|
Hvis vi i ApS modtager f.eks 2 mio kr fra en helt 3. part (f.eks som indskud fra en distributør) til at køre et projekt som i aftale har 4 hovedinteressenter, og vi må/skal bruge af disse 2 mio kr til at gennemføre projektet - MEN bliver der noget til overs, så skal resten af de 2 mio deles ligeligt mellem de 4 parter - hvad gør vi så i bogføringen. 1 Jeg forestiller mig at de kan fakturere os fra deres selskabet et beløb der svarer til 1/4 af rest beløbet, som realistisk kunne være 25.000 kr hver, for deres arbejde under projektet - og så var det ude i 2011. 2. hvis de du vil lade pengene stå i selskabet til næste år, fordi der måske kan komme yderligere aktiviteter som de ellers skulle indbetale for at dække (her kommer konsortie tanke ind) - kan jeg så lade dem fakturere som i 1 - og i stedet for at udbetale, indsætte på status og Debitere udgift i drift - f.eks under øvrige omkostninger - dækning af udgift for partner i.h.t. faktura og kreditere status under skyldige omkostninger f.eks - indskud fra konsortiepartnere til næste års omkostninger Det som skal opnås er, at vi jo skylder dem det beløb hvis de ikke vil ha det udbetalt, og derfor jo ikke skal ha det med i vort overskud, og næste år i begyndelsen af året når beløbet skal bruges i projektet, så debeterer jeg status skyldige omk indskud fra konsortiepartners og krediterer bank Den kan godt være for kringlet herinde - men der plejer at være nogen rigtig dygtige regnskabsfolk og revisorer som måske har et godt bud TAK vh |
tricky skattespørgmål af konsortial type
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem