Jeg kan forstå på stort set alle jeg taler med at bankerne ikke bare har smækket kassen i men også sat sig ovenpå den. Det er næsten umuligt at låne penge til nye ideer og det er selv om alle snakker hvor vigtigt det er med noget vækst i samfundet. Men så må der tænkes nye tanker og vi må ikke os omkring og se hvad de gør andre steder i verden. Vi må finde nye finansierings modeller eller vende tilbage til nogen vi måske har brugt før. Jeg har tænkt tanken at der sidder mange der måske har nogen penge de gerne vil investere og måske vi kunne finde sammen og lave et sådant selskab. Jeg har rigtig mange tanker, ideer og er iøvrigt også uddannet i den finansielle sektor. En af tankerne er at mindre virksomheder kunne udstede obligationslån til fair kurs og rente - disse obligationer blev lagt sammen med f.eks 10 andre og lad os så sige at puljen var på 1. mill så kunne investorer kune en eller flere andele igennem sådan et nyt finansierings selskab. Det ville skrede risikoen (projekterne skal jo vurderes på normalvis) og det ville give investorer der ville lege med mulighed for at være med på vognen for mindre beløb. Er der nogen derude der har en mindre virksomhed der har prøvet med obligationslån. Er der nogen med lidt mønt på lommen der syntes at et sådan projekt kunne være spændende så høre jeg gerne fra jer |
Jeg hopper med på tråden. Jeg overvejer lidt muligheden for at investere lidt i interessante projekter, hvor jeg kan bidrage på en eller anden vis.
mvh Carsten