Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafiske Programmer/Grafikere

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
  Den rigtige MK >

Os (MediaMouse) vil være et eksempel. Premiere bruges til redigering, colorgrading samt test af sekvenser - f.eks. bevægelsesmønstre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:41
Okay lyder underligt, men virker det for jer, er det jo bare top nice
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:10
Well... Vores grafiske gruppe, skal have udleveret programmet som skal bruges således vi køre på samme grundflade.

Men jeg takker for de mange forskellige svar, og vil så overveje tingene nærmere :) ...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:58
Nu ved jeg ikke hvor stort og seriøst jeres projekt er, men har i en helt gruppe af grafikere, der alle skal have en licens til Photoshop, og derefter oplæring i systemet løber det altså hurtig op i utrolig mange penge.

Men husk at vælge nogle grafiker der har en smule kendskab til programmet, ellers vil det tage alt for lang tid før de er inde i systemet ordenligt, Photoshop er et kæmpe program og ikke noget man lærer på et par dage.

Held og lykke med spillet.
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:42
Dato: 22-04-2007 18:58:22
Forfatter: Martin Tygsen
Nu ved jeg ikke hvor stort og seriøst jeres projekt er, men har i en helt gruppe af grafikere, der alle skal have en licens til Photoshop, og derefter oplæring i systemet løber det altså hurtig op i utrolig mange penge.

Men husk at vælge nogle grafiker der har en smule kendskab til programmet, ellers vil det tage alt for lang tid før de er inde i systemet ordenligt, Photoshop er et kæmpe program og ikke noget man lærer på et par dage.

Held og lykke med spillet.

Hej Martin

Flertallet af vores grafikere har kendskab til PSP, og jeg forventer også vi køre projektet på denne platform.
Jeg har haft kigget lidt på de mange forskellige forslag, men tror vi forbliver på PSP.
Jeg har selv investerede i en del licenser, til en tidligere lejlighed. Men ja. Det bliver hurtigt mange penge.

Mange tak for hjælpen :) ...

Fra odense
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:56
Dato: 22-04-2007 11:47:40
Forfatter: den rigtige mk
Kan kun være enig med de andre omkring photoshop, det bruger alle, så vil i på et tidspunkt have samarbejdspartnere så det nok nemmere at samarbejde når de temmelig sikkert også bruger photoshop.

Kender ikke integration mellem PSP, PS og Gimp, så ved ikke om det kan give problemer hvis i bruger flere programmer og skal åbne filer i forskellige programmer.

Men før i hopper ud og køber PS, så overvej det lige igen hvis du er inde i PSP for det er ikke det samme som photoshop, vi har en arkitekt ude ved os som abselut holder på PSP selvom han er en spade til programmet og de gang hvor han har spurgt mig (jeg er photoshop bruger) har programmet været total ulogisk for mig og besværligt. Nok det samme hvis du er godt inde i PSP og hopper på photoshop.

Men der ikke noget du ikke kan lave i PSP som du kan lave i photoshop, photoshop har så bare en del andre måder og nemmere måder at gøre tingene på. Og så har den nogle ting som du ikke finder i PSP. Feks vector men hvad skal du bruge det til, hvis du skal lave spil og design :-)

Gimpen kender jeg ikke.

GIMP er en cross fotobehanligs program da den er lavet oprindelig til linux så den compability er bedre end PSP og PS.
Vil ihverfald forslå GIMP som redigering værktøj og billed behandlings program.
GIMP kan findes på www.gimp.org.

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:53
PS CS3 kan vist også køre på Linux med den universelle programpakke man kan købe den i..?

Derudover er AfterEffects også et rigtigt lækkert program hvis man skal lave noget lir'' til sine film - det er en slags photoshop over tid :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)