Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indkomst fra viksomhed, som jeg ikke kan trække ud til mig selv her og nu.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Hej Amino`er,

 

jeg står i en situation, hvor jeg har tjent nogle penge i min I/S virksomhed i året 2011. Jeg er samtidig studerende og modtager SU, hvor fribeløbsgrænsen er omkring de 103.000 kr. Det fribeløb har jeg tjent, da jeg har et fritidsjob ved siden af.

Mit spørgsmål er, hvad der er bedst for mig at gøre, hvis jeg ikke ønsker tage pengene fra virksomheden ud, for at at skulle betale SU tilbage.

Har hørt, at hvis man lader pengene i virksomheden stå, skal man betale 28 % af beløbet i skab, for at de ka novergå til næste årsregnskab, hvor jeg i øvrigt er færdigt med at modtage SU i midten af 2012.  Det er jo selvfølgelig også irriterende at skulle det.

er i bekendt med måder/ metoder til hvad der er bedst at gøre i min situation?

Håber at høre fra nogen af jer derude.

Mvh Peter.

 

 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt sikkert have gang i virksomhedsskatteordningen. Der bliver du kun beskattet af det du udtrækker af virksomheden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug virksomhedsskatteordningen og betal en foreløbig skat på 25% (ikke 28%) af dit overskud og hæv indkomsten til sommer når du er er færdig med dit studie.

Når du til sin tid hæver indkomsten skal den foreløbige betalte skat modregnes din skat på udbetalingstidspunktet.

/Henrik

Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

ok tak for svar. Jeg er usikker på hvordn jeg gør dette i praksis ift. til selvangivelsen osv?

kan du hjælpe med at forklare, hvordan jeg gør dette? (helst skåret ud i pap :), da jeg ikke har så meget erfaring inden for dette område.

 

mvh Peter.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at kontakte en revisor og få ham til at lave det.

Det er de færreste som kan klare det selv, hvis de ikke har en revisor baggrund :).

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Peternk:
kan du hjælpe med at forklare, hvordan jeg gør dette?

Som Next.man nævner er den bedste anbefaling at tage fat i en revisor. Der er en del krav som skal være opfyldt for at kunne anvende virksomhedsskatteordningen.

Du skal udarbejde et regnskab for virksomheden. Regnskabet skal opfylde de krav, der er opstillet i bogføringsloven og i den såkaldte mindstekravsbekendtgørelse.  Dernæst skal du indrette regnskabet således, at det viser en adskillelse mellem virksomhedens og din private økonomi.

Regnskabet skal blandt andet opgøre størrelsen af overførslerne mellem dig og virksomheden. Det vil sige, at hvis du i løbet af året f.eks. har kørt alle transaktioner - både private og firma - via en bankkonto ligger der en større udfordring foran dig.

Dertil kommer et par konti til som du skal have ind i dit regnskab, som f.eks. konto for opsparet overskud og kapitalafkastgrundlag. Prøv at kontakte et par af Amino's bogholdere eller revisorer og få hjælp til at sætte det op.

Hvis dit regnskab er lige til at gå til kan opstillingen af virksomhedsskatteordningen næppe koste mere end 1.500 kr.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)