Har oplevet at Google Analytics skriver at Kampagnen Content Targeting har genereret X antal besøg og kostet x antal kroner. Vi har dog ikke en kampagne kaldet Content Targeting og jeg kan ikke i AdWords se at vi har bedt den bare fyre løs med vore søgeord. Er der nogen der har noget bud på hvad Content Targeting måler, og hvorfor det skal koste os penge? Glæder mig til at høre fra jer Venlig hilsen Lisanne |
Hej Lisanne.
Det lyder umiddelbart til, at dine AdWords annoncer (måske ufrivilligt?) vises på både Googles almindelige søgemaskine og rundt omkring på forskellige hjemmesider, som har Google annoncer integreret på deres sider.
Content Targeting begrebet er i hvert fald relateret til Googles indholdsnetværk og ikke den "almindelige" søgemaskine.
I dette indlæg om AdWords kampagneopsætning giver jeg mit bud på, hvordan du kan sætte dine AdWords kampagners grundindstillinger fornuftigt op - og bl.a. undgå visning andre steder end på den almindelige søgemaskine. Typisk ønsker du først at kaste dig ud i annoncering på Googles indholdsnetværk, når du har styr på den "almindelige" AdWords annoncering først.
Mvh Troels.