Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis lager og ingen indkøb, jeg skal bare lave webshop - men kan jeg sælge det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

I over 20 år har jeg i min fritid arbejdet med blomster og har længe godt kunne tænke mig at starte noget op selv. Hende jeg går til blomster hos har så tilbudt mig at jeg kan sælge nogle af de ting som hun importerer og alligevel ikke selv sælger. Min eneste omkostning er så bare at jeg skal lave en webshop.

Jeg er bare i tvivl om der er et marked for disse ting...

De ting jeg vil sælge er f.eks. tørrede blomster og lign. små nipsting der kan bruges til at lave kranse og forskellige buketter af. Alle tingene vil være noget man ikke kan finde andre steder.

Idéen er så at sælge disse ting til private der enten har lidt forstand på at lave blomster, eller bare kunne tænke sig selv at lave det de ser i butikkerne. De vil derfor spare penge, da tingene jeg sælger springer butiksleddet over.

Som jeg selv ser det, er det en ret god mulighed for at prøve at starte en webshop, men hvad siger i? tror i at jeg vil kunne finde et marked for dette?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

EllenB

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej EllenB

Ja det tror jeg der kan være et marked for det som måske kan være af problem er forsendelse af tørrede blomster.

Du skal jo ud at have fat i de damer som holder kurser på aftenskolerne. Og her skal du nok have en webshop med affiliate marketing mulighed fordi en del af deres indtægt på disse kurser er jo at de sælger mange af de produkter som kursisterne skal bruge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at lyde som djævlens advokat:

Du skal sælge det, din leverandør ikke kan sælge? Hvorfor kan hun ikke sælge det? Pas på ikke at overtage nogle varer, der er vanskelige at sælge.

Når det så er sagt, tror jeg (som en anden også har skrevet), at forsendelsen af tørrede blomster kan blive et problem. De skal pakkes utrolig godt ind, så de ikke bliver trykket eller på anden måde ødelagt under forsendelsen. Det bliver dyrt i emballage, og du skal være opmærksom på, at PostDanmark beregner fragt efter 'volumenvægt' - dvs. det er dyrt at sende store pakker, der ikke vejer så meget. Så spørgsmålet er, hvor stor besparelsen egentlig er ifht. at købe i butikkerne. Når du fastsætter dine priser, skal du tage højde for, at der er nogle ting, der aldrig bliver solgt (det tror man ikke rigtig selv på, når man starter, men sådan er det), og ting, der skal sælges til nedsat pris.

Jeg har selv en webshop, hvor udgangspunktet er min hobby, og erfaringen viser, at det tager LANG tid at få et fornuftigt kundegrundlag og omsætning. Opsætning af webshoppen er i virkeligheden det mindste af det.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)