Hej alle aminoer..
Har et spørgsmål angående salg i feks sverige.. Jeg sælger mest på auktioner i feks sverige og norge, jeg er lige blevet moms registeret og skal til at lave rigtigt faktura nu( før lavede jeg dagsdato inden de 50000). Nå men mit spørgsmåj som jeg er meget i tvil om er, hvis jeg sælger en varer i feks sverige til 1099 svenske, hvordan skriver jeg så min regning til kunden?? 1099 svenske men 25 procent moms og hvordan bogfører jeg det??? Med hensyn til faktura program har jeg ikke fundet et endnu da jeg syntes det er en jungle, men når jeg nu lige er herinde kan jeg så feks udskrive faktura hvergang jeg sælger noget med moms naturligvis og når jeg skal indberette moms kan jeg så ikke bare regne momsen sammen på de regninger jeg har udskrevet og indberettet dette?? Er nemlig bange for jeg ikke kan finde ud af sådan et regnskabs program..
Håber nogle kan hjælpe. Mvh susanne
|
Ja du laver regning på 1099 sek incl. moms 879,20 excl.moms 219,8 moms.
Bogføringen er lidt efter hvordan du modtager din betaling om det via paypal eller på dansk bank eller noget helt andet.
Hvis du har bank/paypal konto i danske kr så ved du hvilke beløb du har fået i d.kr. - gebyr så bogfører du faktura x sek 1099 = 703 dkr i varesalg 175 i moms og 20 gebyr ibank gebyr samt på banken 878.
du kan jo lave noget i excel så du har løbende styr på hvad du har løbende købs og salgsmoms.