Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indeberetning af moms første gang

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.

Jeg startede tilbage i slutningen af januar min virksomhed, fordi jeg begyndte udviklingen af mit produkt. Virksomheden har kun haft udgifter pt., og altså ingen indtægter, da det stadig er i udviklings-fasen. Så vidt jeg har kunne læse mig til, skal jeg bare have indberettet min moms inden den 10. maj.

Men når jeg indtaster min moms, skal jeg så bare indtaste den købsmoms jeg har, og intet i salgsmoms? Vil jeg så bare få de moms-penge jeg har lagt ud tilbage af skattevæsenet, selvom jeg ikke har haft nogle indkomst endnu?

På forhånd tak.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:49
Lige præcis. Og de ekspederer i rækkefølge, så det er bare med at få det gjort. Pengene kommer ind på din virksomheds nemkonto.
Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 09:46
Hej :)

Hopper lige ind og forstyrrer..

Hvordan ved man hvilken konto firmaet bruger til nemkonto?

På forhånd tak,
 - Benjamin Bjerring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Det er helt i orden Benjamin.

Man angiver blot til banken hvilken konto man vil bruge som NemKonto, og så kan skat automatisk se det. Jeg var ihvertfald oppe i banken og oprette en virksomhedskonto i går, og der skulle jeg bare angive til banken at det var min NemKonto.

Men mange tak for svaret Anette, så vil jeg bare skynde mig at få det angivet, så jeg kan få nogle penge tilbage.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)