Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starter legetøjsbutik på nettet

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fået bestilt CVR nummer, og nu har jeg længe tænkt over hvad jeg kunne tænke mig at sælge. Jeg er selv meget kreativ og fremstiller mange ting selv - blandt andet legetøj, pynt - blandt andet til højtider, osv, og har før tjent godt på pynten blandt andet (jeg har ikke fået lagt legetøjet på nettet endnu og set hvad folk siger).

Så har jeg tænkt mig, at jeg ville udvide lidt, og købe legetøj gennem andre steder, og sælge det videre.

Derudover har jeg også tænkt mig at have en lille afdeling med noget til kvinder - lidt tøj, undertøj, tilbehør, osv.

Men KOM med det! Kom med al jeres kritik ;-) Jeg vil gerne have et realitytjek før jeg kaster mig for meget ud i det, så bring it! 

Tror I det er en dårlig ide? Vil det kunne køre rundt?

Tak for jeres tid og hjælp :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Hej Caroline

Tillykke med dit valg. Det der springer mig i øjnene er at du både vil sælge legetøj OG kvindetøj. Selvom der er "tøj" i begge to er de vidt forskellige

Det svarer til at McDonalds begyndte at sælge cykler ved siden af deres friture 

Om det skaber en god synergi i dit tilfælde skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Held og lykke med dit projekt.

Tilmeldt 17. Nov 11
Skrevet kl. 10:41

Tak for dit svar og dine tanker! :-)

Ideen med at have begge dele skulle lidt være, at holde det stilrent. Jeg kunne selvfølgelig også bare gøre det til kvindetøj kun. Det kunne jo også være spændende, og så fokusere på kvaliteten og nogle gode mærker. Men det er der jo så mange andre der har.

Hvis jeg skulle have begge ting, skulle ideen lidt være, at det var lidt inde for samme stil, og at der også var lidt børnetøj måske. 

Det kan være jeg lige har nogle flere ting at tænke over end jeg lige troede ;-) hehe.

Mvh Caroline

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Astcon Skrevet kl. 10:50

Det lyder som noget du går op i og gerne vil prøve - Så kast dig bare ud i det.

Her er et par gode spørgsmål til dit realitytjek:

• Hvad tror du dit omkostning niveau vil være?
  • Hvad kan du tjene på dine produkter?
  • Hvorfor skal kunderne købe hos dig?
  • Hvilken del synes du er sjov (regnskab, administration, salg)

Held og lykke med dit projekt

Freelance konsulent: Claus Lavdal

Speciale: Virksomheds start, Interim Management, projektledelse, coaching

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 10:52
Det lyder som et rigtig spændende projekt, men jeg er enig med Philip, og jeg synes også, at du bør holde dig til enten legetøj eller kvindetøj. Jeg tror umiddelbart, at det bliver lidt rodet at sælge begge dele Smile
Tilmeldt 17. Nov 11
Skrevet kl. 10:57

Tak for de gode spørgsmål! 

Ja det er helt klart noget jeg synes er spændende.

Hvad tror du dit omkostning niveau vil være?

Jamen det kommer jo an på hvad jeg vælger at sælge, tænker jeg. Jeg går også i skole, så det skal helst ikke være alt for omfattende - mere en hobby som jeg selvfølgelig vil lægge al min fritid i.

Hvad kan du tjene på dine produkter?

Samme som før :-)

Hvorfor skal kunderne købe hos dig?

Generelt synes jeg at der mangler nogle butikker hvor man kan finde en del lækre ting, og ikke blot ét mærke. Det er det jeg gerne vil samle, om det så er tøj eller legetøj.

Hvilken del synes du er sjov (regnskab, administration, salg)

Jeg kan godt lide salg og administration, og heldigvis har jeg en god ven der er revisor, og som har lovet at hjælpe mig med regnskabet.

Lyder det nogenlunde fornuftigt, eller??? :-D

Mvh Caroline

Tilmeldt 17. Nov 11
Skrevet kl. 11:01

Hej Alexander - tak for dit svar! :-)

Jeg kan se at du har gang i lidt af en butik selv jo! Må jeg spørge hvad der fik dig til at vælge, og satse på slips?

Mvh Caroline 

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 11:38

Lige med den her målgr. tror jeg ikke, det er umuligt at sælge både legetøj og tøj - jeg ville dog ændre kvindetøj til børnetøj.
Jeg formoder, at forældre elsker at spare tid, der hvor de kan. Så hvorfor ikke sørge for, at de kan få det de mangler hos dig?

Min strategi for det vil være, at starte med at gøre kunderne bekendt med legetøj eller børnetøj (det du brænder mest for lige nu) og langsomt udvide med nye produkter og se om idéen, med at slå de her to ting sammen kunne fange dine købers interesse.
Jeg ville sørge for, at legetøjet og tøjet havde et vidst kvalitetsniveau og at begge dele havde nogenlunde samme niveau.

De bedste tanker Mai

Tilmeldt 17. Nov 11
Skrevet kl. 12:56

Wau, tak for svar. Det gav mig lidt at tænke over :-) 

Tak for hjælpen! Virkelig gode inputs!!!

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1771
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 13:02

Hent inspiration her og se hvordan andre legetøjsshops online har gjort.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)