Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

obligations lån til mindre virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan forstå på stort set alle jeg taler med at bankerne ikke bare har smækket kassen i men også sat sig ovenpå den. Det er næsten umuligt at låne penge til nye ideer og det er selv om alle snakker hvor vigtigt det er med noget vækst i samfundet.  Men så må der tænkes nye tanker  og vi må ikke os omkring og se hvad de gør andre steder i verden. Vi må finde nye finansierings modeller eller vende tilbage til nogen vi måske har brugt før.

Jeg har tænkt tanken at der sidder mange der måske har nogen penge de gerne vil investere og måske vi kunne finde sammen og lave et sådant selskab.  Jeg har rigtig mange tanker, ideer og er iøvrigt også uddannet i den finansielle sektor.

En af tankerne er at mindre virksomheder kunne udstede obligationslån til fair kurs og rente - disse obligationer blev lagt sammen med f.eks 10 andre og lad os så sige at puljen var på 1. mill  så kunne investorer kune en eller flere andele igennem sådan et nyt finansierings selskab. Det ville skrede risikoen (projekterne skal jo vurderes på normalvis)  og det ville give investorer der ville lege med mulighed for at være med på vognen for mindre beløb.

Er der nogen derude  der har en mindre virksomhed der har prøvet med obligationslån. Er der nogen med lidt mønt på lommen der syntes at et sådan projekt kunne være spændende så høre jeg gerne fra jer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:47

Jeg hopper med på tråden. Jeg overvejer lidt muligheden for at investere lidt i interessante projekter, hvor jeg kan bidrage på en eller anden vis.

mvh Carsten

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:20

Ib Rothman:
Er der nogen derude  der har en mindre virksomhed der har prøvet med obligationslån. Er der nogen med lidt mønt på lommen der syntes at et sådan projekt kunne være spændende så høre jeg gerne fra jer

Jeg overvejer i 2012 og prøve en konstellation af hvor tingene deles op i A & B anparter og hvor fundingen kommer fra crowden eller brugerne af produkterne.

Af en eller anden grund tror jeg at det vil være muligt at "snakke" direkte til folket og gå udenom de traditionelle veje med finansiering.

Det bliver en ny selvstændig produktlinie, da jeg ikke søger finansiering til mine nuværende aktiviteter, men hvor jeg vil teste samhørigheden mellem produkt og dem der anvender produkterne og så tage brugerne med ind som "udviklere og testere" i hele processen og på den måde skabe en samhørighed. Jeg kan se at denne form i mere eller mindre grad har kunnet fungere for andre, men jeg har idéen til at tage den til det næste niveau (synes jeg naturligvis selv hehe), så derfor skal det prøves af. Og lykkes det, så buldrer det frem, hvis ikke så har jeg "bare" brugt nogle penge på flyers og dem der har indbetalt får deres penge retur.

Men følger lige med her.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)