Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinket renovering/sanering af butikslokaler efter skybrud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver dette indlæg da jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. min mors udlejer..under skybruddet i kbh i juli blev min mors butik oversvømmet. Butikken blev ryddet og skulle derefter rengøres,affugtes og renoveres/saneres. Her nu 5-6 måneder efter er lokalerne så vidt jeg ved ikke engang gjort klar til sanering. Kommunikationen med udlejer har været dårlig fra deres side. Historikken er sådan her: Udlejer hyrer selv et skadesserice firma, da deres forsikringsselskab meddelere at det tager 14 dage til en måned før de kan sende nogen ud. Det hyrede skadesservicefirma stiller affugtere i lokalerne, som de ikke tømmer hver dag og det er mere eller mindre det eneste de gør. I august-sep er der taksatormøde med hvor udlejer, skadesservicefirmaet, deres forsikringsselskabs taksator og vi deltager. På dette møde bliver lokalerne godkendt til sanering og der bliver aftalt at der skal indhentes tilbud på sanering af lokalerne, både skadeservicesfirma(på vegne af udlejer) og forsikringsselskabet skal indhente tilbud. De efterfølgende måneder hører vi intet, selvom der rettes henvendelse til udlejer både telefonisk og skriftligt. Vi får så fat på udlejers repræsentant telefonisk, som ikke vil love noget med mener saneringen er færdig 1 .november. NU begynder det så at blive interressant.. her omkring i midten af Oktober BLIVER der så holdt taksatormøde IGEN. Den eneste deltager fra det foregående taksatormøde er mig og min mor !! Der er ny taksator på, udlejer sender en ny repræsentant (den gamle er nede med stress) INGEN af dem ved der ALLEREDE har været et taksatormøde i aug-september. Ingen af dem er sat ind i sagen. Det afgøres på dette møde at lokalerne ikke er klar til sanering og hverken udlejer eller udlejers forsikringsselskab har indhentet tilbud på sanering, dette gør de først nu. Status nu her i midten af Nov. er at Butikkerne i samme gade er mere eller mindre alle åbnet efter endt saneringen undtagen butikkerne i vores udlejers ejendom, kommunikationen med udlejer, hans forsikringsselskab, entreprenør er mangelfuld, de svarer ikke på vores henvendelser, vi ved på nuværende tidspunkt stadig ikke hvornår vi kan åbne butikken igen.. så hvad skal vi gøre, vi vil gerne bibeholde et nogenlunde fint forhold til vores udlejer da min mor har haft butikken i mange år og huslejen er billig.. men skal vi skrue ned for den diplomatiske tone ? Kan vi gøre krav på drifttab på nuværende tidspunkt fra udlejer ?(der er ikke drifttabsforsikring i min mors forsikring).. ja hvad ville i gøre i vores situation ?

Mvh

Tøjbutikken.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage kontakt med en advokat som kan læse kontrakt og sende et brev til udlejer.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Erstatningskrav for driftstab skal rettes til jeres eget forsikringsselskab, hvis i er forsikret mod noget sådant. Så vil forsikringsselskabet selv finde ud af hvem der skal betale.

Normalt så er forholdet mellem lejer og udlejer alene et spørgsmål om selve lejemålet, og ikke hvad forretningen omsætter for. Teoretisk ville man nok kunne lave en retssag om et tab, men det kan blive dyrt og ikke mindst langvarigt.

Nu gælder det om at komme i gang, - og så kan man jo være lidt fræk på en charmerende måde.

Hvis i ved hvem udlejers forsikringsselskab er, kunne det være en mulighed at kontakte forsikringsselskabet direkte. Det er ikke kommandovejen, men jeg har en kollega der på den måde fik en medarbejder i forsikringsselskabet til at kigge på sagen, - og medarbejderen opdagede at sagen endnu ikke var "oprettet i systemet", hvilket den så blev på de par minutter. Havde min kollega ikke ringet, hvem ved så hvor længe sagen yderligere havde ligget og ventet. 

At sende breve frem og tilbage, aftale møder m.v. er desværre enormt tidskrævende, - blot et enkelt brev og et svar kan jo nemt tage 3 uger, og det er selvfølgelig enormt frustrerende.

Men glem retssagerne og prøv istedet at skubbe lidt på ved at ringe eller henvende jer personligt. Gerne dagligt, - sålænge tonen er venlig og rar så at man ikke bliver uvenner, - så kunne det jo være at man starter på noget af arbejdet med at udbedre forretningslokalet, - bare for at slippe for jeres henvendelser.

Men husk at skru charmen på, og gerne med et smil i stemmen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)