Hej Jeg skriver dette indlæg da jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. min mors udlejer..under skybruddet i kbh i juli blev min mors butik oversvømmet. Butikken blev ryddet og skulle derefter rengøres,affugtes og renoveres/saneres. Her nu 5-6 måneder efter er lokalerne så vidt jeg ved ikke engang gjort klar til sanering. Kommunikationen med udlejer har været dårlig fra deres side. Historikken er sådan her: Udlejer hyrer selv et skadesserice firma, da deres forsikringsselskab meddelere at det tager 14 dage til en måned før de kan sende nogen ud. Det hyrede skadesservicefirma stiller affugtere i lokalerne, som de ikke tømmer hver dag og det er mere eller mindre det eneste de gør. I august-sep er der taksatormøde med hvor udlejer, skadesservicefirmaet, deres forsikringsselskabs taksator og vi deltager. På dette møde bliver lokalerne godkendt til sanering og der bliver aftalt at der skal indhentes tilbud på sanering af lokalerne, både skadeservicesfirma(på vegne af udlejer) og forsikringsselskabet skal indhente tilbud. De efterfølgende måneder hører vi intet, selvom der rettes henvendelse til udlejer både telefonisk og skriftligt. Vi får så fat på udlejers repræsentant telefonisk, som ikke vil love noget med mener saneringen er færdig 1 .november. NU begynder det så at blive interressant.. her omkring i midten af Oktober BLIVER der så holdt taksatormøde IGEN. Den eneste deltager fra det foregående taksatormøde er mig og min mor !! Der er ny taksator på, udlejer sender en ny repræsentant (den gamle er nede med stress) INGEN af dem ved der ALLEREDE har været et taksatormøde i aug-september. Ingen af dem er sat ind i sagen. Det afgøres på dette møde at lokalerne ikke er klar til sanering og hverken udlejer eller udlejers forsikringsselskab har indhentet tilbud på sanering, dette gør de først nu. Status nu her i midten af Nov. er at Butikkerne i samme gade er mere eller mindre alle åbnet efter endt saneringen undtagen butikkerne i vores udlejers ejendom, kommunikationen med udlejer, hans forsikringsselskab, entreprenør er mangelfuld, de svarer ikke på vores henvendelser, vi ved på nuværende tidspunkt stadig ikke hvornår vi kan åbne butikken igen.. så hvad skal vi gøre, vi vil gerne bibeholde et nogenlunde fint forhold til vores udlejer da min mor har haft butikken i mange år og huslejen er billig.. men skal vi skrue ned for den diplomatiske tone ? Kan vi gøre krav på drifttab på nuværende tidspunkt fra udlejer ?(der er ikke drifttabsforsikring i min mors forsikring).. ja hvad ville i gøre i vores situation ? Mvh Tøjbutikken. |
Jeg ville tage kontakt med en advokat som kan læse kontrakt og sende et brev til udlejer.