Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en god betalingsløsning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har læst alt hvad jeg kunne komme i nærheden af herinde af tråde omkring betalingsløsninger til webshops - men jeg står stadig tilbage med spørgsmål... det første af dem er i virkelighende: Skal det virkelig være så besværligt?

Formålet:

Jeg er ved at starte en ny hjemmeside, hvor brugere skal kunne købe et abonnement til siden (lige som vi kan købe et plus medlemskab her til Amino). Udover det skal der  ikke være så mange forskellige produkter - måske bare 5 sideprodukter. Men det vigtigste er at der kan købes et bruger-abonnement, hvor brugeren så (helst automatisk) betaler hver måned. 

Behov:

- Allerhelst skal brugerene altså have muligheden for at koble abonnementet på PBS.

- Hvis dette er en meget dyrere løsning end hvis brugerene skal ind hver 3 måned og købe en forlængelse, så er det ikke et must. 

- Der skal kunne betales med Dankort (og alle de andre almindelige kort)

- Down the line skal den kunne trække op til 500 transaktioner om måneden.

- Vi vil gerne have betalingsdelen direkte på vores egen side - og altså undgå situationen hvor brugeren sendes over til en ekstern partner, hvor de skal betale, og så kommer tilbage efterfølgende.

Spørgsmål:

1. Når vi vil have muligheden for at anvende Dankort - så SKAL Indløsningsaftalen være med PBS, ikke? (eller det er dette der er normalt?)

2. Vi skal vælge en betalingsløsning (ellers kræver det en særlig tilladelse). PBS angiver følgende som dem der allerede er godkendte, og "understøtter 3Dsecure":

Og så er der dem der kan levere en løsning:

• A/S Scannet
  • CNG Processing A/S
  • CompuTop GmbH
  • DanDomain A/S
  • Datatrans
  • DIBS A/S
  • ePay
  • Freeway ApS  
  • FRIbetaling A/S
  •   inmsystems a/s
  • Korta IS
  • Netaxept 
  • Netgiro systems AB
  • Ogone
  • PayEx A/S
  • PBS ePayment
  • Pensio
  • Quickpay.dk
  • Wannafind
  • Webhosting A/S 
  • Zecure.com

Hvad betyder det at de understøtter 3-D secure? er det noget man "bør" have?

Hvad er erfaringerne med de forskellige udbydere - har de specielle ting de er bedst til - eller kan de bare det hele? Her er jeg mest interesserede i de mest anvendte af disse udbydere... det ville være rart hvis man kunne komme ned på en håndfuld potentielle udbydere.

3. På PBS' hjemmeside nævner de også noget om teleudbydere... men det er vel kun til fysiske terminaler, ikke?

Håber i kan hjælpe en rookie i nød :)

// Nina

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 13:12

Nogen der ved hvorfor QuickPay umiddelbart er så meget billigere end de andre? Man plejer jo at få hvad man betaler for - så hvad får vi ikke hos dem?

Mvh

Nina

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:42

Hej Nina

Jeg vil se, om ikke jeg kan svare på nogen af dine spørgsmål.

1)
For at kunne modtage Dankort, skal du have en indløsningsaftale med PBS/NETS/TELLER. Hvis du ønsker at tage mod andre kort som VISA, Mastercard etc., kan du godt indgå en indløsningsaftale med andre firmaer som fx Swedbank Card Services eller Euroline. (Men dankortet skal stadig være gennem PBS). Nogle betalingsgateway's som fx ePay's Business løsning kan håndtere, at du bruger flere indløsere.

2)
Linker lige til en forklaring fra DIBS om 3D Secure: http://www.dibs.dk/produkter/email_og_fakturabetalinger/tilvalg/3d_secure/

3)
Vil mene, at det skal du ikke spekulere på.

----

ePay's Business Løsning tillader abonnementsbetalinger, hvilket, jeg kan forstå, er vigtigt for dig.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 08:49

Nkara:
Nogen der ved hvorfor QuickPay umiddelbart er så meget billigere end de andre? Man plejer jo at få hvad man betaler for - så hvad får vi ikke hos dem?

Kan være noget med support muligheder, oppetid - men tror man skal passe på med automatisk at konkludere at des højere pris des højere kvalitet.

Det er vigtigt, at du gør op med dig selv, hvilke support muligheder du har brug for, kan du holde til at systemet er nede? Og i hvor lang tid? Og hvad kan din forretning bære at betale?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 13:58

Hej,

Nu bliver det antydet at Quickpays lavere pris kan skyldes mere nedetid. Det bliver jeg da lidt ked af :)

Quickpay har en oppetid på noget der ligner 100% over de seneste 7 år.

Kan godt være at vi skal sætte prisen op for at signalere mere oppetid :) - det har vi dog ingen umiddelbare planer om. Vi har vurderet at den nuværende pris er en rimelig pris.

Prismodellen er såre simpel og helt til at forstå. Alle features er inklusive - ikke noget m. tilkøbsmoduler. Det er billigt at komme i gang for en nystartet, og når en butik får succes drypper det også lidt på os. Det er bevæggrunden for vores prissætning - vores prissætning betyder ikke at der gåes på kompromis m. noget helst - og da slet ikke driftsstabilitet.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 14:20

Er ked af, hvis det jeg har skrevet, lyder som om i har mere nedetid. Har ikke været meningen. Har ikke erfaring med QuickPay - prøvede blot at give en mulig begrundelse på prisforskellen.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 18:41

Hej Peter og Thomas, 

Mange tak for Jeres svar.

Ja det er sørgeligt, at man som forbruger efterhånden automatisk antager at hvis det er billigt "så er der nok en grund". Jeg har af gode årsager ikke prøvet hverken Quickpay eller Epay før - men angående service, så tyder svarene på trustpilot på at QuickPay har en yderst kompetent og hurtig service, hvor der - i hvert fald i nogle kroge - lydder lidt murren over Epay... men der er jo altid nogen der vil brokke sig... 

Thomas: Nu skriver Peter at man kan koble 2 indløsere på Epay - kan man også det på QuickPay?

Peter: Det er lige præcis den slags ting, man som helt ny ikke overvejer at spørge om. Alle siger at det kommer an på ens behov - og det gør det naturligvis - men som ny kunde kan der meget vel være ting, som man slet ikke overvejer kan være noget problem... eks at der kan være begrænsninger på antallet af indløsere.

Tak igen :)

Nina

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 18:45

Hej,

Nkara:
Thomas: Nu skriver Peter at man kan koble 2 indløsere på Epay - kan man også det på QuickPay?

ja - vi understøtter nets/teller, euroline, swedbank, handelsbanken (og paypal)... og hvem ved; måske også i ikke så fjern fremtid en større tysk indløser.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 18:46

glemte lige... og nej, det koster ikke ekstra :)

tj

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:56

Vi benytter Quickpay til alle de betalingsløsninger som vi sælger i det firma jeg er ansat, og vi er MEGET tilfredse!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)