Hej aminoer Jeg sad lige og kiggede de tråde som jeg selv har svaret på "så godt som jeg nu kunne, og efterfølgende tænker jeg, at det kunne være rart med en tilbagemelding fra trådstarter som tak for hjælpen. I må meget gerne skrive jeres oplevelse, når i svarer på div indlæg uden respons. Preben |
Hmm ... det er ikke altid let at afslutte en tråd på et online forum. Det er selvfølgelig almindelig høflighed at sige 'tak for hjælpen', men i modsætning til RL samtaler, er det ikke altid til at se/fornemme, hvornår et emne er uddebatteret.
Jeg spørger = trådstarter
XX svarer
YY kommenterer
ZZ kommer med en lignende oplevelse, som drejer 'mit' oprindelige spørgsmål i en anden retning
etc.
Hvornår er 'mit' spørgsmål besvaret og hvornår er det blot en debat, der udvikler sig. Selv synes jeg det er mest spændende med debatter. Og dér skal man vel ikke sige tak?
Men jo, du har da ret - det ville være rart med respons - også ud over den rituelle med 'Tusind tak, super råd, fed kommentar' osv. Som på den ene side da er rart nok, på den anden side ikke så pokkers vigtig - andet end på det symbolske plan!
/Marianne
- som altid bliver glad for respons. Men mest for hyggens skyld :-)