Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indkomst fra viksomhed, som jeg ikke kan trække ud til mig selv her og nu.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Hej Amino`er,

 

jeg står i en situation, hvor jeg har tjent nogle penge i min I/S virksomhed i året 2011. Jeg er samtidig studerende og modtager SU, hvor fribeløbsgrænsen er omkring de 103.000 kr. Det fribeløb har jeg tjent, da jeg har et fritidsjob ved siden af.

Mit spørgsmål er, hvad der er bedst for mig at gøre, hvis jeg ikke ønsker tage pengene fra virksomheden ud, for at at skulle betale SU tilbage.

Har hørt, at hvis man lader pengene i virksomheden stå, skal man betale 28 % af beløbet i skab, for at de ka novergå til næste årsregnskab, hvor jeg i øvrigt er færdigt med at modtage SU i midten af 2012.  Det er jo selvfølgelig også irriterende at skulle det.

er i bekendt med måder/ metoder til hvad der er bedst at gøre i min situation?

Håber at høre fra nogen af jer derude.

Mvh Peter.

 

 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt sikkert have gang i virksomhedsskatteordningen. Der bliver du kun beskattet af det du udtrækker af virksomheden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug virksomhedsskatteordningen og betal en foreløbig skat på 25% (ikke 28%) af dit overskud og hæv indkomsten til sommer når du er er færdig med dit studie.

Når du til sin tid hæver indkomsten skal den foreløbige betalte skat modregnes din skat på udbetalingstidspunktet.

/Henrik

Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

ok tak for svar. Jeg er usikker på hvordn jeg gør dette i praksis ift. til selvangivelsen osv?