Inspireret af Martins tråd om muligheden for at få en Amino blog vil jeg gerne starte denne tråd for at diskutere relevansen af alle de 100vis af nye blogs der dukker op over alt. Er blogs værdifulde - eller er de tidsrøvere? Der findes efterhånden rigtig rigtig mange mennesker der skriver blogs. Men hvilken værdi har de egentligt? Og hvem har de størst værdi for? Afsenderen eller modtageren? Jeg vil ærligt erkende at jeg ikke har det store kendskab til blogs. Jeg læser fx meget sjældent indlæg fra blogs. Hvis jeg skal læse en blog, så skal skribenten /skribenterne skrive om relevante emner, der kan tilføre min virksomhed værdi, eller danne grundlag for inspiration. Det er vigtigt for mig at det ikke bare bliver en tidsrøver eller et underholdningsmedie. Min tid er i forvejen sparsom, og jeg bruger - til tider - allerede for meget af min tid herinde på at læse om emner, der egentligt ikke bidrager med andet end "nice to have" viden. Men det er da underholdende ![]() Hvilke blogs følger I med i?? Dem af jer der har en blog - hvad skriver I om?? Faglig viden?? Hvad er jeres grundlag for at have en blog?? Hvad er det I gerne vil viderbringe til læserne?? Jeg håber denne tråd kan starte en debat om brugen af blogs. Hvilke motiver ligger bag? Hvad mener I værdien er for læserne? Hvad er jeres egen holdinger og erfaringer med blogs? Hvilke blogs læser I? Hvor meget tid bruger I på blogs? etc. Med venlig hilsen Morten Andersen |
Hej Morten
"Er blogs værdifulde - eller er de tidsrøvere?" , spørger du.
Ja, men det kommer jo an på.
Om du har travlt
Om du er i en research fase
Om emnet er i dit interesseområde.
Om du kan spørge... og hurtigt få svar.
Og 1000 andre ting.
Så jeg tror, at det er et spørgsmål som ikke kan svares på eentydigt.
Det kommer helt an på afsender og modtager 

Mvh, Christian