Jeg stødte for nyligt på et MLM koncept, der er så genialt, at det er genialt, en gang til. Jeg er ikke den store MLM haj, men jeg er selvstændig murermestre og stod og manglede nye visitkort. En dag kom jeg ud til en kunde og skulle pudse sokkel. Kunden begyndte at fortælle om naboen og om dennes nye koncept. Jeg var skeptisk til at starte med for det lød som noget pyramide haløj, men jeg lyttede og lyttede og kom til sidst ind til naboen for at kigge på tingende.
Hold da op det var spændende at tale med ophavs manden til dette. Vi talte i timevis omkring dette koncept.
Når men for at komme til sagen. Det drejer sig om visitkort, ikke bare "visitkort" men verdens første 3 sidet visitkort, ja du så rigtigt, man kan tjæne lidt ekstra ved siden af, samtidigt med du få noget brugbart ud af det, nemlig verdens billigeste og bedste visitkort! 47 øre for at visitkort, det er altså billigt og i den kvalitet de kommer i er over alt forventning! Du kan stille kortne i vand en hel dag uden de går i opløsning! Og de kommer i alle farver ikke bare i 3 eller 4 men i alle farver, men som sagt er jeg ikke den store MLM haj, men jeg kan altså godt se muligheder her!
I kan jo selv gå ind på : http://www.webcard.kashcards.com og kigge på det. Hvis i selv vil prøve at designe visitkort skal i være logget ind med jeres egen bruger, men det koster ikke noget at oprette sig, det er først hvis i vil bestille visitkort det koster. Held og lykke med det alle sammen :)
www.kashcards.com er helt sikkert et interessant koncept set i forhold til at man kan tjene penge på at formidle deres produkt; visitkort... og at der så samtidig er "indbygget" elementer af Network Marketing / MLM tænkning i bonusplanen gør selvfølgelig ikke konceptet ringere.
Blot er konceptet i forhold til sædvanlige succesparametre i vores branche ikke genialt - det er blot interessant - og det basere jeg alene på en væsentlig faktor som gør sig gældende i selskabets tilfælde; eller rettere produktet specifikt: Det er ikke en kontinuerlig forbrugsvare der forbruges i samme hast som eks. produkter du indtager:
Spørgsmålet er hvor ofte en kunde - eller LIGE SÅ vigtigt: konceptets repræsentanter (dem du tjener penge på...) - genbestiller visitkort i løbet af et år...
Venter også på en kommentar anngående det Lasse skriver om.
Gjenntakende inntekt er ALFA & OMEGA i Network marketing. Tar jeg meg selv som eksempel så bestiller jeg gjerne 1000 visitt kort om gangen, men så har jeg dem ganske lenge, og det gjelder MEG som reiser MYE og treffer mange mennesker. Spørsmålet er da: HVOR OFTE vil "average joe" skape en gjenntakende ordre i dette konsept?
Rune Evensen Global Team Builder amo@in.no Skype: amoinvest
Nej det er klart at man ikke bruger så mange visitkort som man, f.eks forbruger mælk, det siger sig selv Men jeg syntes det er genialt, fordi man ellers ikke få penge ud af at købe et visitkort med 2-3 eller 4 farver. Her få man alle verdens farver til næsten ingen penge (0,53 øre) pr stk. Det var det jeg mente med at det er genialt
Som skrevet i den anden tråd om samme emne, så forstår jeg ikke hvordan du kan benytte titlen: Verdens billigste?
For det første oplyser du 47 øre i den ene tråd og i denne tråd oplyser du 53 øre, hvilken pris er den rigtige? Derudover kan jeg finde flere udbydere der tilbyder samme priser, jeg kan endda finde nogle der er billigere - Og her snakker vi kun Danmark.
Så bare fordi de praler med at være de billigste på denne planet, er det altså ikke ensbetydende med de er det. Det er nemlig efterhånden almindeligt at MLM branchen elsker at overdrive, og det er desværre en af de ting der gør at den har et dårligt ry.
Jeg forstår ikke helt den med 3-4 farver? Jeg har endnu ikke set et trykkeri der kun trykker med et 2-3 farver, enten kan man få trykt sort/hvide kort, og ellers i fuld farve. Så der er heller ik noget specielt ved det.
Dato: 28-04-2007 20:39:11 Forfatter: Martin Tygsen
Det er nemlig efterhånden almindeligt at MLM branchen elsker at overdrive, og det er desværre en af de ting der gør at den har et dårligt ry.
Det er ikke branchen generelt... det er enkeltpersoner der i visse tilfælde er rigeligt optimistiske eller iøvrigt ikke har et begreb om at drive forretning. Vil give dig ret i at sammenhængen mellem titlen "Verdens billigste..." ikke harmonere med de nævnte priser.
Omvendt kan jeg sagtens se problematikken i at bruge netop det argument, "Verdens billigste.." som salgsparameter. Det er og bliver fuldstændig fordrejet når man starter med at sælge en vare på pris og først i anden række nævne fordele eller punkter som adskiller produktet fra konkurrenterne. Prisen er i alle mulige sammenhæng så sekundær og næsten "ligegyldig" i de fleste tilfælde; det handler istedet om value for money.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Lasse - Jeg skrev også desværre fordi jeg ved det er enkeltpersoner, jeres branche er bare plaget af en del af disse, og ikke kun inden for en gren af MLM, det er ligemeget hvilket koncept man hiver fat i i MLM branchen er disse enkelt personer der formår at ødelægge hele branchens ry.
Det kan jeg kun give dig ret i Martin; omend der heldigvis efterhånden er ved at ske et stort skred i den rigtige retning - og så iøvrigt holder sig for øje at det typisk er bestemt koncepter i branchen der tiltrækker flest "meget optimistiske" personer.... men forskellen på koncepter og forretninger i Network Marketing branchen kan der skrives længere afhandlinger af - så det afholder jeg mig for her ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
For det første oplyser du 47 øre i den ene tråd og i denne tråd oplyser du 53 øre, hvilken pris er den rigtige? Derudover kan jeg finde flere udbydere der tilbyder samme priser, jeg kan endda finde nogle der er billigere - Og her snakker vi kun Danmark.
Jeg undskylder manglende forklaring. 0.47 øre er uden transport og de ekstra 0.06 øre mere så transport
Hvorfor jeg kalder dem verdens billigeste, skal ses i forhold til at de har den kvalitet de er og kommer i. Og med det setup der er hjemmesiden. Det er for vildt med den flash, det er programeret i. Og alle de designs der er med alle de farver/billeder du selv kan sidde og redigere i og med. Jeg vil gerne have nogle links til andre hjemmesidder der har og kan det samme. Men det kan du ikke vise mig for de findes ikke.
Og jeg er ikke en eller anden smart dude der prøver at lave en hurtig forretning. Jeg har min murerforetning og der er nok at se til. Men jeg syntes bare det er smart man kan få nogle af sine penge tilbage når man køber visitkort. Der findes andre hjemmesider hvor man få et eller andet tilbage ved at købe deres "visitkort" hvis man kan kalde dem det. Men slet ikke i samme omfang som det her er tilfældet. Jeg ved at lasse ved alt om MLM og det tager jeg hatten af for og prøver ikke at belære nogle om måden at gøre det på, for det er jeg ikke i stand til på nuværende tidspunkt. Men jeg kan murer et højhus hvis det passer mig. Det er hvad jeg laver og ikke MLM, jeg så det bare som en mulighed, for at have en "passive" indkomst i $ og $$ kan man alttid bruge. Jeg ved self. ikke om de småpenge man kan tjene på det her er noget for jer med mange penge og millionomsætninger, men der er nok mange andre der ikke har så mange penge og som leder efter muligheder, til at tjene lidt ekstra. I skulle i stedet kommer med hjælp til dem, der ikke ved så meget om MLM og dele ud af jeres vidensbank.