Hej Alle, Jeg går lidt med tanken om at springe ud som selvstændig. Jeg har de sidste 10 år arbejdet med .NET softwareudvikling på et højt niveau. Jeg er softareudvikler / softwarearkitekt / projektleder til dagligt. Jeg vil gerne videre ad den sti, men for mig selv! Min baggrund er softwareingeniør med 10 års erfaring med udvikling, arkitektur, projektledelse i store og mellemstore projekter. Det jeg lurer på er muligheden for at starte noget freelance op sideløbende med mig job, og så til sidst tage springet. Min hensigt er at hjælpe andre virksomheder med projektstyring, softwarearkitektur og til dels også udvikling. Måske noget i retning af at hjælpe dem godt i gang og så hjælpe lidt løbende. Nogle har måske egne resourcer men synes ikke deres softwareudvikling "performer" som det måske kunne. Her har jeg skarpe kompetencer. Det er både at levere 200 timers udvikling, men også 10 timers arkitektur, og så løbende 5-10 timer for at holde det ved lige og følge op på det. Sådan lidt ekstern arkitekt/projektleder. Er der plads til denne "konsulent-rolle" for et enkeltmandsfirma som det jeg vil starte? Hvor mange af jer kunne bruge sådan en? |
Prøv at start op ved siden af dit arbejde (hvis det er muligt), så kan du undersøge markedet, og du behøver ikke leve af krummer samtidig :=). Jeg tror der er en del webbureauer, som godt kunne bruge en meget dygtig udvikler i perioder, men som ikke har råd til at fastansætte en.