Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.eu domæne strid - trussel fra udenlandsk firma!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har d. 17 april 2006 registreret et .EU domæne med henblik på senere brug til et nyt projekt.

D. 03/05/2006  - udfylder et europæisk firma en blanket om at de ønsker at registrere deres firmanavn, som varemærke i EU, hvilket tilfældigvis er sammenfaldende med det købte domæne- ansøgningen ser ud til at ligge stille indtil et godt et år efter.

D. 26/03/2007 - vælger de at sætte deres varemærke ansøgning i kræft - så registreringsdatoen er d. 26/3-2007

Jeg har netop modtaget en mail fra firmaet om at jeg skal bringe forholdene iorden, de beskriver dog ikke hvad de foreslår der skal ske, ellers vil de gå lovens vej og sætte en undersøgelse igang af hvorvidt jeg har misbrugt deres varemærke. (indtil videre er det bare registreret uden nogen redelegering eller andet)

Mit spørgsmål er nu;

Hvordan skal jeg forholde mig til deres krav om at jeg skal bringe forholdene iorden. Da de ikke beskriver hvad der skal gøres, må jeg antage at de har i tankerne at jeg skal overgive domænet til dem.

Kan de det? - de har først valgt at udfylde blanketten 16 dage efter jeg havde det registreret .eu domænet. Deres varemærke registrering står først anført som REGISTRERET hos Patent og varemærkestyrelsen (selvfølgelig den internationale side, som er fundet gennem dkpto.dk) d. 26/3-07.

Jeg håber der er nogen herinde som har en idé om sådan en situation, råd og ideér til hvad jeg skal gøre i denne sag.

På forhånda tak for svarene der måtte komme!

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:58
Ingen her som kan hjælpe mig lidt? :-))
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:39
grin..

var det svar nok? :)

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:02
Altså.. Når de har registreret navnet EFTER dit domæne.. så kan du jo ikke have misbrugt det ? :s ..
Specielt ikke hvis det ikke er taget i brug endnu..

Hvad med at grine af dem, og DEREFTER prøve at presse en stor vognfuld penge ud af dem for domænet ? :)..

Så kan de da lære at holde sig fra sådanne sagsanlæg . hehe ..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:05
Bed dem hoppe i havnen.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:15

grin..

var det svar nok? :)

Altså.. Når de har registreret navnet EFTER dit domæne.. så kan du jo ikke have misbrugt det ? :s ..
Specielt ikke hvis det ikke er taget i brug endnu..

Hvad med at grine af dem, og DEREFTER prøve at presse en stor vognfuld penge ud af dem for domænet ? :)..

Så kan de da lære at holde sig fra sådanne sagsanlæg . hehe ..

Dato: 20-04-2007 10:05:21 Forfatter: Dimitri Hardorff Bed dem hoppe i havnen.

Jeg griner blot så :-))

De kan jo få navnet for et par tusinde euro så :-))

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:18
Der kom svar fra dem;

Hello Christoffer,

OK, noted.

We understand that this must be a misunderstanding, as we hope all the good information can be viewed and the (deres varemærke navn) product can be seen, as it´s, as we can continue our good business relation,

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:22
Skriv noget i retning af, at Du forstår deres situation og at det er ærgeligt for dem at de ikke har domænet til deres varemærke, som de sikkert har pumpet mange penge og tid i, og derfor vil du være villig til at forhandle et salg af domænet til dem, under de rette betingelser.

Anyways, det er hvad jeg ville gøre, hvis jeg ville tjene lidt penge :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:30
Dato: 20-04-2007 10:21:40 Forfatter: Dimitri Hardorff Skriv noget i retning af, at Du forstår deres situation og at det er ærgeligt for dem at de ikke har domænet til deres varemærke, som de sikkert har pumpet mange penge og tid i, og derfor vil du være villig til at forhandle et salg af domænet til dem, under de rette betingelser.

Anyways, det er hvad jeg ville gøre, hvis jeg ville tjene lidt penge :)

Super Dimitri! Det må jeg lige få formuleret lidt på, tak for svarene!

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:39
He he.... ligner meget den sag der var omkring " orange.dk "...... - det ku jo være

... ups, mit første rigtige indlæg ........ hej...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)