vi dem der er stoppet med at bruge dem. MVH Flemming
|
Post Danmark skal alene erstatte dit tab, og det er det du har givet for varen oprindeligt (tillagt evt. omkonstninger til levering, told mv). Det er vel egentligt rimeligt nok? Du sender jo en ny til kunden, og har dermed din fortjeneste hjemme. PD sørger for, at du er stillet, om om skaden ikke er sket.
MVH
KIrsten