Var forleden til et super arrangement med Mungo Park og Frederikshavns kommune. Handlede om den kreative proces -meget spændende.
Har trådt mine barnsben i Bangbostrand - må sige at byen på alle områder har udviklet sig i en positiv retning. Lige bortset fra at Alladins Hule ikke er mere - et stort tab for byen :-)
Enig i Palm City 3d animationen. Sikke en gang bras!!!! Dejlig musik, men hvad har det med sagen at gøre??? Elendig grafik, timing som en polsk kunstfilm fra 60''erne, ingen information - en om''er :-)
Hvad sker der med de gamle tyskerbunkers på Pikkerbakken?(hvem har fundet på det navn i øvrigt?)
Hvad sker der med de gamle tyskerbunkers på Pikkerbakken?(hvem har fundet på det navn i øvrigt?)
hilsen Viggo
Man har i bogstaveligste forstand foretaget etnisk udrensning deroppe... når du kommer ind mod byen, er alle bunkers helt synlige fra vejen, da ALT der kan gro er fjernet... stort set alle træer... så de er ekstremt synlige - og især ved aften- og nattetide med særlig belysning.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Der er blevet lavet museum i de gamle bunker på pikkerbakken, har dog ikke været derinde så ved ikke helt hvad det er som det går ud på, så måske bare den samme flade fornemmelse som i bunkeren nede ved Rønnehavnen ;-)
På et tidspunkt har der jo været krafter igang omkring at skabe Bangsbo Fort... men det faldt vidst til jorden igen; manglende visioner, vilje... og kugler (pesetas..)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Okay kan faktisk ikke huske hvad der står ude ved vejen til understed efter pikkebakken, om det er bangsbo ford der står eller hvad det er.
Men de har da også lige renoveret krudttårnet de kan vel ikke blive ved ;-)
Er der ikke også sket en masse på selve Bangsbo gården og området omrking (bangsboskoven) ? Man kunne ihvertfal ikke kører igennem gårdspladsen som man normalt har kunnet i bil, sidst jeg var der for snart en god portion måneder siden.
Dato: 21-04-2007 22:28:24 Forfatter: den rigtige mk Man kunne ihvertfal ikke kører igennem gårdspladsen som man normalt har kunnet i bil, sidst jeg var der for snart en god portion måneder siden.
Det var dengang ruder konge var knægt man kunne passere gårdspladsen på Bangsbo og videre gennem skoven ;-) Jeg husker det som barn, når vi var ude at trille om Søndagen sammen med den gamle... så det ER ved at være nogen år siden - hænger muligvis sammen med at indhegningen for dyrerne i dyreparken samt forholdene omkring flådens sergentskole er ændret - ihvertfald ingen muligheder for gennemgang med bil idag.
TIl gengæld er der jo så kommet en helt kanon naturlegeplads inde i dyreparken - den er ekstrem populær - med overdrækket grill arrangement, overdækket og hyggelig siddepladser til større selskaber/børnehaver.
Legepladsen er så populær at der bliver afholdt børnefødselsdage deroppe - ligeså vel som vi eks. i min datters klasse havde et arrangement hvor vi grillede m.m.
MVH
Okay jeg må komme derude for lidt ;-) Men som barn kom jeg også meget derude, vi blev altid jagtet der ud af vores idræts lærer, når han syntes vi lige skulle løbe fra håndbækskolen og tilbage igen. Og vi lavede de fedeste huler i de der halvtag de har til fodring af dyrene, oppe på loftet af dem er der det dejligtste hø ;-P
Nå kunne sku blive ved at snakke om byen savner den sku mange gange, men det jo ikke chat vi er på. Men bliver ihvertfal spændende at se hvad der sker deroppe, har sjældent set en by med så store ambitioner, Sønderborg hvor jeg bor nu ligner jo nærmest en middelalder by i forhold til