Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forsvunden pakke hos Postdanmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi har i oktober måned haft en pakke som ikke er kommet frem til modtager (en kunde) og har efter at kunden ringede til os kontaktet Postdanmark for at få erstattet pakken.

Her starter problemerne så!  efter at have tracket pakken kan jeg se den står som udleveret i postens system, har så udfyldt diverse blankettet via nettet og får en mail tilbage at man kigger på sagen.

Efterfølgende kommer der så en mail at den er afleveret hos kunden, det kan man se når man søger på pakkenummeret!!!  ja hvor dumme tror de lige deres kunder er, som om at det ikke har været prøvet, og det var iøvrigt også skrevet i den blanket jeg jo havde udfyldt!

Venter på nyt fra dem igen og får så efter et "par uger" endelig et svar at de hvis de skal erstatte pakken vil have en faktura på varen, altså med min indkøbspris på, da det jo så er kun min indkøbspris de vil dække!  Hvad er det for noget, kan de tillade sig at spørge efter min indkøbspris, og så kun dække den? jeg syntes det er uhørt hvis det er tilfældet?

Jeg sendte så istedet kundens faktura til dem, og skrev at de gerne måtte erstatte pakken direkte til ham istedet, hvis det var lettere for dem. 

3 uger senere får jeg så et standartsvar fra dem, at de mangler oplysninger for at komme videre med sagen, og spørger igen efter en faktura med min indkøbspris!!

Jeg har solgt en vare til 499.- til min kunde, og nu vil de have min indkøbspris som jeg skal gennem 3 år gamle papirer for at kunne finde!!

Jeg syntes simpelthen det er dårlig service, vi sender for melllem 60-90 tusinde med postdannmark årligt, og så kan de ikke bare ordne sådan en bagatel.

Har jeg grebet dette forkert an? er det istedet min kunde der skal slås med posten, og kan de tillade sig at bede om min indkøbsfaktura før de dækker mit tab?

En ting er sikkert, når engang vi får et bedre alternativ end posten, er vi dem der er stoppet med at bruge dem.

MVH

Flemming

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:07

Post Danmark skal alene erstatte dit tab, og det er det du har givet for varen oprindeligt (tillagt evt. omkonstninger til levering, told mv). Det er vel egentligt rimeligt nok? Du sender jo en ny til kunden, og har dermed din fortjeneste hjemme. PD sørger for, at du er stillet, om om skaden ikke er sket.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

Hej

Du skulle slet ikke have blandt dig i det, du skulle lade din kunde lave en sag om han/hun ikke har modtaget pakken. Det de så spørger efter er et bevis for hvad det koster, også dækker det.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:07

Ozso:

Hej

Du skulle slet ikke have blandt dig i det, du skulle lade din kunde lave en sag om han/hun ikke har modtaget pakken. Det de så spørger efter er et bevis for hvad det koster, også dækker det.

Ej, synes aldrig man skal lade det være op til kunden at få bøvlet - jeg ville afgjort sende kunden en ny med det samme og selv tage mig af det.

Synes det er rimeligt nok at posten vil have indkøbsfaktura, men jeg har også selv bandet over det nogle gange. Hvis vi har sendt en vare som koster fx 100 kr i indkøb, synes jeg ikke det er besværet værd, at finde indkøbsfakturaer, scanne dem ind, udfylde formularer osv., så kan man hurtigt bruge 20-30 minutter på det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)