Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig lidt til at gøre min idé til virkelighed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Nu er tiden kommet hvor jeg skal have en idé realiseret og står og mangler lidt råd og vejledning til prototype produktion.

Produktet skal være af hård plast med 6 dele i alt. Den kommer omtrent til at være 3 cm bred og i alt 50-60cm lang. I nogle af leddene skal der være "modstand" altså de skal kunne holde ned på noget.

Efter min mening er formen forholdsvis simpel.

Jeg har selv lavet en primitiv version af den ud af ståltråd og bølgepap, hvilket var rimelig simpelt.

Hvad skal jeg gøre nu? Hvem skal jeg have fat i?

Skal jeg finde en ingeniør der kan "tegne" den for mig? Skal jeg finde en virksomhed der kan lave en prototype til mig bagefter? Kan prototype firmaet også tegne den så den bliver som den skal være? Hvem sørger for "trykket" bliver korrekt i leddende? Hvem sørger for at materialet er lovligt?

Som I kan se er jeg lidt på bar bund og ville sætte stor pris på alt den hjælp jeg kan få.

Som et lille tillægsspørgsmål:

Er der nogen der har en anelse om hvad sådan en prototype cirka vil koste? og hvad den vil koste at sætte i produktion?

Jeg ved jeg har mange spørgsmål, håber I har haft tålmodighed til at læse mit indlæg :)

På forhånd tak!

Mvh

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Copenhagen International Food Skrevet kl. 00:00

Hej Mikkel,

En teknisk tegner kan klare tegningen. Hvis du sørger for at få en 3D tegning kan du få din prototype lavet i 3D printere til nogle tusinde kroner. Ellers er det meget dyrt at gå i gang med at lave værktøjet, som skal fremstille (trykke, presse) delene af dit produkt. Prototypen giver muligheden til at afprøve produktet både mht. funktionerne og også mht. helheden, og så kan man foretage rettelser uden at det koster en bondegård - og det koster en bondegård hvis du skal lave om på værktøjet - og det er tit heller ikke muligt at lave om på det.

Prøv den process jeg beskrev. Det er den billigste løsning jeg kender. Finder du bedre idé, lad mig høre om det også...

Venligst...

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 01:39

Hej Mikkel.

Det er noget jeg kan hjælpe dig med, vi har lavet mange prototyper og produtionsmodnet dem.

Vi arbejder med 3D cad så vi får visiualiseret dit emne, Vi har også 3d printer for simple, hurtig og billige modeller. Mange gange er det også let at få noget laserskåret og bukket.

MEN... du kommer til at give lidt flere oplysninger inden der kan gives et forsvarligt bud på pris osv.

Jeg vil forslår at du finder en konstruktør/prototype værksted (gerne vores) og taler med dem om din ide.

Vi strækker os langt mht. pris når der kommer en ny iværksætter, for jeg synes det er dejligt at se ide'er blive til virklighed.

Du kan også henvende dig til opfinderforeningen oll. for at få hjælp.

HUSK og lav en NDA.

Du nævner noget med en modstand, det er svært og sige så meget mht løsning ud fra hvad du skriver men kan da lige nævne at der findes: fjerder, gasdæmper, magnet, tyngdekraft. trykluft, el osv. ..... så du kan nok se at der skal flere oplysninger på bordret inden jeg tror du kan få en pris du kan bruge til noget.

Så tag et billede af din model og lidt lav lidt beskrivende tekst så er du godt igang for at kunne få priser/overslag. 

/Jørgen

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 09:28

Hej Mikkel

du skal tage fat i en ingeniør der kan få din ide ind i en 3D-fil som noget af det første. Den kan derefter bruges til prototyper og på sigt til fremstilling af værktøj, for at kunne støbe dem.

Vi kan være dig behjælplig med fremstilling af prototyper, da Damvig Develop gennem de sidste 16 år udelukkende har arbejdet med fremstilling af prototyper udfra 3D-filer. Vi råder over flere forskellige muligeheder afhængig af styrke, udseende og funktionalitet. Vi kan ligeledes være behjælplig med at henvise til konsktruktører der kan hjælpe dig med tegningen, da vores netværk dækker hele paletten.

Du er velkommen til at kontakte mig.

Hilsen Flemming

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 03:00

Tusind tak for Jeres svar, de var yderst informative :)

Nu skal det hele lige gennemtænkes med min partner.

Jeg vender tilbage når jeg er kommet lidt videre

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)