Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogs! Værdifulde eller tidsrøvere?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Inspireret af Martins tråd om muligheden for at få en Amino blog vil jeg gerne starte denne tråd for at diskutere relevansen af alle de 100vis af nye blogs der dukker op over alt.

Er blogs værdifulde - eller er de tidsrøvere?

Der findes efterhånden rigtig rigtig mange mennesker der skriver blogs. Men hvilken værdi har de egentligt? Og hvem har de størst værdi for? Afsenderen eller modtageren?

Jeg vil ærligt erkende at jeg ikke har det store kendskab til blogs. Jeg læser fx meget sjældent indlæg fra blogs.

Hvis jeg skal læse en blog, så skal skribenten /skribenterne skrive om relevante emner, der kan tilføre min virksomhed værdi, eller danne grundlag for inspiration. Det er vigtigt for mig at det ikke bare bliver en tidsrøver eller et underholdningsmedie. Min tid er i forvejen sparsom, og jeg bruger - til tider - allerede for meget af min tid herinde på at læse om emner, der egentligt ikke bidrager med andet end "nice to have" viden. Men det er da underholdende  

Hvilke blogs følger I med i??

Dem af jer der har en blog - hvad skriver I om?? Faglig viden?? Hvad er jeres grundlag for at have en blog?? Hvad er det I gerne vil viderbringe til læserne??

Jeg håber denne tråd kan starte en debat om brugen af blogs. Hvilke motiver ligger bag? Hvad mener I værdien er for læserne? Hvad er jeres egen holdinger og erfaringer med blogs? Hvilke blogs læser I? Hvor meget tid bruger I på blogs? etc.

Med venlig hilsen

Morten Andersen  

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:24
Hej Morten

"Er blogs værdifulde - eller er de tidsrøvere?" , spørger du.

Ja, men det kommer jo an på.

Om du har travlt

Om du er i en research fase

Om emnet er i dit interesseområde.

Om du kan spørge... og hurtigt få svar.

Og 1000 andre ting.

Så jeg tror, at det er et spørgsmål som ikke kan svares på eentydigt.

Det kommer helt an på afsender og modtager

Mvh, Christian

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:54

Jeg følger med i en 5-6 blogs, hvor jeg måske ikke læser alle indlæg men er orienteret om, hvad der sker og læser indlægget, hvis det virker interessant. DeMibs, f.eks. Jeg har fået rigtig mange flere besøgende på mine sider, efter jeg begyndte at blogge, simpelthen fordi der sker mere, og det hele er mere opdateret, så jeg er meget glad for bloggeriet. Jeg har flere blogs, hvor http://anettesand.dk er den mest besøgte mens min "private" blog er meget lidt besøgt, og jeg er også begyndt at bruge WordPress til almindelige hjemmesider, fordi det er så nemt at ajourføre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:04
Blogs er i princippet ikke anderledes end så mange hjemmesider. Det der gør den store forskel er, at alle skriverierne sorteres efter dato og grupperes efter emne, samt at blog som regel har nogle indbyggede funktioner, der kan bruges til at forbinde dem med hinanden (ping- og trackbacks) og til at læse mange blogs effektivt (RSS feeds).

En af de store fordele ved blogs er således at de følger en fælles standard, som bl.a. kan bruges til at samle alle de blogs du godt kan lide i en RSS-reader. På den måde kan man på få minutter hver dag overskue rigtig mange blogs - lidt som at samle sin egen avis.

Og det er da netop også aviserne som jeg tror lider mest under de mange gode blogs fremmarch. Se bare på avisernes læsertal - de er gået ned med ca. 20% i snit i det sidste år. Er det fordi folk læser mindre? Nej, det tror jeg ikke, men jeg tror at det blandt andet er fordi at de bruger deres "læsetid" på blogs i stedet for aviserne.

Når man ser på hvorfor folk skriver blogs så er der mange grunde. Nogle vedligeholder deres blog som en slags dagbog, med mere eller mindre private notater - i en offentlig form. Andre bruger det mere erhvervsrettet, og andre for at agitere for forskellige interesser.

Hvis man er god til at skrive på en måde, som målgruppen finder inspirerende eller underholdende at læse, så har bliogs bestemt et meget stort potentiale. Personligt vil jeg tro at jeg omsætter ca. ½-1 million kr. om året (muligvis mere) som en direkte følge af min egen blog og jeg får vel ca. 10-20 henvendelser om året fra journalister som fandt mig her.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 21:22
Blogs er i mine øjne lidt af en markedsføringskanon når det handler om linkbuilding og søgemaskineoptimering. Jeg kan ikke finde en enkeltstående ting som kan give flere indgående links end netop blogs.

Flere af mine kunder har fået etableret blogs med det formål at starte linkbuilding.

Men indhold er stadig kongen og det kræver jo at man har noget på hjerte når man går i gang.

Google er i mine øjne særdeles blogvenlig!

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:26
Jeg har selv lige for et par dage siden startet en blog. Jeg har aldrig selv fuldt med i en blog (bortset fra lige at få lidt inspiration til hvad man skriver).

Jeg gør det først og fremmest af forretningsmæssige årsager. For det første for at tvinge mig selv til at være up to date med hvad der sker i min "verden". Hvad er der af nye interessante ting på markedet og hvad der ellers sker. Hvis jeg skal skrive 2-7 indlæg om ugen så tvinger det mig til at finde relevante ting der sker, og i nogle tilfælde vil jeg finde frem til nye forretningsmulligheder, eller potentielle partnere.

Så gør jeg det fordi det marked jeg beskæftiger mig med er der næsten ingen danskere der kender til, så selv om folk ikke følger med i bloggen kan den bruges for dem til at finde informationer om bl.a. de produkter jeg sælger. Så det også kan bruges som en service for at få folk til at forstå hvad jeg sælger.

Og så håber jeg - som Mikkel deMib skriver - at det kan få eventuelle journalister til at rette henvendelse den vej, som jo så vil føre til PR. Desuden syntes jeg faktisk det er meget sjovt, og så kan jeg derudover holde styr på alle de informationer jeg får ind løbende 

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:04
Godmorgen

Jeg er blogsfri indtil videre, altså har ikke en selv, og læser heller ikke andres, bortset fra nogle venners, der bor i Melbourne.

Her er det da spændende, at følge med i, hvad de laver, når nu man ikke lige kan køre forbi, og høre hvordan det nu går..

Jeg kan se både fordele/ulemper ved disse blogs, tidsrøver er nok den største ulempe, og hvis jeg skal have fordel ved at læse blogs indlæg, skal det nok være af ren faglig interesse..

Forsat god søndag, vi venter stadigvæk på et varmt forår..

M.v.h.

Stones

Dit e-byggemarked

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 21:26
Jeg har eksperimenteret lidt med det. Nu ved jeg også en hulens masse om hundeadfærd og træning, og det er der jo mange der spørger om. Det er helt tydeligt at det skaber en masse trafik over til mit site (husk lige at du skal skrive din webadresse ind så den altid optræder i dine indlæg).

Men ja, vil give alle andre ret i at det er en tidsrøver. Oftest føler jeg også en forpligtelse til at blive ved at checke opdateringer og indlæg, da mange har en forventning om at man svarer, hvis de spørger ind til ens indlæg.

Og så er der altid nogle kværulanter, som vil forsøge at skyde på ens indlæg offentligt i bloggene. Heldigvis har jeg selv været stort set forskånet, men jeg har set eksempler på folk der laver rigtigt gode indlæg, og så er der lige en eller anden mavesur som skal hænge personen ud. Det gør mig bare knotten. Blogs skal være konstruktive.

Prøv at blogge et enkelt sted, og få en fornemmelse af hvad det giver. Du kan jo formodentlig følge linkningen ret hurtigt i din statistik.

God fornøjelse

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:48
Hej

Jeg har oprettet en faglig blog med det formål at give oplysninger om løst og fast inden for mit felt som er RFID, uden at indoremationerne nødvendigvis skal relateres til mit firma, bloggen giver mig et rum til at beskrive emner og produkter som IDzone ikke nødvendigvis handler med, selv om jeg selvfølgelig på bloggen ikke lægger skjul på at der er en sammanhæng til IDzone.

bloggen kan ses på http://rfid-dansk.blogspot.com/ 

Jeg har valgt at lægge den på google fordi det på den måde var teknisk ukompliceret og hurtigt at komme i gang, det kan godt være et det ikke er konverteringsmæssigt optimalt, men det må komme. Det var vigtigere at komme igang end at genere besøg på www.idzone.dk

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:02
Som både blog-læser og -skribent på Stockblog.dk - om aktier og aktiehandel synes jeg, at en stor del af kunsten ved blogs er, at emnet for bloggen er relativt specificeret og afgrænset. Eller anderledes sagt: At der er en klar mening med, hvad man som læser kan hente på bloggen.

Efter min mening er der for mange blogs, der bærer præg af "alt godt fra havet", hvor jeg nogle gange er stoppet med at læse blogs, jeg ellers havde besøgt, fordi skribenterne simpelthen har for mange svinkeærinder i forhold til, hvad jeg gider at læse og hvad jeg havde forventet at hente ved at læse bloggen. Det tror jeg er en del bloggeres problem.

Blogs er selvfølgelig en anderledes, mere fri og uortodoks kommunikations-platform end de mere gængse. Men af og til kan jeg godt savne mere struktur hos os bloggere, så man i højere grad ved, hvad man kan forvente sig ved at læse en given blog.

Mvh.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)