Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp fra registret revisor...?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er kommet i en total tåbelig situation - en rigtig øv øv situationSkype-Crying

Vi har brugt den samme revisor igennem mange år (mere end 20 år) til vores regnskaber i familien (flere generationer), og det har været ok, men så har vi brugt denne revisor til vores ApS for hun var jo registreret revisorSkype-Wink

MEN hun havde bare glemt at fortælle os at hun havde mistet sin autorisation som registreret revisor  tilbage i 2008 Skype-Wondering og vi har brugt hende i alle årene og betalt hende som det for ApS´s regnskaber, indtil vi igår modtog en skrivelse fra SKAT at hun havde mistet retten til at være registreret i 2008.

Vi har nu 4 uger til at finde en anden som vil gennemgå og godkende alle regnskaberne Skype-Speechless

hvilket syntes uretfærdigt da SKAT havde godkendt alle regnskaberne men pga. hende er vi blevet bedt om at få det godkendt påny af en anden registreret revisor.

Problemet er at selskabet har jo betalt en gang for at få lavet regnskaberne så kassen er næsten tom på den konto, og hvad gør man så????

Så nu leder vi efter en som ville være villig til at glide det igennem og godkende det for "meget få kroner", men hvor finder man den hjælp?

Det virker tåbeligt når nu alle regnskaberne var godkendt af SKAT men fordi de har et horn i siden på revisoren (hvilket vi ikke kendte til før nu) så er vi kommet i klemme. Omvendt er vi rasende over at hun i det mindste ikke har sagt noget så vi ikke kom i denne klemme... 

Puha så fik jeg luft på min families vegneSkype-Wink

Positive forslag modtages med "kyshånd" men fordømmende eller negative kommentarer frabedes TAK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:54

Det handler jo ikke om at SKAT har et horn i siden på jeres revisor, men et spørgsmål om at jeres regnskab skal leve op til nogle lovkrav.

De 4 uger skal bruges konstruktivt så jeg ville selv proaktivt kontakte Peter-revisor. Han er kendt for at have nogle humane priser.

Alternativt kunne du lægge opgaven på Amino Freelancer og afvente bud.

Held og lykke med det - husk at tidsfristerne på de 4 uger er relativt restriktive.

/Henrik

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:26

Hej Lindgaard,

Hvor i landet kommer du fra?

Mvh. Christian

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
På trods af at det er "revisor" der har bragt jer i en alvorlig kattepine, er det jer selv der står med udfordringen at komme ud af den.

Jeg formoder at der er revisionspligt (at i ikke har fravalgt revision) i jeres selskaber. Derfor vil jeg anbefale at i tager kontakt direkte til en statsaut. eller registreret revisor, og ikke via en bogholder eller konsulent.

Den omkostning i får ved at regnskaberne skal revideres på ny, for det skal de, må i så forsøge af få dækket af jeres gamle "revisor", der må formodes at have bragt sig i en situation hvor hun kan gøres erstaningsansvarlig.

Har i også fået henvendelse fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, eller kun fra SKAT?
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 09:46

E. Mortensen:
På trods af at det er "revisor" der har bragt jer i en alvorlig kattepine, er det jer selv der står med udfordringen at komme ud af den.

Jeg formoder at der er revisionspligt (at i ikke har fravalgt revision) i jeres selskaber. Derfor vil jeg anbefale at i tager kontakt direkte til en statsaut. eller registreret revisor, og ikke via en bogholder eller konsulent.

Den omkostning i får ved at regnskaberne skal revideres på ny, for det skal de, må i så forsøge af få dækket af jeres gamle "revisor", der må formodes at have bragt sig i en situation hvor hun kan gøres erstaningsansvarlig.

Har i også fået henvendelse fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, eller kun fra SKAT?

Helt enigYes

Derudover må man nødvendigvis også forvente, at der dels vil være ekstra fokus fra hhv. EogS og SKAT.

Honoraret til en ny godkendt revisor må nødvendigvis udredes af den "gamle revisor", således I i realiteten ikke får en ekstra omkostning på assistancen.

Håber I finder en holdbar løsning snarestBig Smile

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)