Jeg ligger en stor del af tiden på side 1 med søgeordet massage, og ligger tit på 2-3 plads med massage københavn. Min tanke er imidlertid om det er skidt at jeg har mange visninger på massage men få klik. CTR ca 1% Jeg har læst flere steder at google gerne vil vise relevante sider til sine brugere, men hvis der er få der klikker pr visning, betyder det så i længden at google synes min side er irrelevant. Med massage københavn forholder det sig helt anderledes. Der er klikratio ca 10% Her er ca tallene for nogle måneder siden: Massage 15000 visninger 150 klik massage københavn 5000 visninger 500 klik Jeg ved selvfølgelig godt at massage er et bredt ord og der er mange der fx søger på thai massage. De vil selvsagt ikke klikke på en metadescription hvor der står sportsmassør etc. Eller hvis det er en person i århus der ser der står massage københavn i min description. Hvad siger i. Er det en ulempe med de mange visninger med lav CTR eller betyder det bare mere markedsføring. Bør jeg lave en mere generel metadescription som lokker flere ind på min side? (det ødelægger jo lidt oplevelsen på google, ved mindre de faktisk finder ud af at min side er rigtigt god på andre måder end det de ledte efter til at starte med.) Inderst inde ved jeg godt at det er bussines og jeg bare skal være glad for at blive set så meget som muligt:) Glæder mig til at høre jeres tanker om emnet. Vh Rasmus |
Eller... er det virkeligt det faktum at massage har en gennemsnits position som nummer 9
og massage københavn pos. 4 der gør den store forskel?