Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på produktbilleder samt logo

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at starte en web side op som sælger løbesko samt udstyr, og har et spørgsmål omkring kopibeskyttelse på producent billeder. Jeg køber f.eks. sko hos Nike og Asics, samt restpartier rundt omkring, hvor der findes produktbilleder taget af producenten.

Dette er billeder som normalt er stillet til rådighed gennem en database, og kan findes på utallige webshops som min. Er der nogen kopi beskyttelse på disse billeder? Det at producenten stiller dem til rådighed er vel egentlig en offentlig gørelse eller ?

Hvordan virker det ? Såfremt jeg er i besiddelse af et billede af et par sko, uden at have en skriftlig tilladelse, kan jeg så bruge det?

Mvh. Jos 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:46

Jos Nielsen:

Hvordan virker det ? Såfremt jeg er i besiddelse af et billede af et par sko, uden at have en skriftlig tilladelse, kan jeg så bruge det?

For at gøre det kort, du må ikke bruge andres billeder uden tilladelse

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:02

Jos Nielsen:
Dette er billeder som normalt er stillet til rådighed gennem en database, og kan findes på utallige webshops som min. Er der nogen kopi beskyttelse på disse billeder? Det at producenten stiller dem til rådighed er vel egentlig en offentlig gørelse eller ?

Producenten har givet brugsret til billederne men du har ikke ret til at bruge dem til hvad som helst.

Jos Nielsen:
Såfremt jeg er i besiddelse af et billede af et par sko, uden at have en skriftlig tilladelse, kan jeg så bruge det?

Hvis du ikke har fået lov til at bruge billedet så må du ikke bruge det. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:06

Hej,

Ok det forstår jeg, men et eller andet sted offentliggør producenten vel billederne.

I tilfælde af at Asics skulle blive sur over at jeg bruger et billede, som er stillet til rådighed fra Asics til 2485 andre webshops eller mere, så kan et eventuelt erstatnings spørgsmål vel kun være teoretisk ?

Mvh. Jos

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:29

Jos Nielsen:
men et eller andet sted offentliggør producenten vel billederne.

Læs deres betingelser. De offentliggører dem kun til fremvisning i webshops vel. Så er det ok at du bruger dem og ikke til andet.

Jos Nielsen:
I tilfælde af at Asics skulle blive sur over at jeg bruger et billede, som er stillet til rådighed fra Asics til 2485 andre webshops eller mere, så kan et eventuelt erstatnings spørgsmål vel kun være teoretisk ?

igen... det kommer an på deres betingelser. Læs dem først.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:09

Hvis de er fra din udbyder og du har tilladelse er det ok.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)