Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafiske Programmer/Grafikere

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa All people

Vi er nogle stykker som skal til at starte et projekt kaldet Heroes 2 op. Det er en udbyggelse af onlinespillet www.heroes.dk .
Personligt har jeg gennem de sidste par år benyttet Paint Shop Pro. Men er der nogle som kender et bedere ?
Eller kan vi mon tro lokke nogle Grafikere med på Idéen, som derefter vil få reklame på siden?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:23
Heysa

Adobe Photoshop cs2 / cs3 er nummer et ... :) og jeg tror også at det er det eneste program grafikere bruger til alm grafik, med mindre de skal lave vektor grafik så er Adobe Illustrator klart at foretrække :)

God wekeend,

Torben

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:32
  Adobe''s programserie er helt klart den mest udbredte blandt grafikere.

Du kan få en Photoshop-agtig klon som til gengæld er gratis - GIMP. Det indeholder dog ikke 100% de samme funktioner som Photoshop, men den er omvendt betydeligt mere avanceret end Paint Shop Pro.

Men ellers er det sådan set afhængig af hvad man konkret arbejder med til spillet. Her er en række som jeg lige kan komme i tanke om som bruges inden for grafik til spil: Freehand, LivePaint, 3DStudio, Maya, Toons, Flash, Premiere.

Tilmeldt 21. Apr 07
Skrevet kl. 19:18
Dato: 21-04-2007 13:31:57
Forfatter: Jesper Norbøll
  Adobe''s programserie er helt klart den mest udbredte blandt grafikere.

Du kan få en Photoshop-agtig klon som til gengæld er gratis - GIMP. Det indeholder dog ikke 100% de samme funktioner som Photoshop, men den er omvendt betydeligt mere avanceret end Paint Shop Pro.

Men ellers er det sådan set afhængig af hvad man konkret arbejder med til spillet. Her er en række som jeg lige kan komme i tanke om som bruges inden for grafik til spil: Freehand, LivePaint, 3DStudio, Maya, Toons, Flash, Premiere.

Okay jeg takker... Så vil jeg se om jeg kan finde GIMP et sted :) ...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:22
Hvem kender du som bruger Premier til spil grafik ? Det er et videoredigeringsprogram.

Hvad er det for et spil ? kan ikke rigtig se nogle screenshots, er det 3d, alm pixel grafik eller hvor er vi henne i verden ?

Tilmeldt 21. Apr 07
Skrevet kl. 21:44
Det er et almindeligt RPG spil ... Så det er 3D grafik til nogle af figurene

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 21:56
okay hvad bruger i så PSP til ? Textures, efterbehandling og sådan noget ?
Tilmeldt 21. Apr 07
Skrevet kl. 01:22
PSP skal bruges til designet, som det ser ud nu ...

Men hvis folk, som de forslag der tidligere er nævnt har bedere idéer så vil de tages med i overvejelserne om hvilket program der skal bruges.
For vi skal have slået os fast på et eller to programmer :) ...
Så som idé veksling af gode Grafiske programmer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 11:48
Kan kun være enig med de andre omkring photoshop, det bruger alle, så vil i på et tidspunkt have samarbejdspartnere så det nok nemmere at samarbejde når de temmelig sikkert også bruger photoshop.

Kender ikke integration mellem PSP, PS og Gimp, så ved ikke om det kan give problemer hvis i bruger flere programmer og skal åbne filer i forskellige programmer.

Men før i hopper ud og køber PS, så overvej det lige igen hvis du er inde i PSP for det er ikke det samme som photoshop, vi har en arkitekt ude ved os som abselut holder på PSP selvom han er en spade til programmet og de gang hvor han har spurgt mig (jeg er photoshop bruger) har programmet været total ulogisk for mig og besværligt. Nok det samme hvis du er godt inde i PSP og hopper på photoshop.

Men der ikke noget du ikke kan lave i PSP som du kan lave i photoshop, photoshop har så bare en del andre måder og nemmere måder at gøre tingene på. Og så har den nogle ting som du ikke finder i PSP. Feks vector men hvad skal du bruge det til, hvis du skal lave spil og design :-)

Gimpen kender jeg ikke.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:04
Nu kom MK mig i forkøbet.

En ting er programmerne, en anden ting er at kunne finde ud af dem, man går altså ikke bare ud og køber et program til mange tusinde og sætter sig ind i det på 14 dage.

Anvend de programmer i er stærkest i, for det første vil det være tidsbesparende og for det andet vil resultaten ofte blive bedre.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)