Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det være en ulempe at have mange visninger på Google?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger en stor del af tiden på side 1 med søgeordet massage, og ligger tit på 2-3 plads med massage københavn.

Min tanke er imidlertid om det er skidt at jeg har mange visninger på massage men få klik. CTR ca 1%

Jeg har læst flere steder at google gerne vil vise relevante sider til sine brugere, men hvis der er få der klikker pr visning, betyder det så i længden at google synes min side er irrelevant.

Med massage københavn forholder det sig helt anderledes. Der er klikratio ca 10%

Her er ca tallene for nogle måneder siden:

Massage                    15000 visninger 150 klik

massage københavn    5000  visninger 500 klik

Jeg ved selvfølgelig godt at massage er et bredt ord og der er mange der fx søger på thai massage. De vil selvsagt ikke klikke på en metadescription hvor der står sportsmassør etc. Eller hvis det er en person i århus der ser der står massage københavn i min description.

Hvad siger i. Er det en ulempe med de mange visninger med lav CTR eller betyder det bare mere markedsføring. Bør jeg lave en mere generel metadescription som lokker flere ind på min side? (det ødelægger jo lidt oplevelsen på google, ved mindre de faktisk finder ud af at min side er rigtigt god på andre måder end det de ledte efter til at starte med.)

Inderst inde ved jeg godt at det er bussines og jeg bare skal være glad for at blive set så meget som muligt:)

Glæder mig til at høre jeres tanker om emnet.

Vh Rasmus

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 12:47

Eller... er det virkeligt det faktum at massage har en gennemsnits position som nummer 9

og massage københavn pos. 4 der gør den store forskel?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:49

Jeg synes ikke du skal se det som et problem, som du selv siger  er "massage" et  bredt søgeord, der kan dække over  meget.....hmmm..... forskelligartede ydelser - så tror bestemt ikke det er fordi, du gør noget forkert, eller du behøver lave noget om.

Ved så  brede søgeord tror jeg det er meget almindeligt at raten er forholdsvist lav

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:10

En CTR på 1% på en nummer et placering - det tvivler jeg stærkt på - om der så stod "Billigt hundefodder" som  sidens overskrift i Google :-). Problemet med din tilsyneladende lave CTR, skyldes nok at din tal er forkerte. Enten er der ikke 15000 visninger, ellers ligger du ikke nummer et på søgningen. Jeg tror mest på det sidste. Se her. Men når det så er sagt, så kan du sagtens eksperimenterer med forskellige overskrifter og titler i Google. Og i stedet for at ligge fokus på hvor mange visninger du får, så kig på hvor mange henvendelser/salg det giver.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:23

Hvis du begynder at få alle til at klikke sig forgæves ind på din hjemmeside, vil mange af dine besøgende reagere ved at smutte igen med det samme (det man kalder en høj bounce rate eller afvisningsprocent). Det er heller ikke godt. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 13:30

Casper Schneidereit:
En CTR på 1% på en nummer et placering - det tvivler jeg stærkt på

Tak for input, men læs lige mit indlæg igen (eller har jeg udtrykt det forkert)

Det er på massage som har en gennemsnitspos. på 9, der har den lave CTR.

På massage københavn som har gennemsnitsplacering 4 ligger på 10% CTR

Ud over det skal jeg helt sikkert også have arbejdet på at få bedre konverteringer for jeg synes der er for lidt salg ift klik.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 13:36

Gita Street:
Hvis du begynder at få alle til at klikke sig forgæves ind på din hjemmeside, vil mange af dine besøgende reagere ved at smutte igen med det samme (det man kalder en høj bounce rate eller afvisningsprocent). Det er heller ikke godt. 

Enig, og min tanke er da også at det måske er det der vil ske hvis jeg får flere til at klikke ind på det brede søgeord massage.

VEDMINDRE jeg får lavet min side så godt at de bare MÅ trykke sig videre, dybere ind i den mørke skov:)

Jeg er sikker på at der ville være overraskende mange der klikker videre hvis der er et billede af en dejlkig dame og et stort skilt der siger KLIK HVIS DU VIL MØDE MIG, men det ville nok skræmme alle reelle klienter væk:D 

Jeg ved godt at man ikke skal fokusere på blot EEN ting, men hvad mener i er vigtigst at fokusere på.

Flere klik eller højere konvertering. I sidste ende vil jeg selvfølgelig bare gerne have der er så mange som muligt der bestiller en tid.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:38

Okay. Jeg fik læst det som nummer 1 og ikke side 1 :-). Men ja, brugerne har 8 andre resultater, en række billeder og en stribe local search før din side dukker op. De fleste finder det de søger over dig, så du bør ikke være så bekymret omkring en straf, for lav CTR når du har den placering.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:48

Rasmus Ramskov:
Flere klik eller højere konvertering. I sidste ende vil jeg selvfølgelig bare gerne have der er så mange som muligt der bestiller en tid.

Jeg vil selv fokusere på at få de relevante ind på siden og konvertere. Klik fra folk, der skrider igen med det samme igen, har jeg selv nået frem til er det mest klare signal om at man vildleder de besøgende og Google. Det er ikke noget jeg har viden om. Det er blot det jeg har tænkt over fordi Googles mål er at gøre deres brugere tilfredse med deres søgeresultater.

Jeg er eksempelvis selv nr 15 på "hjemmeside" i dag. Det giver en del eksponeringer, men ikke så mange kliks. Der ligger jeg også og roder mellem et miskmask af Kongehus over mig, samt Folketinget og Venstre under mig. Det er klart at der er en god bredde der, men mon ikke også Google så er klar over det. Og brugerne reagerer ved at Google igen med lidt mere konkretisering af deres søgeord.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:52

Du kan sagtens eksperimentere lidt med din titel og meta beskrivelse. Ikke at det garanteret virker, men du kan jo i hvert fald konstatere, om det er der problemet ligger.

Problemet kan også være geografisk betinget. I din beskrivelse står der, at du tilbyder "massage i København". Det diskvalificerer jo alle, der gerne vil have massage, men ikke bor i København.

Ellers er det et godt bud den kære Casper kommer med. Du er også nødt til at finde ud af, om du overhovedet kan stole på dine tal.

Her er et forslag til et ny variant: 

Titel: Massage - Få uforglemmelig massage af uddannet massør i København

Meta beskrivelse: Forkæl dig selv med sportsmassage eller en wellnessmassage i behagelige omgivelser. Klik ind og læs mere.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)