Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et interessant SEO spørgsmål, hvor jeg godt kunne tænke mig at høre seo-folkenes synspunkt.

Hvor meget seo-værdi er der at hente, ift. at have den rette tekst i menuen??

Lad mig give et eksempel: 

Hvis man har enten "Tekster" eller "Billige seo tekster" stående som menupunkt.

For ikke desto mindre, er det et link der er synligt på alle hjemmesidens sider. Jeg går ud fra sidstnævnte er bedst, ift. at ranke på billige seo tekster, fordi ankerteksten er bedre. Men hvor markant er forskellen, når den givne side jo alligevel fokuserer på billige seo tekster.

Det håber jeg, at få nogle bud på.

P.S: Hvad er jeres synspunkt på interne links i bunden af hjemmesiden, i modsætning til sitemaps?

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er naturligvis en god ide at bruge de optimale ankertekster på ens interne links - inkl. menuerne...men det skal selvfølgelig stadig give mening for brugerne. Så ja, for at svare på dit spørgsmål; din antagelse er rigtig nok (i eksemplet med SEO tekster). 

Og til den sidste del af spørgsmålet; interne links i bunden af siden er kun gode hvis de er relevante eller er til info om kontakt, disclaimer o.lign. Den gamle web 1.0 model med en kæmpe bunke links i footeren yt; den hjælper hverken søgemaskiner eller brugere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Google kan godt se at f.eks. menuen og tekster i bunden er på alle sider. Derfor vil det blive devalueret, så det ikke tæller på samme måde, som hvis der stod forskellige ting. Ligesom at forskellige signaturer er bedre end den samme altid.

Men ja, det skal selvfølgelig også se pænt ud for brugerne. Det er dem, som køber dine ydelser og ikke søgemaskinerne Smile

Når det er sagt, så vil det naturligvis vægte på niche søgninger, hvor der er lav konkurrence at du har nævnt nogle af de rigtige ord i bunden.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)