Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker og gebyre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har snakket med min bank om en erhvervs konto med netbank, de kunne oplyse at jeg skulle betale 200kr for det i kvartalet og 150kr ekstra hvis jeg vil ha et visa/dankort til kontoen. Er det normalt at man skal betale for alt ting når man er erhvervskunde eller skal jeg lede efter en ny bank ?

Mvh.

Jesper

Mvh.

Jesper

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:02

Hej Jesper

Bankerne har mange forskellige ider om hvordan de behandler erhvervs kunder.

Jeg ved da jeg var kunde i DDB skulle jeg betale en 0,x % for at sætte redepenge ind på min erhvervs konto. Så de kom ind på min private konto og så overførte jeg dem gratis privat ddb til erhverv ddb. Jeg har arbejdet for et firma som havde ddb og hvergang jeg skulle sætte penge ind på deres konto så spurte de om det var min konto fordi ellers skulle jeg betale 25 kr for at indsætte på deres konto. Jeg skulle også betale et årsgebyr for at have erhvervs netbank. Kender en som havde en kiosk og dermed mange kontanter og havde ddb han spurte nabo banken hvad de skulle have i gebyr og så skulle han pludseligt ikke betale gebyr i ddb.

Jeg flyttede til amagerbanken og der kunne jeg gratis indsætte kontanter. gratis netbank.

Så prøv altid og spørg en anden bank om hvad de skal have. Der er fri konkurrance.

Hvis du skal betale 150 i kvatalet for dankort/visa er det nok lidt dyrt. Tag evt. et eurocard der betaler du en gang pr. mdr. og køb efter ca 20 skal du først betale næste mdr. det koster 350 kr pr. år og 1695 for et platin kort.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06

Der er vist ikke noget der hedder normalt. Hvis du f.eks. privat er fordel+ kunde i Nordea - vil du normalt ikke skulle betale for erhvervskonto og netbank tilknyttet eller visa kort/dankort.

Det vil nok afhænge af dit engagement med banken i forvejen, men kort sagt JA, du skal da sige til din bank at det er du utilfreds med - uden at true, ingen grund til at være uven med sin bank - og så kan du da samtidigt høre et par andre banker hvad de kræver, og så flytte hvis det er en fordel.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)