Det kunne jo også være at du kunne samarbejde med dem i relation til produktet, det kunne måske give mere på den lange bane end et par tusinde euro på den korte. Da du har købt et EU domain går jeg ud fra du ønsker at handle lidt bredere end bare lille DK og god reklame fra producenten selv og deres sikkert stører marketingbudget kunne måske hjælpe dig og dit (måske) nye projekt godt fra start. Bare en tanke - vend dog deres fejl til din fordel og udnyt EU domain, deres marketing kroner og dine evner til en god indbringende forretning også på den lange bane.
Så vidt jeg husker, så må du ikke afkræve dem betaling for så kan du sidestilles med at du netop ikke har et reelt behov for domænet og dermed vil du kunne miste retten.
Derimod synes jeg du bør beskrive at du faktisk har opbygget en forretningsplan og en kommende virksomhed omkring navnet, og at du faktisk kan undre dig at de har fået et varemærke når du netop har købt dette navn, hvorfor du i stedet må undersøge mulighederne for at gøre indsigelser imod deres reelle ophav til varemærket.
Ydermere kan du ikke frigive domænet da det så vil komme til at koste dig din forretning, hvilket du naturligvis håber de har forståelse overfor.
Dermed ligger du jo inddirekte op til en anseelig kompensationspakke hvis og såfremt de faktisk ønsker at få navnet.
De kan faktisk godt frakende dig domænet på baggrund af en varemærke ansøgning angivet efter du har købt domænet, jeg kender en virksomhed som måtte omdøbe et af deres produkter på den konto.
En person registrerede deres produktnavn som et varemærke, og gjorde herefter indsigelse mod virksomhedens anvendelse af navnet, overdragelse af domæne mv. Så vent lige lidt med at grine....og ring evt. til en advokat
Dato: 23-04-2007 03:02:30 Forfatter: mcsolutions De kan faktisk godt frakende dig domænet på baggrund af en varemærke ansøgning angivet efter du har købt domænet, jeg kender en virksomhed som måtte omdøbe et af deres produkter på den konto.
En person registrerede deres produktnavn som et varemærke, og gjorde herefter indsigelse mod virksomhedens anvendelse af navnet, overdragelse af domæne mv. Så vent lige lidt med at grine....og ring evt. til en advokat
Kan du finde dokumentation for det? For så skal jeg da ud og registrere firmanavnet Sex og derefter kræve sex.com, sex.eu, sex.net etc. overdraget gratis. Næste firmanavn må være Business - såvidt jeg husker er business.com også nogle millioner værd.