Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har idag modtaget mit CVR-nr og endeligt firmanavn.

Mit firma sælger produkter fra leverandører online.

Jeg har møde i næste uge med en grafiker, der skal designe min hjemmeside med webshop.

Firmaet forventes at gå i luften 1/2-2012.

Nu har jeg læst, at man ikke skal betale moms før indkomsten er 50.000kr.

Kan nogen forklare mig det?

Det ene af mine produkter skal jeg give 2.500kr+moms for = 3.125kr

Forventet salgspris er = 4.000kr incl moms.

Som jeg forstår det skal jeg ikke svare moms af dette beløb før min indtjening overstiger 50.000kr, er det korrekt forstået?

Skal disse beløb stadig indberettes til skat, eller skal firmaet stadig gå i nul når der skal indsendes moms?

Mvh

Michael

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:41

Hos Ageras kan du lige her helt gratis og uforpligtende få 3 tilbud fra revisorer, der kan hjælpe dig med registrering af CVR-nummer, momsregistrering m.m.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:45

Det er ikke sådan at de første 50.000 er "gratis" - hvis du forventer en omsætning over 50.000 kr på et år, så skal du betale moms til staten..

Men hvis du forventer en omsætning under 50.000, så skal du ikke - men dine kunder skal selvfølgelig stadig betale moms af dine produkter.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 19:49

KennM:

Det er ikke sådan at de første 50.000 er "gratis" - hvis du forventer en omsætning over 50.000 kr på et år, så skal du betale moms til staten..

Men hvis du forventer en omsætning under 50.000, så skal du ikke - men dine kunder skal selvfølgelig stadig betale moms af dine produkter.

Hvordan skal det helt præcis forståes?

Jeg har ikke på noget tidspunkt skulle afkrydse om jeg forventer en indkomst over eller under 50.000kr. Er det noget der kommer senere?

Dette er min første virksomhed, og vil gerne have alt skåret ud i pap (til dem der gider).

Mvh

Michael

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 19:55

Hvis du forventer en omsætning over 50.000 kr. så skal du have et CVR nummer med det samme og svare moms for hele omsætningen.

Det er ret enkelt, men har du ikke drevet den type virksomhed før så kan det være en god ide at starte uden CVR indtil du ved om det er noget som overhovedet giver omsætning.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 19:56

Hvis du ikke helt har styr på det, så er der sikkert også andre ting som kan overraske og en overraskelse fra Skat er tit ikke så sjov.

Jeg vil ringe til dem på mandag og evt få et møde med dem.

Men det skal forstås, at du lægger et budget for din virksomhed og hvis du regner med over 50.000 kr., så skal du sørge for at få lavet momsregnskab som skal indsendes til Skat når regnskabetsåret er omme.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 19:57

Han har fået sit CVR nr, så det må vel betyde at han forventer over 50.000 kr i omsætning eller også er det bare et tilfælde.. :)

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 20:19

Nej jeg forventer en indkomst over 50.000kr Big Smile

Jeg skulle egentligt bare vide om de første 50.000 er gratis, og det kan jeg forstå de ikke er Stick out tongue

Går et regskabsår fra d. 1/1-31/12?

Hvis det er tilfældet skal jeg jo ikke indberette noget i år.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 20:29

Jo det er momsfrie hvis du har under 50.000 kr. som samlede omsætning på et år.

Ja det er perioden som du skal regne med

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 20:35

Michael6851:
Hvordan skal det helt præcis forståes?

I den startblanket du har udfyldt har du ved et punkt kunne vælge om du ville momsregistreres. Jeg kan ikke huske hvad der præcist står i blanketten, men som der bliver nævnt flere gange så skal du momsregistreres hvis du forventer en omsætning på over 50.000 kr. Hvis du ikke mener at du vil få en omsætning på over dette beløb, er momsregistrering ikke et krav.

Fordelen ved at blive momsregistreret er at du kan få fradrag for momsen. Det betyder at når du f.eks. betaler en programmør for at programmere din hjemmeside så kan du få tilbagebetalt den moms som du har betalt programmøren

F.eks.:

- Programmøren laver din hjemmeside og sender dig en faktura på 1000 kr. + 25 % moms, dvs. i alt skal du betale 1250 inkl. moms. Momsen udgør altså 250 kr. og denne kalder man for købsmoms

- Vælger du at sælge hjemmesiden videre til en anden, så skal du som momsregistreret opkræve moms af køberen på din faktura. Lad os sige du sælger den til 2000 + 25 % moms, dvs. 2500 kr. inkl. moms (momsen = 500 kr.). Denne moms kaldes for salgsmoms.

- Når man er momsregistreret, skal man så efter en momsperiode indberette moms. Dvs. når du i en momsperiode har købt en hjemmeside til 1250 kr. inkl. moms, så indberetter du denne købsmoms (250 kr.) og denne vil skat så betale tilbage til dig. Når du samtidig har solgt hjemmesiden videre så indbretter du denne salgsmoms (500 kr), og disse penge skal du så betale til skat. 

- Dermed bliver regnestykket at du får 250 kr. fra skat, og du skylder dem 500 kr = 250-500 =-250 kr. ergo skal du samlet betale 250 kr. til skat. 

Du kan også vælge at starte uden en momsregistrering men stadig have et CVR nr. og hvis du så senere tror at du vil overstige 50.000 kr. kan du så vælge at lade dig registrere. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)