Jeg har haft fornøjelsen af at få adminstrator rollen på flere Facebook-sider, og især på en side har jeg har været med til at skabe et resultat, som virkelig ses... Siden er ovenikøbet en del udenfor mit vidensfelt... (er lidt tvivl om hvor meget man efterhånden bliver savet for at linke i indlæg - så den venter vi med) En side for motorcyklister (som vindue på Facebook for specifik bikershop, drevet af erfaren biker). Vi startede for små 10 dage siden med 111 fans - og en "taler om dette" på godt 10%. Dagens tal er 326 fans og 300 "taller om dette". Det er en stigning i antallet af fans på 294% - men især "taler om dette" tallet synes vi er ret cool. Det kan så altid diskuteres hvor meget værdi man skal ligge i tallet - og den dialog har Facebook Guru Thomas Bigum sin mening om - men fakta er at vi soler os i den denne uge. Ganske vidst kan det tal sagtens være bombet helt tilbage når de kommer ny opdateret måling - men det må i så fald betyde at det indhold vi igennem 10 dage har fået god respons på, så er blevet ringere: At vi ikke har lagt os i selen for indhold som de 326 fans synes om. Tippet i denne sammenhæng er nemlig indhold: Vi har helt bevidst postet indhold som får fans til at blive aktive. Det er sket ved biker-relaterede billeder og videoer fra YouTube. Der er tænkt indhold som er let at "synes godt om" eller nærmest opfordre til at blive "delt". Ind imellem dette indhold er små "snigere" lagt ind, som har det formål at gøre reklame for de produkter/visionen for bikershoppen. Det handler nemlig i høj grad om at tænke sig om: Hvad er det man selv reagere på - når man er fan af en side der repræsentere ens interesser? Som udgangspunkt gider jeg ihvertfald ikke det ene reklame-indlæg efter det andet - eller den nemme løsning: Blot et link "væk fra" Facebook uden man har gjort sig den ulejlighed at tilføje en kommentar til linket. Vi har ligeledes opfordret bikerfans til at fortælle hvilken motorcykel de har - og gerne linke et billede. Det er der kommet dialog ud af - som jo netop eksponeres bredt på Facebook. Derfor må vi formode at vi har skabet tæt ved 200 nye fans på godt 10 dage alene pga. at vi har "tænkt os om" ifm. indholdet. Lasse Burholt |
Indholdstip til effektive Facebook sider - så fans kommer af sig selv
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)